Gå til innhold

- Noen operativsystemer må dø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ios, Android og Meego vil være lederne om 2-3 år.

 

Symbian ryker når de har fått pushet Meego nedover markedssegmentene.

 

RIM er store - bare ikke her. De gir nok ikke opp i morgen.

WebOS (HP/Palm) bommet totalt på "push to market" selv om konseptet er bedre enn Android++

 

Winmo er det ingen som bryr seg om. Bortsett fra Microsoft som spytter inn mrd i markedsføring.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med paneldebattantene her. RIM er store, men bare på det amerikanske markedet, og til og med der, har de fått opp øynene for Android nå.

Meego har jeg svært lite tro på. De kommer til å komme for seint og for smått. Nokia burde gått All Inn for at det skulle hatt en sjanse, og ikke kjørt både MeeGo og Symbian. WP7, IOS og Android er neste rundes vinnere, IOS, i form av at de overlever. Jeg er utrolig skeptisk til at de vokser noe særlig, men at de i hvert fall står på stedet hvil.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å se på tallene.

Fra Q3 2009 til Q3 2010:

RIM ned ifra 20% til 15%

Symbian ned ifra 44% til 36%

WM6 ned fra 8% til 3%

Linux ned ifra 5% til 2%

IOS ned ifra 17% til 16%

 

Android opp ifra 3% til 25%!

Det er ingen tvil om at den ENESTE som har økt her, er Android. IOS står på stedet hvil, og har egentlig gjort det lenge.

Min hypotese er at WP7 når ca IOS til Q3, og Symbian detter rett under. Og grunnen til at Symbian ikke går helt under med en gang, er fordi Symbian^3 er greit.

Lenke til kommentar

Kan være noe enig i meningene her men ville vært forsiktig med å rakke ned verdens største mobilleverandør.

 

Android er bra men langt i fra perfekt for den vanlige bruker med middels interesse for apps. De fleste jeg kjenner med Android sliter med en del bugs når man har lastet ned mye forskjellig.

 

Ser man også på Samsung og HTC har de ikke på langt nær bredde i telefoner som scorer høyt i test. De beste telefonene er meget gode men mange modeller fra disse merkene er ikke spesielt bra. Dette kan jo hende at dette snur men det kan også hende at hele markedet igjen vil tippe i motsatt retning. Det var ikke lenge siden Nokia var størst med N95.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...