Øystein W. Høie Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Skremmende enkelt, og alle kan gjøre det. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Birthday.no må stoppes snarest! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Hmmm... skremmende, rett og slett! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Det 3'dje sifferet av de fem siste, forteller om du er gutt eller jente. men da lurer jeg på hva sårr en person som ikke kan defineres som gutt eller jente ?? sjekk selv. har du 1 3 5 7 9 som tredje siffer av de 5 siste er du gutt/mann. har du 0? 2 4 6 8 er du ei jente/kvinne. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Det 3'dje sifferet av de fem siste, forteller om du er gutt eller jente. men da lurer jeg på hva sårr en person som ikke kan defineres som gutt eller jente ?? sjekk selv. har du 1 3 5 7 9 som tredje siffer av de 5 siste er du gutt/mann. har du 0? 2 4 6 8 er du ei jente/kvinne. Det er litt offtopic kanskje, men om et slikt barn blir født der kjønnet på barnet er litt vanskelig å definere, er det opp til foreldrene å bestemme hvilket kjønn det skal ha. Har jeg hørt iallefall... Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Til den som sier Birthday.no må stoppes. Det eneste denne gjør er å søke i telefonkatalogene. Finner ikke meg selv på birthay.no nettopp fordi jeg ikke har nummeret mitt i telefonkatalogen på nettet. og få birthday.no bort, blir vel like vanskelig som å få www.iam.no bort. Når jeg tenker meg om, kan det være den siden birthay.no søker opp igennom. ( heller ikke iam.no finner meg, av samme årsak, jeg står ikke i telefonkatalogen ) Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 ER DET MULIG Å TAPPE KONTO HVIS EN HAR HELE FØDSELNR.+PERSONNR.UTEN PROBLEM?EG BLIR REDD DÅ! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Fødselsnummeret og personummeret er det samme. Svenskene har forøvrig i en lengre periode lagt ut personnummer relativt offentlig og jeg hører ikke noe om at alle svensker har blitt frastjålet alt de eier. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 17:15 tar feil. Jeg er hverken i telefonkatalogene eller iam.no, men er likevel å finne i listene til birthday.no. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg er på iam og telefonkatalogen, men ikke på birthday.no Lenke til kommentar
Laland Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Dette er rimelig vilt. For at det skal bli noe vanskeligere må personnummeret utvides, men prinsippet for å finne det blir det samme - bare at det tar lenger tid. At de to siste tallene er bassert på tidligere tall er muligens ugunstig, og burde heller være to tilfeldige tall. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det blir jo ikke bedre av at oppskriften legges ut her.... Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det som er mest skremmende er jo at fødselsnummeret (fødselsdato + personnummer) er "nøkkelen" til å utføre en rekke oppgaver, f.eks. søke om kredittkort. Det er jo på nivå med at bankene hadde latt deg ta ut penger bare du oppga kontonummeret.. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 12:58 Er du på birthday.no send en klage mail og si at de skal fjerne deg fra listene dems. Var ikke på noen av de, men kommer til å be om fjerning med en gang e blir! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg