Schreiber Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (ikke offisiell boxart) Etter skuffelsene Resident Evil 4 og 5 har Capcom endelig forstått hva fans vil ha, så nå er det bare å glede seg. I mars kommer Nintendo 3DS til Europa, og neste høst kommer endelig Resident Evil tilbake. Og da mener jeg ikke en tulling som løper rundt i Spania og skyter vanlige folk eller to tullinger som løper rundt i Afrika i dagslys, men gode, gamle Resident Evil. Fortsatt er det ikke så mye man vet, men litt er det da: - Zombier er tilbake!!! - Hovedpersonene er Chris Redfield og Jill Valentine. Men er begge spillbare? Er de på lag? Er begge snille? Hvem vet? - Leon dukker kanskje opp. Kanskje ikke. - Det foregår ombord i et cruiseskip. Tenk mørke, trange korridorer, gå ut på dekk i vind og regn osv. - RE: Revelations er et "ekte" Resident Evil, ikke en spin-off. - Gameplayet vil være mye av det samme som de gamle spillene, men ha et over-skulderen kamera som i RE4 og 5. - Et av målene til Capcom er å "skremme deg så du ikke tør spille videre." Glem action, her snakker vi ekte survival/horror. Dette er alt jeg vet så langt, men jeg vil oppdatere denne tråden etterhvert som vi får vite mer. Jeg tar gjerne imot tips, men husk link. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=fuYHYneqXUI Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Etter skuffelsene Resident Evil 4 og 5 har Capcom endelig forstått hva fans vil ha, så nå er det bare å glede seg. Hva?? Det beste RE-spille(4)t. Joda, det er ulikt de tidligere spillene i serien, men RE4 gjør alt riktig. Endret 19. november 2010 av Martino Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 RE4 er ikke et dårlig spill, men det har ingenting med Resident Evil å gjøre. Me ndenne diskusjonen har jeg tatt så mange ganger at jeg ikke gidder mer. Vennligst ta det i en annen tråd. Denne er for Revelations. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 RE4 var ett veldig bra spill, ingen tvil om det. RE5 var ikkje det. Det kommende spillet ser veldig bra ut, og forhåpentligvis kvitter det seg med action preget til de foregående spillene Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Tja, selv om det ikke ble så kjent var jo Cold Fear ganske bra. Det minnet veldig mye om Resident Evil, og kameraet var det samme som i RE4. Det foregikk på en liten båt, noe som gav en svært bra atmosfære. Jeg stod for eksempel på dekk og måtte holde meg fast med en hånd for å holde balansen når bølgene skyllet over båten, og når fiendene kom mot meg var det rimelig intenst. Det led av en hel rekke små idiotfeil som dører som automatisk låste seg når du gikk ut, så du måtte gå rundt hele båten for å komme dit du nettopp var. Om RE: Revelations kan bli noe lignende, men større og ikke ha slike tullefeil kan det bli utrolig bra. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Nå er jeg veldig spent på hva prisen på 3DS vil være. Jeg føler meg nesten tvunget til å kjøpe den håndholdte konsollen kun for Revelations. Traileren får det til å kile i magen. Edit: Kan legge til at det godt mulig kommer fler titler jeg kunne tenkt meg å spille på 3DS, men Revelations alene er for meg nok til et kjøp av 3DS. Synes både RE 4 og 5 var dritfete spill. 1,2,3 og Code Veronica X også, selv om de førstnevnte kanskje ikke har så mye med resident evil og Umbrella å gjøre. Har desverre ikke fått spilt Zero enda, men siden søster eier Wii så blir det nok Zero og Silent Hill Shattered memories etterhvert. Over til noe annet. Hva tror dere skjer i traileren ettersom det oppstår en konflikt mellom Jill og Chris. Når foregår spillet, og hvor ligger det i forhold til de tidligere spillene? Endret 26. november 2010 av Sadfez Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Det var lenge rykter om at Reveltions skulle komme til launch, men det er utsatt til høsten. Det er ennå tid til å bestemme seg for kjøp. Men ikke glem at vi får Resident Evil: Mercenaries i mellomtiden til 3DS, og godt mulig et annet til en annen konsoll også. Sannsynligvis RE: Raccoon City, men ingenting er bekreftet. Over til noe annet. Hva tror dere skjer i traileren ettersom det oppstår en konflikt mellom Jill og Chris. Når foregår spillet, og hvor ligger det i forhold til de tidligere spillene? Det er ikke godt å si. Jeg kan først oppsummere historien i en spoiler for å ha litt bakgrunn for videre diskusjon. For å ta en kort oppsummering av historien så langt ble en spesialstyrke opprettet for å bekjempe terrorister, og i det første spillet ble Bravo-gruppen sendt til en herregård for å etterforske noen grusome drap. De kom seg imidlertid ikke frem dit, så Alpha-gruppen ble sendt for å etterforske etterforskerne. To av disse folkene vr Chri8s Redfield og Jill Valentine, sammen med en viss Albert Wesker. Spol litt frem, og Chris dro for å finne hovedkvarteret til Umbrella. Vi vet fint lite om akkurat den biten, bortsett fra at han dro til Europa. Jill ble derimot værende igjen i Raccoon City litt for lenge, så byen ble sperret av mens hun fortsatt var sammen med en hel drøss zombier og en viss Nemesis der. (RE1 og 3). Det neste vi vet er at Claire Redfield kom til byen for å lete etter broren sin, men han hadde stukket av til Europa. Ops... Hun møtte Leon der og brukte et helt spill på å stikke av fra zombier og andre morsomme ting. Da hun forlot byen prøvde hun å finne Chris i Europa, men ble fanget av Umbrella og sendt til en liten øy med enda flere monstre. Chris fant henne her, og de satt til Antarktis (eller der et sted) og trodde de endelig fikk slutt på Umbrella. (RE2 og RE: Code: Vernoica). Leon på sin side stakk så til Spania uten at noen brydde seg. (RE4). Chris fikk ny jobb og stakk til Afrika for å bekjempe noen sinte landsbyboere. De fikk vel ikke inn Hotell Cæsar eller noe sånt. Egentlig er det fint lite av interesse her, bortsett fra at han møter Jill igjen etter en stund. Men hun er på lag med Wesker av uvisst grunn. Chris klagde hele tiden på at hun døde, så noe må ha skjedd i mellomtiden. Revelations? (RE5) Det var hovedpunktene. Så over til traileren. En interessant ting er selvsagt at Jill holder en pistol mot Chris og spør om han har det. Men hva er det? Jeg tenker automatisk på en antidote mot T-viruset, G-viruset eller hva de nå bruker denne gangen. Men i starten ser vi en person vi antar er Chris sitte fastspent i en stol. Han sier han alltid har klart seg, men "not this time". Men når Jill trekker en pistol mot Chris trekker han sin egen, og vi ser Wesker sitter i stolen og sier at det ikke spiller noen rolle om hun får det fordi begge to allerede vil være døde før det er for sent. Det får meg jo til å tenke. Wesker er narrator i hele traileren, så kan Revelations handle om ham? (dvs han som eneste spillbare?) Han har vært bad guy helt fra starten, så det er på tide vi får utforske ham bedre. Bakgrunnen hans, mener jeg. En mer logisk tankegang er at Chris og/eller Jill endelig fikk tatt ham i løpet av/rett etter RE5, og skipet er på vei fra Afrika til USA for å få han dømt og satt i fengsel. Men som vanlig har Wesker en plan, og et nytt zombie-utbrudd bryter ut på skipet. Chris og Jill er mer eller mindre fiender i starten, men nå blir de nødt til å jobbe sammen for å overleve. Dette igjen kan få dem til å godta hverandre og bli venner igjen. Er vi ekstra heldige kan Revelations bli ganske likt RE: Zero, men med kameraet fra RE4 og 5. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Litt brainstorm. Desperate Escape foregår etter at Chris fikk fjernet tingen som kontrollerer Jill og gjør henne slem. Jill blir funnet av Josh Stone og de bestemmer seg for å komme seg til piloten (som jeg ikke husker navn på), slik at de kan møte Chris og Sheva igjen. For min del virker Jill snill etter at tingen som kontrollerte henne ble fjernet, men kanskje dette bare er et spill for å komme til Chris, slik at hun kan få "antidote"? Wesker muterer jo til, ja hva det nå måtte være. Så hvordan kan han være "normal" igjen hvis dette foregår etter 5/Desperate Escape? Edit: Fant forresten et klipp. http://www.youtube.com/watch?v=O8BWvgtqDUw Endret 27. november 2010 av Sadfez Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Mer branistorming. Jeg har ikke spilt Desperate Escape (og ikke så mye RE5; kom til Jill, men sloss aldri mot henne eller noe sånt. Jeg netker av prinsipp å sloss mot henne, Claire og Rebecca.) Aner ikke hva som skjedde med Wesker, så får vel ta en titt på youtube etterhvert. Men husk at Wesker ikke er helt som alle andre. Han har vært med i samtlige spill (så vidt jeg vet), og etter alt han har gjennomgått er det rart han i det hele tatt er i live, mutant eller ikke. Og selv om han muterte til noe betyr det vel ikke at han ikke kan mutere tilbake? Kanskje han fikk en motgift til muteringen? Det kan i såfall bli morsomt. Kanskje Jill er infisert av et nytt virus som gjør at hun holder på å mutere, og trenger motgiften for å bli kvitt det? Det gir fint lite mening at Chris nekter å gi henne det, så det kan være noe annet på gang. Hva om både Jill og Claire er forgiftet med det viruset, og det kun er nok motgift til en? uansett blir det nok en lykkelig slutt som vanlig, så jeg er ikke akkurat bekymret for Chris eller Jill. Det blir spennende å se hva som skjer uansett. Btw det kan jo være en prequel, men jeg tviler litt. De har lovet at dette er et "ekte" Resident Evil, og ikke noen spin-off. Hadde det vært en prequel ville det strengt tatt vært en prequel, siden det ikke fører historien videre. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Litt oppdateringer om historien: Noen agenter fra BSAA (Bioterrorism Security Assessment Alliance) får varsel om et "spøkelsesskip" ute på havet. Dette viser seg å være et stort cruiseskip uten noen levende folk igjen. (så vidt vi vet). En av disse agentene er Jill Valentine, men Chris Redfield vil selvsagt også dukke opp. Store deler av spillet vil foregå på skipet, men det har også dukket opp bilder fra en liten by ved kysten, samt et fjell. Vi kan bare gjette hva det betyr. Selve gameplayet vil være noe lignende som i RE4 og 5, men med betydelig mer fokus på survival/horror som de gamle spillene. Høyst sannsynlig vil det oversatt være de gode, gamle spillene med motoren fra RE4 og 5. Dvs skumle greier, men med en del action også. Men for den saks skyld var det jo en god del action i de gamle spillene også, om enn ikke så overdrevet som i RE4 og 5. Angående release date er det nok dessverre langt unna. Ifølge Famitsu (hvor all denne informasjonen kommer fra) er Resident Evil: Revelations bare 20% ferdig. Sannsynligvis kommer det i slutten av neste år. Kilde: http://ds.ign.com/articles/113/1138971p1.html Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 IGN har tatt en liten titt på spillet og har fått prøvd det litt. Kan lese om det her. Lenke til kommentar
Hesten Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har aldri gledet meg så mye til en portabel konsoll som 3DS, releaselista blir bare fetere og fetere. Eneste aberet er at den blir sonesperra, noe som gjør at jeg ikke får nyte av de mange rare importspillene lenger. Tvilsomt at jeg koster på to 3DS'er da prisen virker å være temmelig stiv. Lenke til kommentar
hypErsilent Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 *Sukk* Og jeg som hadde bestemt meg for å ikke kjöpe 3DS... Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 The Cape: Revelatons blir nok dessverre ikke å komme til launch, men det ser ut som Mercenaries gjør det. Riktignok er Mercnearies ikke et "ekte" Resident Evil, men det er da folk fra hele serien mot zombier og andre kosedyr. Mercenaries dukket først opp som bonusmode til Resi 4, og kom i frobedret utgave til Resi 5. Men nå er det endelig et eget spill. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Mercenaries såg totalt uinteressant ut. Endret 9. februar 2011 av Mala Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Det kommer vel ann på hva du vil ha. Det er ikke Resident Evil i vanlig forstand, men et rent skytespill der du skyter ting på begrenset tid for å få så mange poeng som muilg. Jeg syntes det høres ganske interessant ut, og Umbrella Chronicles viste jo at spin-offs kan fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå