Gå til innhold

Shogun 2 - Total War kriger tråden


Anbefalte innlegg

Man kan nå spille som alle de ulike faksjonene, og han legger snart til en endring som gjør at battles blir unscripta (at AI'en ikke går på script lengre) og et tool som gjør at du kan sette opp dine egne battles.

 

Damn, jeg elsker denne fyren :D

http://www.twcenter....ad.php?t=428223

 

Edit:

 

Der tok jeg historical battle på hard :D Hadde 1100 tropper igjen (av 2880), og slaktet vel ned 3100 av fiendens tropper tror jeg.

 

Har funnet ut at nøkkelen er å samle hele hæren på midten (med enkelte modifikasjoner, f.eks. må du holde elva til venstre osv) og så la motstanderen knuse seg mot spydfolket mens hestene driver rundt og herjer. Satser på å mestre very hard i morgen!

Endret av Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jo, men tror han mente 1700-1800 tallet hvor rekker av menn marsjerte mot hverandre, og skjøt til den ene siden enten var utryddet eller flyktet i vill panikk. Denne måten å føre krig på følte jeg ikke CA klarte å gjennomføre godt i Empire: TW. Men har ikke spilt Napeleon, som jeg har hørt er en forbedret versjon av E:TW.

 

 

 

Forsto godt han mente 17-1800 tallet med "kruttalderen" :) . Syntes bare det var veldig dårlig utrykk.

 

En av de få tingene napoleon gjør feil, er antallet soldater er tullete lavt. De de må gjøre med serien nå, er å gjøre kamp kartene mye større. Å betraktelig øke antallet soldater. I napoleon har vi kanskje 2000-3000 tropper maks. Mens man i virkligheten hadde opp mot 100 000 menn pr side i slagene. Jeg tenker i første omgang at man ikke trenger å strekke seg etter virklige størrelser, men kanskje doble antall soldater og kamp område med 10x.

 

Du tror ikke dette hadde krevd utrolig mye fra datamaskiner nå til dags?

Lenke til kommentar

Ser man får Limited Edition med diverse snax vis man forhåndsbestiller, men på Steam ser jeg ikke noen antydning til at man får denne versjonen. Noen som vet noe mer om dette? I tillegg ser jeg at gamestop.com har en tilleggsbonus, mens på gamestop.no er det ikke noe slikt? O.o

Lenke til kommentar

Jeg orka ikke å spille campaign demoen ble for lineær, og det er jo ikke sånn man skal spille det. Ble også rimelig irritert da det tydeligvis var tidsfrist på slaget der jeg beleirer et slott (så ikke noe tidsfristteller noe sted), jeg som holdt på med å vinne, med svært få tap. Jeg likte forta med couryard prinsippet, men et lite triks kunne gjort ai en del bedre. Dersom archers på en lav courtyard blir angrepet, og mister tropper (spesielt hvis det ikke er artilleri), uten at de kan gjøre noe tilbake, bør de trekke archerene opp et hakk.

Hadde hero archers som kunne skyte archers på kantene av fortet, uten å bli beskutt tilbake, og hadde også tilgang til ammo resupply bygning. Kunne drepe alle og archerene var helt passive.

 

Veldig bra artistisk stil :thumbup:

 

Kommer nok til å se på respons om ai-en før jeg kjøper og har den en del mangler (som de andre har) så venter jeg nok til den faller i pris. Har også dårlige minner fra empire total war som krevde steam og måtte bruke godt over 1 time før jeg endelig fikk spilt spillet, så har ikke lyst til å betale fullpris.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt overbevist alt om at spillet blir bra, har egentlig aldri vært misfornøyd med noen av Total War spillene, så skal nok mye til for å lage et Total War spill jeg misliker. Eneste Total War spillene jeg ikke har spilt er Shogun 1 og Napoleon(følte det var for lite nytt over Empire).

 

Ellers takk for linken, får vel sjekke de ut.

Lenke til kommentar
Shogun 2: Total War - Limited Edition har dessverre blitt forsinket fra leverandør. Vi har fått beskjed om at spillet sendes fra leverandør i dag. Vi regner med å ha det i morgen.

 

Spillet vil bli videresendt til deg så snart det ankommer oss.

 

Beklager den ekstra ventetiden dette medfører.

 

Typisk. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...