Gå til innhold

Styr unna Sonic free riders!!

firberblad

Anbefalte innlegg

Vær så snill og gjør deg selv den tjenesten. Jeg og junior skal helt klart tilbake til Elkjøp på mandag å kreve pengene tilbake. Ikke fordi spillet er dårlig (noe det til de grader er), men rett og slett fordi det er ødelagt. Det funker ikke.

Ingeting virker. Å merke det med aldersgrense 3 år er direkte uansvarlig fordi du tvinger kroppen inn i posisjoner som vil få en hver person med kunnskap om kroppen til å gråte av sorg. Det er brutalt, uansvarlig og direkte farlig.

Menyene virker ikke. Før du er i stand til å gjøre et valg (noe du neppe kommer til å være) så har du og hjertet ditt overskredet nivåer som vil få et hvert menneste til å bryte sammen og bli satt på livslang behandling med Cipralex.

Jeg er klar over at det å kjøpe et spill kan være et sjansespill, men i tillfellet med Sonic free riders så handler det om et produkt som ikke virker og som utsetter kjøperen for inhumane opplevelser.

Og, som dere ser. Jeg er ikke alene: v

http://angryjoeshow.com/2010/11/sonic-free-riders-review/#more-8739

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at Sensoren ikke fanger opp bevegelsene dine så etter en stund vil fastlegen din ringe deg opp og spørre om du ønsker en sykemelding på grunn av problem med ryggen. Du svinger med å lene deg forover, eller bakover, men bevegelsen må overdrives til det usunne for at sensoren skal fange det opp. Du blir dermed stående med en høyst unaturlig, og etterhvert ubehagelig vinkel i ryggen som ikke kan være bra i lengden.

Hos oss endte det med at junior falt bakover, krasja med en skål rømme som elegant tømte sitt innhold over en subwoofer.

Mine erfaringer med Kinetic har så langt vært positive. Sports, adventures etc. Er jo ikke en til en nøyaktighet, men det funker bra. Men i Sonic funker det liksom ikke i det hele tatt. Det er umulig å navigere i menyene da bevegelsene ikke fanges opp, ei heller når du står på brettet etc.

Tanken bank spillet er helt ok, og for mange Sonic fans høres det ut som en drøm. Men det funker rett og slett ikke. Og glem "two player". Umulig å få til. Og med tanke på at det er merket med 3 år, så forventer jeg faktisk at det skal være enkelt å bruke det. Barn burde kunne ta det ut av coveret og sette det rett i boksen å spille det.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at du får pengene tilbake. Du har kjøpt spillet og åpnet det. Research før man kjøper spill kan ofte være en idé.

Nå har jeg ikke testet Sonic Free Riders selv, men jeg tror ikke det kan være SÅ håpløst. Jeg har sett mage videoer hvor folk har hatt problemer med spillet, men jeg har også sett mange videoer hvor folk har spilt spillet og hatt det moro.

Angående rømmeskåla, vil jeg nok påstå at det kunne vært en idé å plassere en slik et stykke unna subwoofer/Kinect/spillested, så ikke skyld på spillet her :p

Det jeg har sett av bevegelser som tas i bruk i Sonic Free Riders kan jeg være enig i at virker noe vriene og muligens ukomfortable, men til gjengjeld vet jeg har mennesker er i stand til å tøye slike stillinger ganske mye lenger uten å få noen problemer. Her handler det vel mer om man er i god nok fysisk form til å utføre de forskjellige bevegelsene. Da er det nok mindre lurt å prøve å tøye grenser. Hva med å handle in Your Shape: Fitness Evolved, trene litt, og så gi Sonic Free Riders en ny sjanse? :)

Uansett, håper jeg du får noe godt ut av konfrontasjonen med Elkjøp :)

Lenke til kommentar

Det med plassering av rømmeskal har du helt rett i. Mor skal få pepper for den.

Poenget mitt er ikke at spillet er bra eller dårlig. Men, det oppleves som om svært mange av de grunnleggende funksjonene ikke virker slik de skal. Dermed blir bruken og opplevelsen av produktet ikke tilfredstillende.

Kan og innrømme at researchen før kjøp var mangelfull. Hadde bare sett en review på gametrailers.com og der fikk det 4/10. I should have known better.

Men det er utrolig irriterende med følelsen av å virkelig ha kastet 400,- ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Sånn. Da var saken løst. Elkjøp tok tilbake spillet og junior har 400,- han kan bruke på noe mye bedre.

Kudos til Elkjøp som tok det tilbake. Hadde faktisk ikke regnet med det, men fikk på en god måte forklart til mannen bak kassen hva som var problemet. Så det ble ingen diskusjon i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Anmeldelser av Kinect spill spriker noe helt vanvittig. Dette fikk hele 7.5 av IGN. Dagbladet gir det terningkast 1.

Tydelig at det er noe innstllings-feil. Tror det har vært en del av det når det gjelder kinect generelt siden anmeldelsene har vært så varierende.

VG ga jo også Dance Central dårligst kritikk av alle kinect spillene de har anmeldt så langt. Og det er spillet med best anmeldelser overall.

Lenke til kommentar

som :whistle: kinect må settes opp flere ganger med ulike lys kilder ... har gjort 2 men 3 eller helst 4 er anbefalt

du har vell brukt smile kortet i coveret? :hmm:

kinect trenger litt lys for å fungere lagg fritt oxo :innocent:

sonic rider fungere meget godt hær i den mørke stua mi :blush:

løsningen en exstra lyskilde rettet mot spilleren... som natt og dag ;)

Lenke til kommentar

Veldig greit at du fikk løst det.

Det er litt rart med Kinect. Det er så mye forskjellige opplevelser av hvor nøyaktig det oppleves.

Her i min knøttlille, dårlig belyste TV stue funker det knirkefritt. Selv med to spillere. Snakker spillflate på 2x3 meter. Pluss skråtak.

PS: Aldersmerking går på innhold (vold, sex, språkbruk, setting), ikke vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...