V. Haugen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Folk forlater butikken med splitter ny mobil og et alt for dyrt abonnement. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Helt seriøst, alle operatører lever av selgerne, til og med Chess, onecall, Tele2 lever av dem. Så må ikke komme her og så at ikke hør på selgerne, for det er akkurat det operatørene vil at dere skal gjøre. Chess, Tele2 og Onecall har en ting til Felles og det er at deres Selgere er pågående og ringer gang på gang uten å fatte en NEI FOR EN NEI. Mens butikkene der er det frivillighet som vi selv kan bestemme. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Det er mange år siden jeg fant ut at det var bedre å kjøpe en telefon UTEN binding i en nettbutikk for så å velge selv hvilket abonnement og leverandør jeg ønsket. Det er trist å se at folk betaler samlet opp til 3000,- blanke norske for en mobiltelefon som i utgangspunktet koster litt over 1000-lappen. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg gikk ut av Elkjøp med abo med fribruk av alt til 89 kroner. er rimelig fornøyd.. Lenke til kommentar
Fredrikbr Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Nå er jeg rimelig lei av å lese disse sakene. Hvorfor blir vi, selgerene, fremstilt som den store stygge ulven? I min butikk er vi veldig opptatt av å ta vare på kundene, presentere det rette produktet OG det rette abonnementet for kunden. Dette er viktig for å opprettholde kundebasen, for kunden har nå veldig mange valg. Kunden får alltid to valg; kjøpe telefonen kontant, eller subsidiert. I noen tilfeller lønner det seg å kjøpe telefonen subsidiert, et eksempel på dette er X10i. Den koster 1,- med Tele2 Champion 189. Totalprisen blir da 2101,- totalt. Ringe- og smsprisen er 0,39,- pr min/sms. Skal du kjøpe telefonen kontant må du opp på rundt 4000,-. Altså 2000,- dyrere. Jeg vil gjerne se et abo som er 2000,- billigere i året enn 0,39,- for samtalen. Det blir nevnt at vi tjener store summer på å selge kunden et dyrerer abonnement, da spør jeg hvor de store summene de referer til er. Men, det skal være sagt, selvfølgelig tjener vi penger på å selge mobiler. Hadde vi TAPT penger hadde jo ingen kunnet holde noen butikk åpen. Men vi tjener ingen store penger på det, vi tjener litt, men ikke på langt nær like mye som andre bransjer. Jeg hadde elsket å sett artikkelen "Derfor skal du ikke stole på bilselgeren" eller "Derfor skal du ikke stole på møbelselgeren". For ikke å glemme "Derfor skal du ikke stole på klesselgeren". For det er der pengene ligger, det er der folk blir lurt, det er der det finnes uærlige selgere. Elektronikk i norge er billig, sett opp mot andre prisnivåer, erkjenn det da, før dere spyr ut galle mot andres yrker, jobb og liv. For det har snart kommet til et punkt, der vi som selgere har fått nok. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Kontantkort ftw nuff said Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 @ Fredrikbr Lei deg kan du være, men klage kan du gjøre til leverandøren du jobber for. Jeg har selv jobbet for flere telecom bransjer, og så store uærligheter som de lærer fra seg skal man leite lenge etter. Når du nevner hva telecom bransjen tjener på å selge er mitt spørsmål til deg? Hvordan tror du at du får lønn hvis ikke selskapene får noe inntekt ifra salget? Alle mobilselskapene må jo bli konkurs da? Dem tjener på fastebeløpene, startavgift,sms, mndsavgiften på abo, minimumbeløp, fakturagebyret,sim avgiften, osv kan forsette. Klage fristen hos alleoperatører skal være 48 timer, men de drøyer det med vilje til lengre med å svare hum bug, innen den tid som ikke har med selve saken å gjøre eller sender en ufullstending svar til kunden. Så kunden er nødt til å sende brev på nytt. Dette er dagens kundeservice hos meste av Kundeservicene hos Telecom bransjen. Lenke til kommentar
Fredrikbr Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 @ Gjest Hvem har sagt at jeg jobbet hos en leverandør av telecomtjenester? Jeg er ansatt i en av norges største kjeder, og ser selv hver dag cash flow (hvor mye som kommer inn kontra det som går ut). Jeg vet selv at operatørene (les Netcom og Telenor) tjener mye på dette, selvsagt skal de det. Det er jo de som vedlikeholder nettverket i norge. Det blir patetisk og en smule useriøst å klage på at selskapene tjener penger på deg. For det er ikke god butikk med negative marginer Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Men det er forskjell på uærlighet med høy pris langt over det en mobil koster, fremfor å bare kjøpe telefonen uten abonnement så er man kvitt dritten av overprisa regninger. Kontantkort er i mine øyne verdens billigste mobilabonnement for de som ikke bruker mobilen ekstremt ofte, man betaler ikke månedspris og man kan lade i nettbanken, kjøpe ladekort i kiosker eller lade med SMS når kontantkortet trenger påfyll. Minuttpris på ringing og SMS pris er også lav, men det beste av alt: ingen mobilregninger i posten!!!! det er for meg en diger forbedring fra før hvor man måtte betalte noen hundre per måned når man egentlig bare bruker 70-100. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det finnes abonnementer som ikke er dyre for folk med lavt forbruk, ta en titt på Chess Premium for eksempel, minimumsfakturering på 35-45kr (husker ikke helt) null oppstartsavgift og 29 øre per sms. Det finnes løsninger for folk med lavt forbruk også, det beste med dette abonnementet er at du kan kjøpe telefoner med det der du bare legger på en ekstra månedsavgift, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg