Gå til innhold

hjelp!, jeg er på et LAN nå og porter er stengt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes sikkert flere løsninger for det hele:

Kan du komme UT på porter som 21,80,8080 osv? (altså, slippes de gjennom?) -> start sshd på porter som gjør at du kan nå dem.

er det satt opp sånn at du MÅ gå gjennom proxy, så er der programvare som lager en kryptert tunnel gjennom proxy'en til et lignende programvare (eventuelt uten hvis det er web du skal nå) på utsiden. Med dette så peker du den lokale programvare til lokale porter på din lokale maskin.

Ex:

127.0.0.1:6666 -> proxy:8080 -> 192.168.0.1:5675 -> 192.168.0.1:22

Men husk, masse dæmons kan starte opp på andre porter enn de som er default. Dermed er det mye tweaking og luring man kan gjøre.

Men først og fremst bør du finne ut hva du kan nå derifra du selv sitter.

Og vær smartere til nesten gang. Lag løsninger som gjør at du kan nå maskinen din nesten fra hva som helst, gjennom nesten hva som helst, FØR du står fast.

-Dante

Lenke til kommentar

Har aldri problemer med det, jeg..... SSHd kjører på port 22, 443 og 119; kommer igjennom de fleste brannmurer med det....

Hvis du er på vanlig LAN kan du helt sikkert be dem om å åpne i brannmuren.... som regel er det for å hindre spill og p2p, ikke IRC/ssh/mail

er portene 25, 110, 143 åpne (mail-porter)

Lenke til kommentar
Har aldri problemer med det, jeg..... SSHd kjører på port 22, 443 og 119; kommer igjennom de fleste brannmurer med det....

Hvis du er på vanlig LAN kan du helt sikkert be dem om å åpne i brannmuren.... som regel er det for å hindre spill og p2p, ikke IRC/ssh/mail

er portene 25, 110, 143 åpne (mail-porter)

må gjennom proxy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...