Gå til innhold

Utviklerdagbok: Bloodline Champions (PC)

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan kan sammenligne det med DotA, HoN, LoL og Demigod. Det er fugleperspektiv, man styrer kun én helt, man har flere klasser å velge mellom, alle med unike evner, og det er lag mot lag. Gameplayet skiller seg ikke noe mer ut i BLC enn at man i dette tilfellet - ulikt hon og lol - kan si at det ikke er en dota-klone. Den største forskjellen etter min mening, er at BLC har elendig produksjonskvalitet, et fantasiløst konsept og klumpete kontroller. Som om ikke DotA og HoN allerede var skillbaserte nok i massevis. De har rendyrket et element og endt opp med et sterilt resultat.

Sammenligningen din blir uinteressant av den enkle grunn at det som avgjør kamper i BLC er rene spillerferdigheter. Det er ingen terninger som rulles i bakgrunnen.

Perspektiv, styring av en helt, flere klasser med ulike evner og lag mot lag gjelder en hel haug med spill. Er alle slike spill sammenlignbare?

Selvsagt er alle slike spill sammenlignbare. Jeg ville gått lengre enn det også. Når alt kommer til alt, sammenligner man spill på det grunnlaget at man har begrenset med tid, og vil finne det som gir en selv mest underholdning for pengene. Det er på den bakgrunnen at vi sammenligner alle spill. De er alle bare en klump med binærkode som stimulerer produksjonen av signalstoffer i hjernen.

Men fra halvspøk til alvor, det å si at BLC har fjernet terningkastene i bakgrunnen er i seg selv en sammenligning, og den mest vesentlige av dem alle. Det var også den sammenligningen jeg la mest vekt på når jeg påpekte at DotA/HoN var tilstrekkelig skillbaserte og at BLC rendyrker et element som gjør spillet sterilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte betaen en match igår for første gang og ble selvfølgelig grusomt eid. Spillet har absolutt potensiale, og idèen er veldig interresant. Styringen føltes derimot ganske uvant ettersom jeg har kun har spilt HoN det siste året der man styrer helten med museklikk. Det er derimot ikke aktuelt for meg å sette meg inn i et nytt spill uten andre venner som spiller det. Kan bli interresant å se nærmere på det om flere av mine venner prøver seg.

+ For en god ìde med veldig bra potensiale.

- Dårlig utseende på heltene. Finner dem ikke spesielt interresante og unike. Dette er derimot noe som sikkert endrer seg etterhvert når man har mulighet til å forandre på dem i form av utseende i armor, våpen osv.

Ønsker funcom lykke til. Syntes dem fortjener en gulrot nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...