Okeblol Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei hei I lang tid nå har jeg drevet og kjøpt nye spill, (i stor grad på steam) og egentlig ikke funnet noen spill som har fenget min interesse, ingen spill som har oppslukt meg slik som de gjorde i gamle dager ( ) Med litt kjapp hoderegning har jeg brukt ca 5000 kr på spill siden i vår. De 10 spilla jeg kjøpte på steam i oktober og november har jeg spilt i totalt 73 minutter til sammen.... En av teoriene mine er at jeg er lei av å spille mot PCn/AI, lei av at alle spill er så lette og det er "kunstige" ting som gjør at man eventuelt taper mot datan, f.eks at de får fordeler som menneskespilleren ikke får. Det jeg derfor tenker er at å spille mot/med andre mennesker kan kanskje fange min interesse. Opp gjennom tiden har jeg prøvd pvp i flere MMORPGS jeg har spilt, men jeg blir så vanvittig irritert av crowd control så jeg er ikke interessert i et slikt spill (da må det i så fall være et uten crowd control) RTS spill interesser meg heller ikke så veldig. Det som da gjenstår er vel FPS spill. Dette er et marked jeg ikke har fulgt med på på mange år. Jeg har fått med meg at det har kommet tonnevis med Call of Duty spill, er dette dårlig polerte spill som pumpes ut en gang i året og får lite patching i etterkant, og blir så forlatt neste år ved neste Call of Duty ? Er det noen spill her som folk umiddelbart tenker på som bra, godt polert og mye spilt, og som også gjerne har en form for progresjon eller oppgraderingsmuligheter ? (gjerne innad i hver match og mellom hver match). Hvilke spill spiller folk nå tildags ? Lenke til kommentar
Sesseth Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 I mine øyne vil jeg si at Battlefield: Bad Company 2 er juvelen av FPS-spill ute på markedet nå for tiden. Her er det stor fokus på lag og sqaud og ikke enkeltmannsprestasjoner. Du får muligheten til å fly helikopter, kjøre tanks og andre pansrede kjøretøy, båt og UAV. Da enspilleren ikke er det beste som har blitt laget inne FPS-sjangeren veier flerspillerdelen opp til de grader. Sjekk ut Battlefield-tråden under populære spill på forumet for mer informasjon. Hvis ikke er Team Fortress 2 et ypperlig valg. Dette er et mer tegneserieaktig FPS, men dog stor dybde. Spillet lar deg velge mellom forskjellig klasser med forksjellige egenskaper og roller. Utstyr og egenskaper kan også justeres etter eget behov og spillestil. Dette er to spill som jeg personlig vil anbefale hvis du er på jakt etter noen nye spill innen FPS-sjangeren. Begge byr på flere timer med god underholdning. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvis ikke er Team Fortress 2 et ypperlig valg. Dette er et mer tegneserieaktig FPS, men dog stor dybde. Spillet lar deg velge mellom forskjellig klasser med forksjellige egenskaper og roller. Utstyr og egenskaper kan også justeres etter eget behov og spillestil. Støtter denne. du har ikke den progresjonen du finner i spill som Call of Duty, Medal of Honor eller Battlefield, men du har tilgjengjeld det jeg vil tippe er det mest oppdaterte spillet på markedet og også det som er ansett som ett av de best balanserte. Har selv ~700 timer i TF 2. Du har 9 klasser som alle spilles forskjellig, med fordeler og bakdeler, samt en ganske stor variasjon i gameplayet. Vanlig capture the flag og områdekontroll men også arenaer, kongen på haugen (arenakamper med større fokus på laget) og payload-kart hvor du skal enten dytte en bombe inn i motstanderens base eller forhindre at motstanderen dytter bomben inn i basen din. Ikke la utseendet på spillet lure deg, det er en rimelig solid opplevelse i alle ledd. Ikke er det særlig krevende for dataen din heller, og hvor mange ganger jeg har ledd høyt av hva de forskjellige klassene lirer fra seg i kampens hete vet jeg ikke, men det er mange. Til slutt er det billig (ca. 150 kroner på Steam), og alt av oppdateringer er gratis uansett størrelse og innhold. For ordens skyld, snakker om PC-versjonen. Konsollversjonen er dessverre enn så lenge død. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det motsatte av fordeler er ulemper, ikke bakdeler Uansett, BF2, Call of Duty og TF2 er vel de store i FPS om dagen og alle har forskjellige styrker og svakheter. Beste ideen er å se litt på hver av de og prøv så godt du kan å ignorere blinde fans, både for og imot de forskjellige spillene. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Takk for svar TF2 har jeg hatt en del år nå, det fulgte med i orange box når jeg kjøpte det (var vel i 2007 ?) Jeg spilte litt TF til quake back in the day, og også litt TF2, men det er ikke helt min greie. Syntes alltid action quake og q-pong var artigere. Tror det primært er mangelen på oppgraderingsmuligheter og at stort sett hvert eneste kart er akkurat det samme (ta flagget 3 ganger) Spilte en del battlefield 1941 (eller 42, den som var før battlefield vietnam) på skolenettverket når jeg studerte i steinkjer. Ganske interessant med slike store kart, og diverse kjøretøy man kunne kjøre. Er bad company 2 i samme lesta, eller har kartene blitt mindre i omfang med årene ? Hva med call of duty spillene ? Ser det har netopp kommet et nytt. Diverse av de modusene man kan spille ser jo interessante ut, som f.eks. one in the chamber. Hvordan er hovedmodusen til black ops ? Hovedsaklig en slags team deathmatch med trange kart i urbant miljø, eller slike gode store kart som jeg husker fra battlefield 1941 ? Det er mer interessant med noen mål å oppnå i hver match, som å ta over områder eller sprenge byginger som fienden har, framfor bare å farte rundt og skyte ned folk og bli drept og respawne. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg ville gått for battlefield 2 viss ikke du har spilt det. Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hva med call of duty spillene ? Ser det har netopp kommet et nytt. Diverse av de modusene man kan spille ser jo interessante ut, som f.eks. one in the chamber. Hvordan er hovedmodusen til black ops ? Hovedsaklig en slags team deathmatch med trange kart i urbant miljø, eller slike gode store kart som jeg husker fra battlefield 1941 ? Det er mer interessant med noen mål å oppnå i hver match, som å ta over områder eller sprenge byginger som fienden har, framfor bare å farte rundt og skyte ned folk og bli drept og respawne. Call of Duty spillene har en håndfull ulike moduser. De fleste spiller team deathmatch, men du har også objectiv baserte moduser som domination(med controll points som i BF), CTF og Demolition(som i CS). kartene i CoD4 og MW2 er relativt små i forhold til battlefield. CoD:WaW har et par kart med litt størrelse og kjøretøyer, usikker på åssen kartene er i BlackOps. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Kartene i Black Ops minner mer om dem i MW2 enn WaW. I tillegg finnes det ingen Ground War-modus i BO. BC2 har mindre kart enn de PC-eksklusive Battlefield-spillene, men de er fremdeles betydelig større enn CoD sine. Jeg vil også påstå at det er litt mer liv i dem i BC2 enn i f.eks. 1942, der kart som El Alamein egentlig bare var en gigantisk, tom ørken. Planetside er en klassisk MMOFPS, men jeg vet ikke hvordan det står til der nå. Endret 15. november 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg spilte litt TF til quake back in the day, og også litt TF2, men det er ikke helt min greie. Syntes alltid action quake og q-pong var artigere. Tror det primært er mangelen på oppgraderingsmuligheter og at stort sett hvert eneste kart er akkurat det samme (ta flagget 3 ganger) En stund siden du testa det sist tipper jeg ? De har kommet med noen nye moduser, hvor en av dem er kanskje den beste modusen som finnes (spør du meg ihvertfall). I payload så skal det ene laget føre en vogn på skinner fra den ene siden av kartet til den andre, mens andre laget prøver å stoppe dem. Det som gjør modusen så bra er at man har faste spawn-points og konfrontasjons-punkter fra runde-basert spill, kombinert med raske respawns og lengre runder. Også er det jo objective-basert i tillegg, som gjør at man aldri løper rundt i flere minutter uten å finne noen. Funker utrolig bra sammen med alle de forskjellige klassene og, eneste som kanskje ikke har noen spessielt sterk rolle er scouten. Lenke til kommentar
Error Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Bare for å peke det ut; det finnes flere sjangre en MMO, RTS og FPS Ta en titt innom anbefalte spill stickien i denne kateogiren Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Bare for å peke det ut; det finnes flere sjangre en MMO, RTS og FPS Ta en titt innom anbefalte spill stickien i denne kateogiren Det er vel stort sett kun bilspill som ikke ble nevnt, men det må jo være en sørgelig affære på nett, da det er snakk om tusendeler som skiller mellom posisjoner, og folk har mer ping enn det (mao ping er enda mer utslagsgivende her enn i FPS spill) Nå er jeg en smule subjektiv, i og med at jeg syns bilspill er hårreisende kjedelige. Den listen er forøvrig ikke oppdatert på lenge. Endret 16. november 2010 av Pyth Lenke til kommentar
Error Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hva med online-TBS spill, MOBA-spill (eller hva enn du vil kalle det. DotA, Heroes of Newerth, League of Legends etc.) Bloodline champions? Multiplayer sandbox-spill? Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hva med å prøve World of Tanks? Det er i closed beta men det er fortsatt relativt enkelt å få betatilgang ved å registrere seg på den offisielle siden. Du kan kjøre ulike typer tanks, og du har et utviklingstre hvor du starter med en heller dårlig tank. Etter hvert som du får XP kan du oppgradere tanksen og ikke minst låse opp nye tanks. Du har valt mellom artilleri (SPG), tank destroyers, light, medium og heavy tanks. Det er online og du spiller mot andre spillere med 15 på hver side. Det er kun et lite minutt eller mindre å vente før du kommer inn i en kamp. Foreløpig er det kun random battles på 6-8 ulike brett. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Vil anbefale heroes of newerth, eller bloodline champions. Om du må kjøpe FPS, gå for bad company 2. Lenke til kommentar
Haughty Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Tenkte jeg skulle nevne Quake Live. Quake 1,2 og 3 er jo noen fantastiske perler. 1 og 3 for min del. Men quake live har virkelig begynt å ta form. Om man er litt rusten i fps kan det ta noe tid å komme skikkelig igang. Men i ql har man iallefall fantastiske taktiske muligheter såvel som skillbasert rettferdighet. Finnes det noe bedre i ett spill enn å gibbe noen i luften med rocketlauncher ? neppe. Selv om mange av dagens fps'er har riklig med taktikk og er skillbasert tør jeg mene at det fortsatt ikke kan matche quake. Taper man der er det enkelt og greit fordi motstanderen var bedre. Ikke fordi han hadde høyere lvl, bedre utstyr, flere perks e.l. Blir man premium medlem, 39$ for et år tror jeg, kan man sette opp egne servere med hauger av muligheter ++. Itillegg er det jo gratis i utgangspunktet og installasjonsfilen er på 3mb så det koster ikke allverden å teste =) Jaja, nok promotion der skulle jeg tro. -hau Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hva med Mount & Blade: Warband? Multplayer-funksjonen er SÅ UNDERHOLDENE, og det finnes flere gode mods der ute , i tillegg så kan en kose seg med single-player om en ønsker det (dog, mer fokus på rpg der). Ellers er BF2 dritkult enda . Og om du får tak i det, det desidert beste FPS laget til dags dato (<3 Westwood): Command & Conquer: Renegade, fortsatt et part servere med opptil 50 stykker den dag idag, men de er i Amerika, men fortsatt gøygøy. Og Bloody Good Time er et must (fra skaperne av The Ship)! Så enkelt, men gud så gøy. Og såklart: Minecraft Av RTS, kan du alltids gi Starcraft 2 om du ikke har prøvd det, eller så kan du bare følge med på det, også kjempegøy . Av MMORPG, ser jeg at du er misfornøyd med crowdcontrol, du kan jo gi Mortal Online eller Darkfall Online en sjanse Skal ikke uttale meg for mye om Mortal Online, men i Darkfall Online så kan du gjøre det du ønsker. Verden er åpen for deg og du kan styre store skip (med din klan), ta over byer, ødelegg andre sine byer, bli god med magi, bli god med sverd osv . Det er på papiret gøy, men for meg, så ble jeg plaget av ting som ikke blir fikset, men stor andel lker det. Lenke til kommentar
Lemna Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Har du prøvd Burnout: Paradise City? Skamgøyt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå