Gå til innhold

musepeker funker ikke i Windows 7

Anbefalte innlegg

som dere sikkert vet så har jeg et problem nå.. musepekern i windows 7 funker en stund så blir den helt tullette.. det som skjer er at musepekern blir formet som en lang stige og det skjer at den blir 2x musepekere i 1.. og at den blir som en svart stor firkant her er en video med min beskrivelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei det første jeg ville gjort er å gå inn i museinnstillingene på Kontrollpanel, og så resette musen til fabrikk/standardinnstillinger. Om dette ikke fungerer, prøv å slett driveren og alle de andre filene musen kom med og installer dem på nytt. Så starter du pc-en på nytt. Håper det virker :)

Endret av Sputnik
Fjernet sitering
Lenke til kommentar

Dette skjer av og til hos meg også. Tror det er et driverproblem i ATI/AMD driverne (skjermkort). Har du et slikt skjermkort?

For meg løser det seg som oftest om du går inn og ut i fra en fullskjermsapplikasjon, f.eks. et spill.

yess eg har ati.. det kan være en feil med en driver. vente på at dem skal slippe den nyeste drivern så skal eg prøve å oppdatere den :p

Lukter litt virus av feil med musepekere. Har du antivirus?

Jess eg har antivirus.. avg . å så bruke eg spybot search and destroy. har hatt virus som no e borte trur eg

Lenke til kommentar

Dette skjer av og til hos meg også. Tror det er et driverproblem i ATI/AMD driverne (skjermkort). Har du et slikt skjermkort?

For meg løser det seg som oftest om du går inn og ut i fra en fullskjermsapplikasjon, f.eks. et spill.

yess eg har ati.. det kan være en feil med en driver. vente på at dem skal slippe den nyeste drivern så skal eg prøve å oppdatere den :p

Jess eg har antivirus.. avg . å så bruke eg spybot search and destroy. har hatt virus som no e borte trur eg

Synd du ikke har klart å fikse det ennå =( Men noe jeg er ganske sikker på vil fungere er om du gjør en clean install av Windows 7 for det kan hende det skjedde noe med installasjonen hos pc-produsenten. Men husk å lagre alle dataene dine (alt du trenger av musikk, bilder, filmer, programmer, dokumenter, notater, kalenderoppføringer etc.) på en minnepinne/USB-pinne og andre steder som for eksempel på en ekstern harddisk og en CD. Også lurt å laste det opp på nettet for eksempel

SkyDrive (skydrive.live.com). Når du har gjort dette kan du trygt gjøre en clean install av Windows 7 :)

Endret av Luv
Lenke til kommentar

Synd du ikke har klart å fikse det ennå =( Men noe jeg er ganske sikker på vil fungere er om du gjør en clean install av Windows 7 for det kan hende det skjedde noe med installasjonen hos pc-produsenten. Men husk å lagre alle dataene dine (alt du trenger av musikk, bilder, filmer, programmer, dokumenter, notater, kalenderoppføringer etc.) på en minnepinne/USB-pinne og andre steder som for eksempel på en ekstern harddisk og en CD. Også lurt å laste det opp på nettet for eksempel

SkyDrive (skydrive.live.com). Når du har gjort dette kan du trygt gjøre en clean install av Windows 7 :)

yess skal vurdere det :p men sist gang eg jor det da fikk eg instalert bad company 2 mer for den va liksom registrert på denne pc.n før eg formaterte den :( men eg skal prøve å fixe drivern te skjermkorte kanskje det fikse seg da

Dette er ikke et virus, men en bug i driveren til ATI/AMD. En re-installasjon vil ikke fikse det permanent.

hmm skal fixe drivern laste ned den forrige for denne drivern er det noe feil med. trur eg kanskje det årdne seg :p tusen takk for hjelpa ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...