Gå til innhold

Årets beste mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig der, hva er det som er så business venlig med iPhone4, må vel være at de folka som kommer på møter virker i mere vellstand en resten om de har iPhone4 ^^

 

For min del ville det virket motsatt, om noen kom på et møte hos meg og tok fram iPhonen sin, ville jeg ha tenkt, ah, jah enda en sau, og jeg som trenger noen som tenker for seg selv.

 

minnekort på avveie? heh, det er som å si at det er teit at mobiler har simkort fordi de kan komme på avveie. Minnekort er mere praktisk en ikke.

 

Men men, desire på beste mobil plassen hører jo hjemme.

Lenke til kommentar

iphone som businesstelefon stemmer veldig godt. Iphone er den eneste mobilen som tilbyr en nesten ferdig oppsatt telefon, og det eneste man trenger å gjøre er å aktivere telefonen og legge inn eposten, så er man ute av døra klar for å selge seg sjøl. kalender og epost fungerer veldig godt på telefonen gjennom exchange, eller andre klienter, og alt er veldig lettfattlig og strukturert. iphone er en telefon som bare virker, på en positiv og god måte, den er virkelig gjennomført. telefoner med android eller wm blir for omfattende og det virker mer krøkkete å få telefonen tilpasset og kontrollert. android og wm virker å være "all over the place" og det blir spennende å se om wm7 blir mer "satt" enn det systemet har vært. android på sin side har vært mer opptatt av hvor mye man kan få ut av en telefon, og androidtelefoner har et usannsynlig stort bruksområde, med mange gode og veltilpassede programmer. google har tidligere sagt at brukeropplevelse er noe de skal satse på fremover og jeg håper de klarer å tilpasse android til å bli en telefon med såpass spissede egenskaper at de klarer å ta igjen businessbrukernes sære krav til varighet og kvalitet. Symbian har posisjonert seg som alternativet for "fattige og barn", mens Hp Palm blir kanskje litt for lite, altfor seint. RIM har vel forvillet seg ut i blåbærlyngen og blitt der, har ikke sett noe positivt derifra i det siste.

 

Anyways, gode vinnere alle sammen og det viser at konkurransen i mobiltelefon-markedet er høy og tøff, og at mange produsenter/leverandører må kunne tilby noe som virkelig viser at kvalitet er viktig.

Lenke til kommentar

Enig der, hva er det som er så business venlig med iPhone4, må vel være at de folka som kommer på møter virker i mere vellstand en resten om de har iPhone4 ^^

 

For min del ville det virket motsatt, om noen kom på et møte hos meg og tok fram iPhonen sin, ville jeg ha tenkt, ah, jah enda en sau, og jeg som trenger noen som tenker for seg selv.

 

minnekort på avveie? heh, det er som å si at det er teit at mobiler har simkort fordi de kan komme på avveie. Minnekort er mere praktisk en ikke.

 

Men men, desire på beste mobil plassen hører jo hjemme.

 

Om du er så forutintatt og fordomsfull, så ville jeg ikke jobbet for deg uansett :)

 

Fatter ikke hvordan det er mulig å bry seg mye om hvilken mobiltelefon man bruker. Noen liker VW, andre Toyota. Men det er tydeligvis umulig å like iPhone uten å bli kalt "sau" og andre ting av visse folk her inne.

 

 

Mvh en som har hatt iPhone siden den kom ut i USA, og nå prøver ut Android.

Endret av Thomas
Lenke til kommentar

Tror noen skriver mye her for å virke som de vet hav de snakker om..

MEN som man tydeligvis ikke har fått med seg så finnes det ENNÅ inget OS på mobil som synker BEDRE mot Exchange enn en Windowstelefon, DET er noe ALLE vet av de som uttaler seg om slikt..

At en iPhone med sine begrensninger vinner her er jo bare nok et tegn på at folk er enten imot eller for iPhone uten å gå i sømmene på hva den egentlig kan.. Sånn er det, og sånn kommer det til å være lenge fremover uansett hva andre OS kommer med for løsninger.

Bare ett enkelt godt eksempel så burde det jo være viktig at en businesstelefon ikke mister dekning bare man tar på den, samt at den har en vekkerklokke som evt funker.. bare sånn for å ta det enkle, ellers bør den ikke bare kunne synke noen kalenderoppføringer, men også deltakere, kunne videresende en kalenderforespørsel for å invitere nye deltakere samt evt foreslå ny tid til møtet. Kan en iPhone dette..? En business telefon bør også kunne synke oppgaver mot exchange og selvsagt kunne flagge epost. DETTE bbare for å nevne NOE av det som gjør at en businesstelefon kalles det, og gjør arbeidsdagen utenfor kontoret mye enklere..

 

At den dessuten vinner beste designmobil er jo også noe man kan diskutere, det er jo smak og behag. Selv synes jeg ikke om de harde "skarpe" kantene på den, ligger ikke godt i hånden, og er vel ikke SÅÅ revolusjonerende design egentlig. Det at glasset fort går istykker burde vel kanskje også spille inn her? En design som gjør at mobilen ødelegges fortere er vel et minus?

 

DET overrasker meg faktisk litt her at ikke X10mini fra Sony Ericsson vant noe, det er jo en hit og en sjarmerende brukervennlig liten krabat. Som kanskje kunne ha vunnet årets design, med tanke på brukervennligheten og størrelsen og looken..? Men det er en annen historie..

 

Men det jeg ville frem til her er at iPhone vinner det ene etter det andre helt ukritisk bare fordi man enten har satt sitt hjerte til den, eller at noen er noe mer snusfornuftige og klarer å se noe mer kritisk på et produkt som har slike begrensninger som en iPhone har.. Glemte jo å nevne synking av media med en PC, DA MÅ man jo ha iTunes, istedet for med et hvilket som helst annet OS kan man jo bruke drag n drop i filbehandler.. Altså man trenger ikke noe progs hos en kompis sin PC for å flytte filer fra hans, eller en kollegas PC til din mobil..

Lenke til kommentar

Jeg var storlig forundret over at iPhone 4 vant kategorien Årets Businessmobil. Juryformannen så selv at dette var ikke hans kandidat. Her gjetter jeg på at utbredelsen veier tungt.

iPhone 4 er sikkert en knall telefon, men Businessmobil, ikke hos meg. Etter å ha brukt iPhone 3GS som businessmobil kan jeg med hånden på hjertet si at den leverer ikke tilfredstillende. Flott gadget, elendig telefon.

Lenke til kommentar

Skuffende. iPhone som beste businessmobil henger bare ikke på greip. Dekningsproblemene alene er nok til å utelukke den. Og når det gjelder årets mobil: Jeg har brukt både HTC Desire og Samsung Galaxy S over flere uker, og jeg er ikke i tvil om hvilken jeg liker best: Galaxy S slår Desire på nesten alle punkter i min bok. Det eneste som taler for Desire er lavere pris, bedre design (selvsagt subjektivt) og at den har fotolys (Galaxy's største feil). På alle andre områder er Galaxy S en perle.

Lenke til kommentar

Synes iPhone fungerer glimrende som business mobil. Greit at den ikke støtter flagging av epost og oppgavesync mot exchange. Men resten kan den (invitere til avtaler) Den er også den mobilen som åpner flest filformater rett i mailklienten uten noen form for config.

 

Det er også viktig å huske på at enkel sikkerhetskopiering, og migrering til ny telefon er veldig viktig. Når en bruker går fra gammel til ny iphone her, så tar det 10 minutter og all infoen er med over, og alle programmer virker som de gjorde på den gamle (inkl. alle innstillinger, trådløse nettverk, hvilke faner som var åpne i nettleseren). Hvordan er det på android ?

Lenke til kommentar

De som ikke skjønner hvorfor iPhone er så populær: Vel, JEG synes iPhone er lett å bruke. Den er lett å bruke, den har fine menyer og et design som faktisk SER fint ut synes JEG. Den er lett å bruke, har aldri hatt problemer med den, den virker, den er lett å bruke, den har ikke rotete menyer og nevnte jeg at den er lett å bruke? :) Jeg og mangen andre gir f i hvor mange filformater og hvor mye operativsystemet kan utvides, opensource og sånnt som bare de mer datakyndige har bruk for. De fleste vil ha noe som VIRKER, som er FINT Å SE PÅ, som gjør de ENKLE BASISKE tingen, noe som er LETT Å BRUKE OG LETT Å FORSTÅ SEG PÅ, noe som er RYDDIG og som faktisk er LETT Å BRUKE og skjønne, som har REAL EYECANDY som til og med folk under 13 år skjønner seg på hvordan man bruker. Lurer dere fortsatt på hvorfor så mangen liker iPhone? Ikke vårt problem det, vi respekterer at dere liker andre smarttelefoner. Men fint om dere også respekterer oss som foretrekker og liker iPhone!!!!!!!!! <3 :D

Lenke til kommentar

Patetisk at iPhone 4 vant business-mobil klassen.. den mangler jo funksjoner som var på Nokia s40 for minst 10år siden.. htc desire er bedre også i den klassen.. iPhone har heller ingen widgeter for rask oppdatering, ingen flash støtte, manglende integrasjon av funksjoner, knotete innstillinger. Har du bakgrunnsdata av kan du ikke engang bruke mms uten å slå det på.. Android er mye enklere.. iPhone er simpel på en dårlig måte.. amatør smartmobil.. for de som mister fatningen når de får mer enn 3 valgmuligheter..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...