Gå til innhold

Kjøpe ny PC

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC og har konfigurert en av pc'ene som de har på komplett.no (Komplett Gamer a20, Monthly edition - November)

Ønsker litt tilbakemeldinger på om det er en god konfigurasjon før jeg kjøper.

Hardware:

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bak, mATX, ATX, Rød LEDs Av/På

Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 120mm Vifte

AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

MSI 870A-G54, Socket-AM3 ATX, AMD870+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, Military Class

Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin

WD VelociRaptor 150GB 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

EVGA GeForce GTX 470 1280MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Superclocked", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 625MHz

Prisen på denne konfigurasjonen er 9093kr.

Noe dere hadde endret på?

Endret av Makiavelli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye er du villig til å gå opp i pris? Hva skal du bruke den til? Er ingen ekspert, men et par tusenlapper hjelper gjerne kraftig. Så lenge du ikke tar det aller dyreste, pleier det å være vel verdt pengene sine.

Selv bruker jeg dette kabinettet, og er storfornøyd. Mer enn nok av vifter, og skal visstnok være meget godt til overklokking (uten at jeg har prøvd dette). I tillegg har den støvfiltere, noe du som er veldig fint. Allikevel er prisen litt drøy, og det kabinettet du allerede har er vel greit.

Prisen er forøvrig ikke høy for en god Blu-Ray spiller heller. Og en god skjerm er godt å ha! Men dette har du kanskje ordnet i selv.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Takker for svar, men har allerede kjøpt..hehe.

Valgte stort sett de dyreste komponentene som var tilgjengelig å velge mellom så er vel egentlig ganske klar på at det kommer til å bli en bra pc. Ville bare sjekke med noen som kanskje var mer kyndig på datakomponenter og hva som ville passe bra sammen. (f.eks om det var en stor nok PSU o.l)

Skal bruke pc'en til en god del, filmredigering, foto, spilling, 3D, grafisk design.

Har allerede en 23" HD monitor og Bluray har jeg i Ps3'en så er vel egentlig bare selve kabinett og komponentene jeg trenger.

Det tar noen dager før komplett får samla sammen delene og satt det sammen så hvis noen ser noen forbedringer så er det bare å skrive.

Lenke til kommentar

Om jeg var deg ville jeg byttet ut prosessoren med en Core i5 Quad Processor i5 760 @ 2,8 GHz. Ja mindre GHz men arkitekturen er mye bedre og den overklokker seg til 3,33 GHz, og har 8 MB L3 Cache (hurtigminne) :) Den koster en hundrelapp mer (1495), men er nesten dobbelt så sterk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604498 Så vil sterkt anbefale den

Endret av Luv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...