DragonFire Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har nettopp kjøpt meg Samsung UE46C7705 (Impulskjøp til 10000,- på elkjøp), men føler meg ikke helt fornøyd etter jeg har lest diverse tester. Lurer på om det er noen stor forskjell på den å Philips 46PFL8605H( http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-og-storre/46PFL8605H/philips-46-led-tv )? Men visst det er større gjennskinn på Phillipsen enn Samsungen så kan jeg bare glemme det. Burde jeg da spytte i extra 10000,- å heller kjøpe meg Philips 46PFL9705 (http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-og-storre/46PFL9705H/philips-46-led-tv )? Vet at det kanskje høres dumt ut at jeg ikke er fornøyd med Samsungen, men når jeg først skal kjøpe meg tv vil jeg ikke ha en tv som har fått sånn ''Midt på treet''. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Vel nå er det ikke liten forskjell på tvene du lurer på her heller da.... 9705 er tross alt noe av det beste du får kjøpt. Hvor viktig er bilde kvalitet for deg? Og er 3D viktig? Og ikke minst størrelse på tv? Har du 20000kr du vurderer å bruke så kan du jo faktisk velge i noe av det beste ute idag...personlig ville jeg enten vurdert 9705 da bilde kvaliteten er så utrolig bra, men 3D på denne er ikke spesielt bra. 3D er veldig viktig idag synes jeg og vertfall om en skal bruke så mye penger...da ville jeg gått glatt for Panasonic sin 50" som er det beste 3D tv du får kjøpt idag...det skal også være heftig på 2D selvfølgelig, mye av Pioneer sin teknologi er i dette tv og det sier egentlig sitt. Jeg personlig er veldig glad i Philips da dem gir et så inn i gamperæva bra bilde, men med tanke på at det blir så mye fokus på 3D fremover i spill og filmer så ville jeg gått for det beste 3D tv idag. Canal Digital skal bla starte en 3D kanal nå veldig snart... http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-og-storre/TXP50VT20EA/panasonic-50-3d-plasma-tv Endret 23. november 2010 av _LarZen_ Lenke til kommentar
DragonFire Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Bilde Kvalitet: Veldig viktig. Elsker film og ser en del sport. 3D: Har ikke forstått alt oppstyret enda, men det er sikkert fordi jeg bare har prøvd en utstillingsmodel på elkjøp. Størrelse: Har fått krangla meg opp til 46'', men visst 50'' er et bedre kjøp kan jeg nok få diskutert meg dit. Har ikke så mye erfaring eller peiling når det gjelder plasma. Hvordan er det når det gjelder gaming med 360 og ps3 da? Hørt at LED var liksom den beste all-arounderen. Ser at den plasma'n du anbefaler er på tilbud her jeg bor til 15 000,-. Endret 24. november 2010 av DragonFire Lenke til kommentar
psyched Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Om du får panasonic 50" txp50v20 til 1500 må du slå til! Lenke til kommentar
DragonFire Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Om du får panasonic 50" txp50v20 til 1500 må du slå til! Er den verdt 5000,- ekstra da? Veldig usikker når det gjelder plasma som sagt. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jobber selv i elektrobutikk og der har vi hatt 42" modellen opp i butikken. Var helt sykt når vi spilte av avatar på blu-ray! Jeg mener bestemmt at plasma har bedre bilde en LCD og en god del LED tver. Er selvsagt avhengig av modell. Gjenskinn må man jo ta litt mer hensyn till når man har plasma, så det er jo noe man kan ha i bakhodet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg har selv en plasmaskjerm fra Panasonic, dog uten 3D, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd etter å ha byttet fra LCD. Det er noe med bildet som bare virker mer naturlig. Lenke til kommentar
DragonFire Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Så da er konklusjon at Panasonic TXP50VT20 er mye bedre enn Samsung UE46C7705? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Bilde Kvalitet: Veldig viktig. Elsker film og ser en del sport. 3D: Har ikke forstått alt oppstyret enda, men det er sikkert fordi jeg bare har prøvd en utstillingsmodel på elkjøp. Størrelse: Har fått krangla meg opp til 46'', men visst 50'' er et bedre kjøp kan jeg nok få diskutert meg dit. Har ikke så mye erfaring eller peiling når det gjelder plasma. Hvordan er det når det gjelder gaming med 360 og ps3 da? Hørt at LED var liksom den beste all-arounderen. Ser at den plasma'n du anbefaler er på tilbud her jeg bor til 15 000,-. Det du har hørt er nok feil, plasma er best til gaming da den har ingen input lag som Samsung sine LED skjermer har vært endel plaget med. Om den skjermen du tenker på er plaget av input lag det vet jeg dessverre ikke. Jeg synes du burde ta deg en tur til Elkjøp og se på dem 2 skjermene jeg har nevnt og se hvilke du synes leverer best bilde i 2D. Ta helst med et par filmer da dem som regel viser tegnefilmer som gir deg et helt feil inntrykk av bildekvaliteten. Etter du har sjekket det så be om demonstrasjon av 3D....begge skjermene gir et sykt bilde i 2D men dem er meget forskjellige på hvordan bildet er...Panasonic er utrolig bra men det er noe med Perfect Pixel HD Engine teknologien til Philips som får bildet til å se nesten ut som du ser ut et vindu...det er dog ikke alle som liker dette da noe av "film sløret" blir borte...jeg synes det er helt sykt bra..men smaken er som baken. Ta deg en tur å sjekk....dette er to av dem råeste skjermene du får kjøpt så en av dem vil du nok falle rimelig fort for tror jeg. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Serien 9 til Philips er det råeste på markedet for øyeblikket. All cred til Panasonic for VT20 som er en utrolig deilig TV å se på, med fantastisk sortnivå, ny type teknologi som gir raskere bildeoppdatering og farger, for ikke å nevne markedets beste 3D-opplevelse. Men skal du ha den beste TVen, så er det 9-serien til Philips. Selv side om side med VT20 syns jeg 9-serien er overlegen. Ellers er jeg enig med Larzen om PPHDE. Utrolig behagelig bilde å se på, samtidig som det er sylskarpt. Sitter selv med 8-serien til Philips, og er knallgodt fornøyd, men hadde jeg hatt råd til 9-serien så hadde jeg tatt den på dagen - for det er en mye bedre TV. Lenke til kommentar
DragonFire Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Serien 9 til Philips er det råeste på markedet for øyeblikket. All cred til Panasonic for VT20 som er en utrolig deilig TV å se på, med fantastisk sortnivå, ny type teknologi som gir raskere bildeoppdatering og farger, for ikke å nevne markedets beste 3D-opplevelse. Men skal du ha den beste TVen, så er det 9-serien til Philips. Selv side om side med VT20 syns jeg 9-serien er overlegen. Ellers er jeg enig med Larzen om PPHDE. Utrolig behagelig bilde å se på, samtidig som det er sylskarpt. Sitter selv med 8-serien til Philips, og er knallgodt fornøyd, men hadde jeg hatt råd til 9-serien så hadde jeg tatt den på dagen - for det er en mye bedre TV. Da ble det så jeg kjøpte 9 serien til philips, men bilde virker veldig kornete og har litt dårlig flyt i bevegelse når jeg skulle teste med en bluray. Har ikke så veldig mye peiling på kalibrering så noen som har noen tips til innstillinger jeg kan prøve? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Serien 9 til Philips er det råeste på markedet for øyeblikket. All cred til Panasonic for VT20 som er en utrolig deilig TV å se på, med fantastisk sortnivå, ny type teknologi som gir raskere bildeoppdatering og farger, for ikke å nevne markedets beste 3D-opplevelse. Men skal du ha den beste TVen, så er det 9-serien til Philips. Selv side om side med VT20 syns jeg 9-serien er overlegen. Ellers er jeg enig med Larzen om PPHDE. Utrolig behagelig bilde å se på, samtidig som det er sylskarpt. Sitter selv med 8-serien til Philips, og er knallgodt fornøyd, men hadde jeg hatt råd til 9-serien så hadde jeg tatt den på dagen - for det er en mye bedre TV. Da ble det så jeg kjøpte 9 serien til philips, men bilde virker veldig kornete og har litt dårlig flyt i bevegelse når jeg skulle teste med en bluray. Har ikke så veldig mye peiling på kalibrering så noen som har noen tips til innstillinger jeg kan prøve? Hvilke blu-ray film er det du har testa med som du får et kornete bilde? Dårlig flyt skal ikke denne tv ha problemer med, er det når ting beveger seg horisontalt at dette skjer? EDIT: Og gratulerer med et helt rått tv.... Endret 7. januar 2011 av _LarZen_ Lenke til kommentar
DragonFire Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 Serien 9 til Philips er det råeste på markedet for øyeblikket. All cred til Panasonic for VT20 som er en utrolig deilig TV å se på, med fantastisk sortnivå, ny type teknologi som gir raskere bildeoppdatering og farger, for ikke å nevne markedets beste 3D-opplevelse. Men skal du ha den beste TVen, så er det 9-serien til Philips. Selv side om side med VT20 syns jeg 9-serien er overlegen. Ellers er jeg enig med Larzen om PPHDE. Utrolig behagelig bilde å se på, samtidig som det er sylskarpt. Sitter selv med 8-serien til Philips, og er knallgodt fornøyd, men hadde jeg hatt råd til 9-serien så hadde jeg tatt den på dagen - for det er en mye bedre TV. Da ble det så jeg kjøpte 9 serien til philips, men bilde virker veldig kornete og har litt dårlig flyt i bevegelse når jeg skulle teste med en bluray. Har ikke så veldig mye peiling på kalibrering så noen som har noen tips til innstillinger jeg kan prøve? Hvilke blu-ray film er det du har testa med som du får et kornete bilde? Dårlig flyt skal ikke denne tv ha problemer med, er det når ting beveger seg horisontalt at dette skjer? EDIT: Og gratulerer med et helt rått tv.... Takk for det Fått fiksa det nå. Var noe på innstilligene + at jeg måtte slå av den 400hz Clear LCD greia. Helt rått bilde på tv'n. Eneste jeg kan sette fingern på nå er at når det er et svart bilde med hvit tekst så lyser det liksom rundt teksten. Mangler bare å teste 3D på den, men har ikke orket å skaffe med briller og sender enda. Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå