Gå til innhold

problemer med klokke på htc hd 2

Morten_H

Anbefalte innlegg

hei, har ein htc hd2 leo som har etter vi gikk inn i november måned begynt å tulle med tida.

den stiller seg 1 time frem slik at den viser at kl foreks er 5 når den egentlig er 4 og det er plagsomt, minuttviseren viser altid korekt tid, men hjelper litte når timeviseren er på jordet.

er det noen innstillinger som eg kan endre på eller må eg bare levere den inn?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, har ein htc hd2 leo som har etter vi gikk inn i november måned begynt å tulle med tida.

den stiller seg 1 time frem slik at den viser at kl foreks er 5 når den egentlig er 4 og det er plagsomt, minuttviseren viser altid korekt tid, men hjelper litte når timeviseren er på jordet.

er det noen innstillinger som eg kan endre på eller må eg bare levere den inn?

på forhånd takk

heto

Grunnen til feilen er en sentralmaskin hos HTC hvor telefonene laster ned klokkeinformasjon.

Før å løse dette, må man deaktivere tidssynkronisering.

Fremgangsmåten er som følgende;

Fra hjem skjermen, trykk deg frem til ?innstillinger? helt til høyre på bunnmenyen.

*Trykk ?meny? nede til høyre, og velg ?avansert? på valget som kommer opp.

Trykk ?personlig? i bildet som kommer opp.

I neste bilde trykk ?telefon?.

Velg ?GSM/UMTS Tjenester? og trykk på ?tidssynkronisering?, slik at den er merket.

Trykk så på ?Hent innstillinger? nede til høyre.

Du får nå opp ei tekstlinje, hvor det er en avhukket boks. Fjern hukket, og trykk OK oppe til høyre.

Trykk så hjemknappen, og trykk på den store klokken for å korrigere tiden manuelt.

Håper dette hjelper om du ikke har funnet det ut allerde. Copy/Paste fra en på Itavisen, med samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...