eirikol1 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei, eg har titta litt på Google.com etter korleis eg kan sette opp ein laptop som ein ekstra skjerm til min stasjonere pc, sia eg føler eg har for lite plass. eg vill helst ha minst mulig mikkmakk, og meir noko plug and play. Eg vill ikkje ha begge maskinane på samtidig, og eg vill helst berre bruke skjermen, og det må koste minst mulig! Eg har ein gammal demontert ACER Asipre 5040. Eg har fortsatt alle delane, men er ikkje 100% sikker på om skjermen fungerer. Har også ein anna laptop, ein DELL Inspiron 6400, som eg ikkje kan demontere sia den er fortsatt i bruk. Men er det ein måte eg kan berre plugge inn ein DVI/VGA kabel i laptopen og inn i desktopen? Eg har eksperimentert meg litt fram på den måten men har ikkje fått det til å verke. Går det an å kjøpe ein konverter så eg får ein VGA/DVI kabel rett ut frå kabelen som går frå LCD-skjermen og ned til hovudkortet? eller kanskje ein USB løysing. Grunnen til at eg vill bruke ein laptop-skjerm er fordi eg har rett og slett ikkje pengar til å kjøpe ein ny skjerm. Men vist det er ein liten lurifaks her som har ein løysing så hadde det vert fint Eg vill ikkje bruke program som MaxiVista til å kjøre det over eit nettverk. Takk - Eirik Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg aner ikke noe om dette, men å få det til å funke uten en fungerende skjerm eller strømkilde er det bare å utelukke. Ellers var dette enda en uinformativ post fra meg. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Jeg aner ikke noe om dette, men å få det til å funke uten en fungerende skjerm eller strømkilde er det bare å utelukke. Ellers var dette enda en uinformativ post fra meg. At ein øydelagt skjerm ikkje verker er jo litt logisk kanskje? Det hadde jo vert ein artig måte å finne ut om den verkar og då. Vist eg må til med ein straum kjelde så får eg jo den gjennom ein eventuell converter. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Bærbare maskiner har ingen innganger for eksterne videokilder slik du ønsker. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Bærbare maskiner har ingen innganger for eksterne videokilder slik du ønsker. Men skjermen er koblet til med ein plugg inn i skjermkort/hovudkort, går det ikkje an å gjere nokre modifikasjonar på den? Lenke til kommentar
sLR Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg tviler sterkt på at dette vil fungere, men for all del, jeg kan ha feil. : ) Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Tror dette blir vanskelig. Fant en post hvor en annen kar prøver det samme som deg, kanskje du får noe nytte ut av det. http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/98801 Endret 6. desember 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Tror dette blir vanskelig. Fant en post hvor en annen kar prøver det samme som deg, kanskje du får noe nytte ut av det. http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/98801 eg såg litt på den liken og kom fram til dette produktet. http://store.earthlcd.com/NK-GM2221-421-LCD-Controller-KIt?sc=7&category=99 er det berre å plugge skjermen inni denne og ein VGA ut av kortet også inni pcen? Lenke til kommentar
sLR Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Den koster typ 199$, vil det ikke være mye enklere å bare kjøpe en ny skjerm da? Du får en benq 24" widescreen full HD til rundt 1700kr eller noe sist jeg var i Norge. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Den koster typ 199$, vil det ikke være mye enklere å bare kjøpe en ny skjerm da? Du får en benq 24" widescreen full HD til rundt 1700kr eller noe sist jeg var i Norge. jo, er nokk noko slikt eg kjem til å gjere, men eg har ein 22"¨, så eg veit ikkje heilt om eg skal kjøpe ein lik 22" eller om eg skal kjøpe ein 24". nokre anbefalingar? i tillfelle 24" blir det denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 Lenke til kommentar
sLR Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Er noe av den typen jeg har selv hjemme i Norge, er veldig fornøyd med den jeg har i allefall. Brukt den til det meste av spill of blueray filmer, og er ingenting å klage på, i allefall ikke prisen. : ) Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 flottings, då setter eg 24" på kjøpslista mi, så fort eg får pengar. då berre spørs det kor rart det vill bli med ein 22", og ein 24" skjerm Tusen takk for all hjelp. ha ein ellers fin helg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå