Gabriel_X Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Men når folk tror standaredene er hva MS sier dem er da? Da blir MS sine løsninger i praksis standarden som følges. Det er ingen lov som spesifiserer hva nettlesere skal/skal ikke støtte og ei heller ingen forbud mot å legge til tilleggsfunksjonalitet som konkurrenter ikke har. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Det er ingen lov som spesifiserer hva nettlesere skal/skal ikke støtte og ei heller ingen forbud mot å legge til tilleggsfunksjonalitet som konkurrenter ikke har. De har brutt en av "grunnlovene" på internett! Nemlig, at man gjør ikke forskjell på folk, pga. browser eller operativsystem. De har også brutt "Common Sense" loven. Lawrence Lessig mener at internett har en slags "grunnlov", og at det var/er tenkt Open Source. Så hvis de kara som oppfant/lagde www i sin tid, slår seg skikkelig vrange, så kan det skje saker og ting. Internett var overhodet ikke ment som sandkasse for Microsofts "standarder"!!! Dessuten har buymusic.com OVERHODET INGEN god grunn til å stenge ute Linuxbrukere som bare vil titte på siden!! Siden funker da veldig fint med Konqueror, og siden er faktisk ryddig og grei (hvis du ser bort fra allt det WMA-infiserte greiene)!! Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Dessuten har buymusic.com OVERHODET INGEN god grunn til å stenge ute Linuxbrukere som bare vil titte på siden!! Vel, det er jo helt opp til dem, er det ikke? Om de klarer seg uten de 0,5%-ene av potensielle kunder som sitter på Linux-plattform så er det vel deres valg. De ser vel helst at kunder får 'hele opplevelsen' (wma) eller ingenting istedet for en halvveis side og det skjønner jeg godt. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Om de klarer seg uten de 0,5%-ene av potensielle kunder som sitter på Linux-plattform så er det vel deres valg. De ser vel helst at kunder får 'hele opplevelsen' (wma) eller ingenting istedet for en halvveis side og det skjønner jeg godt. De ser vel heller at å lage sider som trenger ie/wma tjener deres sak. Nok et brekkjern for å tvinge folk over til en ms-plattform. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Lalalaa. *slåsegselv* - dum post. :oops: Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Troll.. -- Du fatter det ikke. Trenger ikke bry deg. Neivel. Oppfordrer herved alle som har en interesse av å se hva som beveger seg i Linux-verdenen men som selv ikke bruker det til daglig om å ikke poste i denne avdelingen avdelingen av forumet da man anklages over en lav sko for å trolle så lenge man ikke hater MS. Og Velmont: Du er en dust! Takk for meg! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Neivel. Oppfordrer herved alle som har en interesse av å se hva som beveger seg i Linux-verdenen men som selv ikke bruker det til daglig om å ikke poste i denne avdelingen avdelingen av forumet da man anklages over en lav sko for å trolle så lenge man ikke hater MS. Og Velmont: Du er en dust! Takk for meg! Jeg hater ikke MS, men synes de ikke har rett til å stoppe informasjon til de som vil ha det fordi de selv tror at vi ikke trenger det. Du sier at folk skal kunne låses ute pga. noe helt urelevant, hvis de vil selv. De KAN kanskje, men det betyr ikke at det er/de har rett. Sidene funker som sagt perfekt med andre browsere, og vi kan høre wma filer i andre program enn WMP9. Det blir som å nekte innvandrere til den norske skolen fordi de ikke får med seg alt da de ikke er så stabile i norsk enda. Er det rett? Men jeg er lei meg for at jeg skrev uten å tenke meg noe særlig om. De første ordene der var unødvendige, feil og var teite, jeg beklager. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Vel, det er jo helt opp til dem, er det ikke? Om de klarer seg uten de 0,5%-ene av potensielle kunder som sitter på Linux-plattform så er det vel deres valg. De ser vel helst at kunder får 'hele opplevelsen' (wma) eller ingenting istedet for en halvveis side og det skjønner jeg godt. Det er akkurat den holdningen som du har som irriterer noe så grenseløst! Dette er dessuten en offentlig side, så det er jæklig uhølig av dem å sperre noen ute. Utenom normal folkskikk!! Jeg lurer på om jeg faktisk skal begynne å sperre IE og Windows ute, med beskjed om at dere kjører "feil" OS, og begynne å legge ut filer i formater som er utrolig obskure for Windows! Så kan dere få smake medisinen selv!! Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Mozilla derimot, multiplatform, gratis, best mulig støtte av w3c-standardene. Og viktigst av alt -- Mozilla er Fri programvare Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 slikt som dette er jo rasisme på binær :-? Hehe.. Binær rasisme... Vel, det er jo helt opp til dem, er det ikke? Om de klarer seg uten de 0,5%-ene av potensielle kunder som sitter på Linux-plattform så er det vel deres valg. De ser vel helst at kunder får 'hele opplevelsen' (wma) eller ingenting istedet for en halvveis side og det skjønner jeg godt. Her er jeg uenig med deg. Poenget er, som Velmont sier, at siden kan sees i andre browsere enn IE, og at Windows Media formater kan leses av i andre spillere enn Windows Media Player. Dermer står Microsoft og buymusic.com igjen med ingen andre enn "rasistiske" og diskriminerende grunner til å stenge ute brukere som ikke bruker windows. Skammelig, og nok en grunn til å bruke Mozilla, Konqueror, Galeon, Opera eller andre gratisbrowsere som støtter w3m MarcelSB Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Dessuten har buymusic.com OVERHODET INGEN god grunn til å stenge ute Linuxbrukere som bare vil titte på siden!! Vel, det er jo helt opp til dem, er det ikke? Om de klarer seg uten de 0,5%-ene av potensielle kunder som sitter på Linux-plattform så er det vel deres valg. De ser vel helst at kunder får 'hele opplevelsen' (wma) eller ingenting istedet for en halvveis side og det skjønner jeg godt. Gratulerer, den mest quota posten på lenge! Neida, men seriøst. Altså, du har rett når du sier "der er deres valg." De utelukker en gruppe med potensielle kjøpere (stor/liten eller hva som helst), men det er da deres valg og deres dumhet. Men her kommer situasjonen: In order to take full advantage of BuyMusic.com's offerings you must be on a Windows Operating System using Internet Explorer version 5.0 or higher. Jeg har ikke prøvd det selv, men andre sier at siden fungerer fint med andre browsere, les: andre browsere som fungerer i f.eks. Linux. Så hva er da poenget med å stenge ute de som bruker Linux? Binær rasisme er det morsomte jeg har hørt i dag, og veldig passende. WMP 9 er et argument for at man må ha Windows, men allikevel syntes jeg det er ganske "brutalt" å rett og slett stenge ute alle som ikke har det. Dette er som sagt i og for seg deres egen dumhet. Men, syntes ikke du der litt mistenkelig at de fører en slik (aggresiv?) policy? Man kunne da i hvert fall få se på siden deres selv om man ikke har wmp installert (dette er det eneste argumentet jeg kan se for at de skal kunne stenge ute andre OS). Jeg ser det slik: Hvis en butikk som solgte cder hindra mørkhuda mennesker i å komme inn i butikken fordi UV-lyset i butikken ikke hadde noe kul effekt på huden deres i butikken, og de derfor "mistet litt av 'the experience'," ville ikke det blitt oppfatta som rasistisk? Greit nok at man ikke kan velge hudfarge (lol@Michael Jackson), men dersom man kunne valgt hudfarge så ville det allikevel vært temmelig rasistisk. Ja, det er deres dumhet, men det er provoserende dumhet. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg ville kalt det binær-nazisme. Bare det 'ariske' os får lov til å benytte seg av tjenestene. Linuxbrukerne blir utsatt fra skitne kampanjer fra M$ for å få dem over på den rette vei... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hahah, største bullshit jeg har hørt den sia der Altså: Når jeg brukte Win2k likte jeg IKKE WMP9, den var jo drit - Så jeg kunne ikke spille av noen wmp9 / 8 / 7 filer, (eller kunne 7 etter mye mas). Nå som jeg bruker Linux kan jeg plutselig spille av wmp7, 8 og 9! Ironisk? Veldig... Uansett så er "opplevelsen" av sia bedre her i Linux enn det den var for meg i Win2k. Så jeg føler de har et steika feil argument. Dessuten klarer jo Opera å laste ned filene til WMP9 like godt som IE... Ærlig talt.. Uffameg. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Ingen vitsi å sjekke no ut der enda uansett BuyMusic.com Available to Domestic Residents Only We’re sorry, but due to license restrictions, BuyMusic.com content is available only to residents of the United States. Your internet protocol (IP) address shows that you are attempting to access this web site from outside the US. Thank you for your interest in BuyMusic.com. We apologize for any inconvenience this might have caused. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 La oss alle finne en åpen amerikansk proxy Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Heh... Litt off topic, dah, men det får så være; På maskinen hjemme kjører jeg dualboot mellom slack og winxp. Her en dag krasja gruben min, og drog med seg diverse oppstartsfiler til win i dragsuget. Det viste seg at det var ganske vanskelig å få ordnet dette, så for første gang i mitt liv prøvde jeg å ringe ms support ( ). Etter mye goddager og tast dittogdatt for å komme der og dit, så kom det en vennlig menneskestemme i andre enden. Jeg fortalte ham problemet, og da begynte han plutselig å bable om at jeg kanskje kunne få support hos dem som lagde maskinen osv... Egentlig, så var det jo psdata som skulle være ansvarlig for support på saken, siden pc-en ble kjøpt med xp installert (det var ikke jeg som kjøpte den...). Men jeg skal vedde på at den ms-fyren hadde svart på noen enklere spørsmål... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Utrolig hvor naive enkelte linux brukere er. Om de velger å nekte linux brukere tilgang så kan de vel gjøre akkurat som de vil. Mengen brukere er så forvinnende liten. f.eks ingen som kan nekte ei linux side å gjøre den utligjengelig for windows brukere. Og det er jo tross alt mer sannsynlig at folk som har betalt for sitt os er villig til å betale for musikken, enn noen ihugga freeware/gnu fantaster. Er det forresten noen som kan et hurtig redirect script for asp for å sende linux brukere til microsoft.com? Hadde være noe å lagt på nettsiden min. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Utrolig hvor naive enkelte linux brukere er. Om de velger å nekte linux brukere tilgang så kan de vel gjøre akkurat som de vil. Det er provoserende. Er det forresten noen som kan et hurtig redirect script for asp for å sende linux brukere til microsoft.com? Hadde være noe å lagt på nettsiden min. Du er provoserende. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 BuyMusic.com kan gjøre hva pokker de vil for min del, men det er prinsippet som er galt. Hva komersielle sider gjør er opp til dem, men tendensen er også å spore i det offentlige. Utviklere som ikke gidder / kan / vil skrive ordentlig html, og nedlastbar media kun finnes i .wmv. All informasjon som er ment for offentlig bruk må kunne benyttes uten krav om særskilt programvare. Ikke f*** om jeg gidder å boote windows for å kjøpe musikk fra BuyMusic.com når jeg kan laste det ned gratis uansett Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Og det er jo tross alt mer sannsynlig at folk som har betalt for sitt os er villig til å betale for musikken, enn noen ihugga freeware/gnu fantaster. Slike vet nemlig at wma ikke er det beste alternativet der ute..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå