Gå til innhold

2x256 eller 512MB brikker

hans A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvilket hovedkort du har. Om du har to minnekanaler på koktet så vil du får 10% høyere ytelse med to brikker i stedet for 1. Ulempen er at du "bruker opp" en minneplass til og dermed begrenser oppgraderingsmulighetene en smule.

PS. Det kan være lurt å kjøpe PC3200 når du først skal kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
2x256Mb er det beste alternativet til det hovedkortet. Du kan senere oppgradere med en 512Mb brikke.
Men da mister han dualchannel muligheten.

kjører ikke 2x256 i dual og 512 i single hvis de settes sammen da?

slik at man kjører dual og single på likt.

Jeg mener det er sånn, men kan ikke si at det er sikkert :roll:

Lenke til kommentar
kjører ikke 2x256 i dual og 512 i single hvis de settes sammen da?

slik at man kjører dual og single på likt.

Jeg mener det er sånn, men kan ikke si at det er sikkert :roll:

Nå har ikke jeg vært så veldig mye borti Nvidia baserte AMD hovedkort, men jeg tviler på at det du sier stemmer. Det du sier ville i så fall ha resultert i en 192 Mbits minnebuss hvis det i det hele tatt hadde fungert. Dualchannel tilsvarer 128 Mbits minnebuss og singelchannel tilsvarer 64 Mbits minnebuss.
Lenke til kommentar

Jeg hadde to stk PC2100 256MB brikker fra mitt gamle system. Jeg kjøpte Nforce2 og en 512MB PC3200-brikke og kjøre de i dual Kanal1: 256+256, Kanal2: 512. Det funket helt fint men måtte gå på PC2100 hastighet.

Jeg anbefaler deg å betale litt mer for PC3200 nå, så du slipper å ergres senere over at du har så treg ram som holder tilbake hastigheten.

Nå har jeg solgt PC2100-brikkene og kan endelig skru FSB'en opp til 200MHz. (vurderer å kjøpe en 512MB PC3200 til)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...