Gå til innhold

Shogun 2 - Total War kriger tråden

Anbefalte innlegg

shogun2logo.jpg

Da er lanseringsdatoen satt og i den anledning føler jeg at vi trenger en tråd dedikert til det nyeste tilskuddet til Total War serien, Shogun 2.

Creative Assembly har sagt at denne gangen skal de lage det spillet de alltid ville ha laget. Nå med 10 års kompetanse innenfor serien får vi bare håpe at de leverer et kvalitetspill.

Som forgjengeren er handlingen satt i feudal tiden i Japan. Nå blir antall krigere dyttet opp til hele 56000 individer noe som vil bane veien for episke slag.

Offisiell side for Shogun 2

PC gamer sin sniktitt

TWcenter - forumet for Shogun 2 (Dag anbefaler)

En tråd på det offisielle forumet som inneholder masse god informasjon

En snikktitt av gamer.no

Video om campaign!

http://www.youtube.com/watch?v=DTEgrIS5NJY

Shogun 2 Total War Cinematic Trailer :

http://www.youtube.com/watch?v=Tz-x1_GYQIw&feature=channel

Battle report 1:

http://www.youtube.com/watch?v=CbMuQI0ErXQ

Assasination og en liten titt på campaign kartet:

http://www.youtube.com/watch?v=-ld8xfDWv74

Insidegaming intervju med Kieran Bridgen:

http://www.youtube.com/watch?v=EL60inmJ084

Screens 1-2:

shogun-2.jpg

59078cc16d1be390520545c0ea3787de_21807S2_Castle_Ablaze_1600x900.f.jpg

Screens 3-4:

Shogun-2-total-War-coastal-sea-battles.jpg

ss7.jpg

MORE TO COME!

PS: bare å sende meg linker/greier som dere vil skal være på hovedsiden.

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Don't look a gift horse in its mouth".

Jeg er bare sjeleglad for at de ikke fortsatte i kruttalderen som Empire og Napoleon. Klare kjøp av meg, men ja det er Shogun, Rome & Medieval som er mine favoritter. Rome & Medieval har jeg kjøpt flere ganger når jeg har rotet bort CD'ne.

Mann kan jo håpe de tar hele rundturen på nytt :D

Håper også det er MODe vennlig. Skulle ønsket som standalone ikke Steam låst, men det er vel for mye å be om i denne tidsalder. Fordelen med Steam er at jeg kun må kjøpe det en gang, men virker mindre MODe vennlig.

Edit: "we have slimmed down the number of units" :cry:

Det herlige med Rome & Medieval er jo det store mangfoldet units. Som gjorde at du ville spille alle fraksjonene.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

CWH, enig, det eneste virkelig negative er at det kun er en "faction" og det er japan. Det er forskjellige styrker hver faction fokuserer på, men ellers ganske likt. Kanskje de gjør mer for å spice det opp denne gangen? Hvem vet, jeg gleder meg iallefall til å ta opp kampen om å bli Shogun i det føydale japan nok en gang.

Bare ikke gjør archers latterlig god i nærkamp nok en gang, spydmenn var nesten ubrukelig i starten siden archers banket de, først med piler så i nærkamp.

Husker muskett tropper også var ganske lackluster...

Lenke til kommentar

Endelig var det noen som begynte å snakke her. Ville ikke virke Viggo så satt og ventet på at folk viste interesse :whistle:

Edit: "we have slimmed down the number of units" :cry:

Det herlige med Rome & Medieval er jo det store mangfoldet units. Som gjorde at du ville spille alle fraksjonene.

Jeg har lest tallet 65 forskjellige units, delt ut på 9 factions. Dette er inkluderende med de nye spennende hero units. Syns tallet er litt lite, men ikke så veldig.

Ghaundan: Er helt enig med det med bueskyttere.

Gleder meg!

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar

Serien har gått på tomgang i det siste, så jeg er blitt litt lunken til hele greia. En stor utfordring for skaperne å forandre nok fra spill til spill slik at det føles fresht og interessant, men samtidig ikke fjerne seg for mye fra utgangspunktet. RTW var det første spillet i serien jeg prøvde, og det ga meg den beste opplevelsen hittil. Ingen av oppfølgerne har klart å gjenskape følelsen ved det å sakte ekspandere nordover i Germania. Good times! :) Bra at de som CWH skriver nå skifter fokus. Det blir nok kjøp for min del denne gangen også, men kanskje ikke umiddelbart.

Endret av Thor_F
Lenke til kommentar

Jeg er bare sjeleglad for at de ikke fortsatte i kruttalderen som Empire og Napoleon. Klare kjøp av meg, men ja det er Shogun, Rome & Medieval som er mine favoritter. Rome & Medieval har jeg kjøpt flere ganger når jeg har rotet bort CD'ne.

Håper også det er MODe vennlig. Skulle ønsket som standalone ikke Steam låst, men det er vel for mye å be om i denne tidsalder. Fordelen med Steam er at jeg kun må kjøpe det en gang, men virker mindre MODe vennlig.

Ja sannelig bra de har gått bort fra... Kruttalderen? Hvilken alder er det? Må nesten gå ut i fra du mener Shogun 2 er utenfor denne "kruttalderen da? Tar jeg ikke feil foregår Shogun 1 og 2 på 14-1500 tallet? Det er i aller høyeste grad innenfor "kruttalderen" da man fikk kanoner på 1300 tallet og skytevåpen rundt 1400. Shogun 1 fra samme tidsperiode hadde da virkelig skyte\kruttvåpen som arquebus og musketter.

Medieval spillene går fra rundt 1080 til 1520 om jeg ikke husker helt feil. Hvorav da mer enn halvparten av tidsperioden befinner seg innenfor "kruttalderen"".

Personelig synes jeg Empire og Napoleon var bra spill fra en ny og spennende epoke for serien. Men Medieval spillene er fremdeles mine favoritter. Da det er en spennende periode med stor utvikling på våpenfronten.

Jeg er nok kanskje en av få som ikke er så glad i Rome. Jeg startet og spille serien fra det første spillet, Shogun 1. Elsket risk kartet, så Rome sitt kart var en stor nedtur. Men ser ut til de fleste mener rome sitt kart var et godt skritt i riktig rettning. Men siden den gang har det ikke forandret seg. På tide å gjøre noen store forandringer her igjen.

Jeg synes Romers histore er spennende, men synes det er for lite spennende enheter fra denne periden. Liker da bedre midelalderen med større variasjon.

Som en sa tidligere i tråden. Serien har på mange måter stagnert. Siden Rome har de bare oppgradert grafikken og ikke gameplayet. Ser ikke ut til at Shogun 2 vil snu denne trenden.

Lenke til kommentar

Ja sannelig bra de har gått bort fra... Kruttalderen? Hvilken alder er det? Må nesten gå ut i fra du mener Shogun 2 er utenfor denne "kruttalderen da? Tar jeg ikke feil foregår Shogun 1 og 2 på 14-1500 tallet? Det er i aller høyeste grad innenfor "kruttalderen" da man fikk kanoner på 1300 tallet og skytevåpen rundt 1400. Shogun 1 fra samme tidsperiode hadde da virkelig skyte\kruttvåpen som arquebus og musketter.

Medieval spillene går fra rundt 1080 til 1520 om jeg ikke husker helt feil. Hvorav da mer enn halvparten av tidsperioden befinner seg innenfor "kruttalderen"".

Personelig synes jeg Empire og Napoleon var bra spill fra en ny og spennende epoke for serien. Men Medieval spillene er fremdeles mine favoritter. Da det er en spennende periode med stor utvikling på våpenfronten.

Jeg er nok kanskje en av få som ikke er så glad i Rome. Jeg startet og spille serien fra det første spillet, Shogun 1. Elsket risk kartet, så Rome sitt kart var en stor nedtur. Men ser ut til de fleste mener rome sitt kart var et godt skritt i riktig rettning. Men siden den gang har det ikke forandret seg. På tide å gjøre noen store forandringer her igjen.

Jeg synes Romers histore er spennende, men synes det er for lite spennende enheter fra denne periden. Liker da bedre midelalderen med større variasjon.

Som en sa tidligere i tråden. Serien har på mange måter stagnert. Siden Rome har de bare oppgradert grafikken og ikke gameplayet. Ser ikke ut til at Shogun 2 vil snu denne trenden.

Jo, men tror han mente 1700-1800 tallet hvor rekker av menn marsjerte mot hverandre, og skjøt til den ene siden enten var utryddet eller flyktet i vill panikk. Denne måten å føre krig på følte jeg ikke CA klarte å gjennomføre godt i Empire: TW. Men har ikke spilt Napeleon, som jeg har hørt er en forbedret versjon av E:TW.

Kan være enig i at Medieval serien klarte å bringe stor variasjon i valget av våpen. Men det er her jeg føler et stort anker på ankelen til CA. Jeg føler ikke at de klarer å implementere overgangen mellom oppsett av forskjellige hærer godt nok. For meg så var en krutt unit bare et lite kirsebær på toppen av isen som var hæren min. Altså en stor rød blink som alltid ble spist først.

Jeg føler ikke at spillene stagnerer. Hadde mye å si her, men tror at innlegget mitt er stort nok :p . Eneste jeg vil si på dette er at spillene i TW alltid har fenget meg og jeg tror Shogun 2 vil være revolusjonerende hvis de klarer å legge til ting i spillet som gjør spill opplevelsen original igjen.

Lenke til kommentar

Jo, men tror han mente 1700-1800 tallet hvor rekker av menn marsjerte mot hverandre, og skjøt til den ene siden enten var utryddet eller flyktet i vill panikk. Denne måten å føre krig på følte jeg ikke CA klarte å gjennomføre godt i Empire: TW. Men har ikke spilt Napeleon, som jeg har hørt er en forbedret versjon av E:TW.

Forsto godt han mente 17-1800 tallet med "kruttalderen" :) . Syntes bare det var veldig dårlig utrykk.

En av de få tingene napoleon gjør feil, er antallet soldater er tullete lavt. De de må gjøre med serien nå, er å gjøre kamp kartene mye større. Å betraktelig øke antallet soldater. I napoleon har vi kanskje 2000-3000 tropper maks. Mens man i virkligheten hadde opp mot 100 000 menn pr side i slagene. Jeg tenker i første omgang at man ikke trenger å strekke seg etter virklige størrelser, men kanskje doble antall soldater og kamp område med 10x.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ooook, ble litt skuffet over TW:Napoleon men dette ser ut til å bli latterlig bra om en liker denne serien.

.... 1 stk Shogun på ønske..måkjøpelista.... check....

Låse døra og aldri gå ut igjen når spillet kommer deisende ned i fanget mitt... stor fare for det gitt.

Lenke til kommentar

Det jeg personlig er redd for er at de legger for mye inn i selve kampene og campaign kartet blir bare en slags tilleggs ting som vi ikke trenger å bruke noe tid på. Vært litt fint med litt mer taktiske valg. Tenker mer på logistikk og ikke politiske valg som å gifte bort den fæla datteren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...