Gå til innhold

For lite hertz


Robanjo

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg et nytt grafikk-kort her om dagen, Asus V8440 128 MB.

 

Det funker greit, unntatt når jeg skal spille CS ol. Skjermen min takler 75 Hz til vanlig (1280 x 1024), men når jeg kommer inn i et spill er det flimring på en måte. Ser ut som 60 Hz bare!!! Kameraten min sa at jeg måtte bruke et refresh-program og det gjorde jeg, men det funka heller ikke...! Noen tips. Det er irriterende :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har nvidias drivere inne så må du gå på Display properties (egenskaper, høyreklikk på skjermflaten)

 

Velg settings/innstillinger -> advanced (nederst til høyre)

 

Så skal det stå geforce noe, den tab'en velger du..

Da kommer det opp en greie på venstre side av egenskaps boksen..

 

ytelses og kvalitets innstillinger > direct 3d > overstyr skjermfrekvens

 

Så velger du overstyr oppdateringsfrekvenser, går på den oppløsninga du skal stille på og stiller frekvensen... NB ikke still høyere frekvens enn skjermen takler...

 

Dette håper jeg fikser problemet..

 

(forutsatt at jeg ikke husker feil..)

Lenke til kommentar
Om du har nvidias drivere inne så må du gå på Display properties (egenskaper, høyreklikk på skjermflaten)

 

Velg settings/innstillinger -> advanced (nederst til høyre)

 

Så skal det stå geforce noe, den tab'en velger du..

Da kommer det opp en greie på venstre side av egenskaps boksen..

 

ytelses og kvalitets innstillinger > direct 3d > overstyr skjermfrekvens

 

Så velger du overstyr oppdateringsfrekvenser, går på den oppløsninga du skal stille på og stiller frekvensen... NB ikke still høyere frekvens enn skjermen takler...

 

Dette håper jeg fikser problemet..

Det her funker bare akkurat sånn passe dårlig etter min erfaring. Mye bedre å bruke f.eks Rivatuner til å lage en skjermdriver som kun "viser" maks refresh til Windows så slipper man unna både 60Hz og 75Hz tullet i WinXP (Gjelder respektivt Direct3D og OpenGL). Jeg har kun støtt på et spill som ikke takler denne løsningen og det er Enter the Matrix. Men sånne møkkaspill holder jeg meg unna allikevel! :p

Lenke til kommentar
hva med å opplyse hvilket OS du bruker :wink:

Det er totalt bortkastet?

 

Ash har et veldig godt forslag her. Det at det ikke virker helt ordentlig er også noe jeg har erfart. Ble litt irritert når jeg var på et lan uten nett så jeg satt med 60hz en god stund. Endte med at jeg sov mer en jeg brukte datamaskinen.

 

Jeg bruker riktignok ikke Rivatuner til og gjøre dette ,men jeg bruker et program som heter Reforce. Skjermen min kan nå bare vise 1 refreshrate i hver oppløsning og det er meget praktisk siden man aldri trenger og tenke på noe mer 60hz. Synes også 85hz er litt lite ,men det er pga jeg har blitt bortskjemt av og kjøre 160hz når jeg spiller (1024*768). Hvis du har en god skjerm så prøver du og sette ned ifra 100hz (minst) og ned til 85. Du ser klar forskjell.

 

Reforce virker også til ATI kort hvis dere lurte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...