Gå til innhold

Utviklerdagbok: Bloodline Champions (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd spillet, og det var relativt gøy en stund. Man fikk XP for hver gjennomført runde, og denne førte til at man gikk opp i level. Levels i seg selv har ingenting å si i Bloodline Champions, annet enn at man kan lage servere med minimum / maximum level - slik at man slipper å ha nybegynnere i spill med de som har holdt på lenge, og omvendt.

 

La merke til at noen prøvde å sammenligne det med DotA, men at man ikke sanket penger, drepte NPCs eller tjente XP som var relevant i spillet. DVS at det eneste som er likt DotA er at man spiller en champion med unike abilities som er tilgjengelige via hotkeys.

Lenke til kommentar

Det er lett for tilskuere å si at dette spillet ikke er særlig kreativt. Problemet er at med HoN/LoL/DotA er det lett å finne likheter. Bloodline Champions kan kun sammenlignes med Warlocks fra WC3 og PvP i flere MMORPG spill. Greia er at BLC skiller seg fortsatt ut fra disse. BLC har generelt høyere fart og høyere skillcap. Samtidig en del andre mekanismer.

Lenke til kommentar

Veldig godt spill til bare å være i beta! Spillet er veldig bra balansert, noe som overrasket meg veldig da det ikke skal mye til før et par heroes blir veldig overpowered. Utrolig artig å spille dette med venner!

 

Og til de som sammenligner det med DotA, HoN eller LoL; dette er noe helt annet. Kan ikke sammenligne gameplayet i BLC med disse spillene. Dette minner mer om PvP i MMORPG spill enn noe annet, bare at det er fult og helt skillbasert. Ingen random number generators styrer utfallet av kampen.

Lenke til kommentar

Veldig godt spill til bare å være i beta! Spillet er veldig bra balansert, noe som overrasket meg veldig da det ikke skal mye til før et par heroes blir veldig overpowered. Utrolig artig å spille dette med venner!

 

Og til de som sammenligner det med DotA, HoN eller LoL; dette er noe helt annet. Kan ikke sammenligne gameplayet i BLC med disse spillene. Dette minner mer om PvP i MMORPG spill enn noe annet, bare at det er fult og helt skillbasert. Ingen random number generators styrer utfallet av kampen.

^1

 

idd det er WoW arena uten tull og med aim.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan kan sammenligne det med DotA, HoN, LoL og Demigod. Det er fugleperspektiv, man styrer kun én helt, man har flere klasser å velge mellom, alle med unike evner, og det er lag mot lag. Gameplayet skiller seg ikke noe mer ut i BLC enn at man i dette tilfellet - ulikt hon og lol - kan si at det ikke er en dota-klone. Den største forskjellen etter min mening, er at BLC har elendig produksjonskvalitet, et fantasiløst konsept og klumpete kontroller. Som om ikke DotA og HoN allerede var skillbaserte nok i massevis. De har rendyrket et element og endt opp med et sterilt resultat.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan kan sammenligne det med DotA, HoN, LoL og Demigod. Det er fugleperspektiv, man styrer kun én helt, man har flere klasser å velge mellom, alle med unike evner, og det er lag mot lag. Gameplayet skiller seg ikke noe mer ut i BLC enn at man i dette tilfellet - ulikt hon og lol - kan si at det ikke er en dota-klone. Den største forskjellen etter min mening, er at BLC har elendig produksjonskvalitet, et fantasiløst konsept og klumpete kontroller. Som om ikke DotA og HoN allerede var skillbaserte nok i massevis. De har rendyrket et element og endt opp med et sterilt resultat.

 

Sammenligningen din blir uinteressant av den enkle grunn at det som avgjør kamper i BLC er rene spillerferdigheter. Det er ingen terninger som rulles i bakgrunnen.

 

Perspektiv, styring av en helt, flere klasser med ulike evner og lag mot lag gjelder en hel haug med spill. Er alle slike spill sammenlignbare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...