Schreiber Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) SONIC COLOURS (Wii) Da Sega drev på som verst med Mega Drive og alt det der hadde de en hel rekke bra spill, men Sonic var kongen. Sonic The Hedgehog, Sonic & Knuckles og så videre er klassiske plattformspill som i hovedsak fokuserte på en ting: Fart. Og her snakker vi ikke en liten løpetur gjennom brettene, men mer en blå fargeklump som flyr gjennom brettene raskere enn man klarer å holde øye med. Så kom 3D, og nedgangen begynte for alvor for Sonic. Han har hatt en rekke spill helt siden starten, men de har stort sett bare blitt verre og verre. Han har vært varpinnsvin, sloss med riddere, delt hovedrollen med andre, til og med overlatt den fullstendig til Shadow. Noen har vært brukbare på sitt beste, men de fleste har vært elendige og kun brukbare til å dra navnet hans ned i søla. Nå har han enda et spill ute, og jada, det er 3D igjen. Men det er en stor forskjell fra dette og de forrige 3D-spillene hans: Dette er bra. For å ta det kort er det noen ting man ser ganske tidlig som drar det opp veldig mye. Det er kun Sonic (Tails er med, men er ikke spillbar så vidt jeg vet), og det er en enorm fartsfølelse. Spillet er i en blanding av 2D og 3D, men i stedet for rene 2D- og 3D-brett går alt side om side. Vi snakker full fart i 3D, over i 2D, over i 3D osv uten å senke farten. De fleste brettene lar deg løpe fra A til B uten å senke farten mye, eller bare senke farten en kort stund. I tillegg har de lært av Mario. Den største forandringen fra tidligere Sonic-spill er at man bruker Wisps nå for å få ekstra krefter. Dette er mistenkelig likt Super Mario Galaxy, men det er ikke negativt. Tvert imot, det fungerer helt utmerket. Og selv om det er mange likhetstrekk med SMG er det fortsatt Sonic. Jeg kunne sagt mye om dette spillet, men jeg vil heller anbefale at dere gir det en sjanse. Det er nok kun til Wii, men grafisk ser det veldig bra ut, og kontrollene sitter som et skudd. Kanskje fordi man kan velge kontroller selv. Jeg bruker classic controller, men å bruke kun wiimoten går helt fint. Gamecube-kontrolleren skal også være støttet, men jeg har ikke fått testet det. (Sonic Colours er også til DS, men det er kun 2D og er på mange måter et helt annet spill. Det blir ikke helt rett å anmelde DS- og Wii-versjonene sammen.) Vurdering: 8.5/10 (btw den engelske versjonen staves Colours, mens den amerikanske staves Colors. Så vet man det.) Endret 18. november 2010 av PityTheFool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå