Gå til innhold

OK Potensiale for XP2700 333Mhz ?

Anbefalte innlegg

Lurer på hva overklokkings potensiale er for en XP2700 333 FSB CPU

kjører den i øyenblinken på ca 2450Mhz. Har hatt den på 2550 Mhz men da tok varmen den..

har bestilt meg swiftech kjøleblokk med peltier og lurer litt på hva jeg kan forvente ut av CPU.

Er forresten "dønn stabil" på 2450 Mhz men tuller med en gang den plasseres på 2500Mhz. regner med det er pga varmen som når over 60 da.. hehe

så.. med en Vcore på max 1.850 og en peltier .. hva kan jeg forvente ut av denne saken ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man si noe om oc potensialet så må du oppgi hele stepping koden !

Ser at du kjører 14*166 Prøv og øk fsb'n litt å du, så kan du komme ganske mye legere.

Og en ting til, håper du har stor strøm forsyning ! Hvis du har bestillt en swiftech blokk med 226w peltier !

Da treger du et monster som gir krutt så det holder på 12v railen

Lenke til kommentar

Stepping ja.. dum som et brød jeg.

noterte meg det som stod på CPU nå hvis det sier noe

AXDA2700DKV3D 9529503250130

AJUHB0247XPJW 1999AMD

ellers så har eg fjerna broen på L3 så MP er tilgjengelig opp til 18 nå.

bruker som du så 14x nå.. på fsb komme eg ikje lengre enn 169..

men regner med det er tempen som har tatt an da..

se over om du trenger å friske opp spørsmålene (høflig altså) :lol:

Av PSU bruker jeg idag en 550w sak. men den spinner hardt nok som det er. har allerede en peltier på GPU. kun 6 amp ca som går der da men.. ikke så mye igjen på 12V linja igrunnen skulle eg tro.

Planen er å dytte inn en til 550w eller kraftigere på samme railen og skjære til utgang på sida av kabinettet (snur PSU 90 grader) og bruke denne alene til peltier. må få til en sammstemt on/off brytings da..

so..

med peltier på CPU, radiator i fryseren (hurtigkobling for å kunne velge enkelt kjølesystem), frostveske tilsatt vannkjølinga....

hva kan jeg forvente ut av denne XP2700 333FSB med max 1.850Vcore ?

Lenke til kommentar
Stepping ja.. dum som et brød jeg.

noterte meg det som stod på CPU nå hvis det sier noe

AXDA2700DKV3D 9529503250130

AJUHB0247XPJW 1999AMD

Ja med batch på 130 skulle da være ganske bra, men hvorfor kjøre vcore på max 1,825 ? Skader ikke cpu'n noe særlig å kjøre på vcore 2,0 er jo ikke noe problem så lenge du kjører vannkjøling heller !

Har xp 2500 jeg som jeg kjører på 1,950 med vannkjøling, tempen er nesten den samme som ved standard vcore !

Da kan du komme mye høyere kanskje du klarer mp 15 !

Men ellers er det bare å prøve seg frem!

Hva hk har du ? etter som du ikke kommer over 196 fsb ?

Lenke til kommentar

Har ASUS A7N8X Deluxe hovedkort.

Bios kan ikke velge høyere enn 1.850 Vcore.

Grunnen til varmen er, som skrevet, Peltier på GPU.

Denne varmer godt skal jeg si deg.

i tillegg bruker jeg vannkjølt Harddisk kjøler.

nappe godt denne og.

Og høyeste FSB jeg har oppnådd er 171.

kjører akurat no 15 x 163 eller no.. 2.44 Ghz. fant ut at denne ble definitivt mest stabil hos meg med min varmeutvikling pr. idag.

men litt irriterande å kjøre FSB under 166 da.. føles som en degradering. hehe.

Lenke til kommentar

men me tar det som en utfordring..

prøvde meg på 200 x 12 = 2400Mhz no..

funka det.. bruker den akurat nå.

ikke tid til mer akurat no..

holdt meg til 166 siden jeg liksom hadde følelsen av at høyere kunne skade/CPU ikke var lagd for høyere..

dumme meg

Lenke til kommentar

Høyere FSB skader ikke CPU etter hva jeg vet.. Men det er ikke sikkert du vil kunne klokke like mange Mhz på prosessor hvis du går over 200 FSB. Det skjedde med meg, hvis jeg kjører 225FSB så kan jeg ikke klokke CPU til mer enn 2100Mhz, men har jeg på 200FSB så kan jeg kjøre 2400Mhz.

Lenke til kommentar

har en 550w som brukes ene og alene på CPU peltier og en 400w som brukes på resten.

har ikke eksperimentert høyere enn FSB200 enda da..

men før jeg begynner å leke meg mer skal jeg finne hurtidkoblinger til vannslangene slik at jeg kan velge mellom vannkjølingsalternativ..

skal klistre en radiator (Black Ice 2) til kjølesida i det vesle kjøleskapet jeg har her (Det fryser alle Pepsi Maxene som kommer borti) og strekke vannslangene ut sida på kjøleskapet og la denne være en alternativ kjølekrets i systemet.

2 peltiere i et vannkjølingssystem varmer bra opp vannet ass.

er rundt 300w varme som blir tilføyd vannet og da skal det rimelig kald luft til åfor å kjøle ned dette igjen.. event. ein diger radiator..

men..

bruke det eg har først og fremst.

målet er at alt som brukes skal kunne befinne seg inni maskinen og det skal se ryddig ut, å fyre alt på max kan gjøres uten ekstern kjøling men da er det såvidt det holder med varmgangen og det bråker.

med det alternative kjølesystemet kan eg få meg både ein kald lekemaskin og ein kald pepsi max 8)

Lenke til kommentar

Bilder kommer når eg har fått rydda inni pesjåen her..

alt er bare "hurtigkobbla".. måtte se koss det funka. hehe

bildene blir lagt ut på linken under her da

peltieren trekker rundt 24Imax på 15 Vmax.. på 12 volt tror eg det trekke rundt 18-20 amp.

Lenke til kommentar

må du ha så høy spenning på Vcore for å få den til å fungere på 12.5 x 200 ??

prøv deg nedover til maskinen blir ustabil hvod du da finner laveste spenning for hvor du kan kjøre stabilt..

des høyere spenning på Vcore des høyere varmeutvikling.

fant meg hurtigkoblinger til slangene idag så til helga starter finpussen og oppkobling av 2 alternative kjølesystemer :D

ordiner intern kjøling/ekstern kjøling via radiator i fryseren

hehe..

løye dette 8)

Lenke til kommentar

jauda.. eg e fornøyde eg.. men vannet blir rimelig varmt så til helga kommer radiatoren seg inn i kjøla.. klarer kanskje mair da.. :)

+ mindre støy 8)

kan stenge av 3 vifter da. kjøla her bråker veldig lite..

ska ble herligt 8)

overklokking + stillhet = et must

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...