RS2000 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Tenker da på å encode MP3 fra WAV. CD'ene rippes til WAV og deretter encodes til MP3. Bare lurer. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Har ikke en dritt å si. Bare du bruker et bra prog og encoder så er det jo bare flott Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 nei, det har vel ikke det selv om du bruker dos så tror jeg faktisk at kvaliteten kan bli like bra faktisk bare tror det. men helst så bruker man vel 98, 98SE, ME, 2000 eller XP tenker jeg. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Er det noen forskjell i kvalitet mellom Pentium 2 og 4? Lurer på dette også, siden P4 har så mye rart å by på i forhold til P2. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 I utganspunktet er det ikke noe forskjell så lenge du bruker samme enkoderen/ripperen. Encoderen er nok viktigst, men også ripperen er viktig spesielt hvis du ikke har en Plextor CD-ROM. Den beste ripperen på lydkvalitet er uten tvil Exact Audio Copy (http://www.exactaudiocopy.de) i "secure mode". Har enda ikke klart å høre noe hakk fra de mest ripete CD platene jeg har klart å oppdrive. Selv CD-spilleren til anlegget skipper som et hel*#$@e, men EAC er helt konge Ellers er LAME enkoderen mitt valg. Meget bra kvalitet. Nå som vi nærmer oss TB i hardiskplass er det flere og flere som foretrekker et lossless format som APE (Monkey's Audio). Da er det ikke noe kvalitetstap på enkodinga i det hele tatt! Filene blir litt større men de blir i hvertfall pakket ca 55-60% i snitt i forhold til WAV originalen (avhengig av type musikk, eventuell støy osv...) Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 men helst så bruker man vel 98, 98SE, ME, 2000 eller XP tenker jeg. 98? ME? eh.... (måtte bare Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Er det noen forskjell i kvalitet mellom Pentium 2 og 4? Lurer på dette også, siden P4 har så mye rart å by på i forhold til P2. eeeeeeeeh, ja det er kjempe mye forskjell ja. tror ikke du kommer langt med en Pentium 2 i dag nei. Pentium 4 har større klokkekvekvens enn Pentium 2. logisk nok kanskje. pentium 4 har jo noe som heter Hyper Threading på noen av sine prosessorer, det betyr at den lurer Windows til å tro at man kjører dualprosessor dvs. 2 prosessorer, mens det i virkeligheten er at man kjører en CPU. har forresten hørt at Windows XP har litt dårlig ytelse for hyper threading, men mulig at dette forandres hvis man installerer service pack. når pentium 2 var iskuddet så hadde de ikke funnet opp ordet Hyper Threading en gang Pentium 4 har større FSB bus enn Pentium 2, i dag så har Pentium 4 cpu`ene en FSB bus fra 400 til 800 MHZ det vanligste er 533 og 800 MHZ bus. er nok endel forskjeller ja. det er større forskjeller på Pentium 4 og Pentium 2 enn forskjellen på Pentium 4 og AMD. Da vet du det. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Jo da, vet alt det der. Blir kanskje lettere å forstå om jeg spør slik: Gir en Pentium 4 bedre kvalitet enn en Pentium 2? Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jo da, vet alt det der. Blir kanskje lettere å forstå om jeg spør slik: Gir en Pentium 4 bedre kvalitet enn en Pentium 2? nei selvsagt ikke, bare lengre tid, kan forsåvidt bruke en 386 også dersom du får kjørt det acktuelle program og har god tid :wink: Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Tenker da på å encode MP3 fra WAV. CD'ene rippes til WAV og deretter encodes til MP3. Bare lurer. Det var jammen tungvindt! Last ned winamp 3 fra www.winamp.com og CD ripper fra http://download.com.com/3000-2140-10147566.html ellers blir du aldri ferdig. Alternativet er å bruke Windows Media Player 9 og rippe CD'er til WMA. En fordel er at du får bilde av albumet på alle mappene dine (i WinXP) og kan bruke SRS-WOW effekter på musikken. Men siden RIAA og MS sikkert har lagt planer for låsing av filer med lisens så de bare kan spilles på din maskin er det neppe noe alternativ i fremtiden.... MP3 = Fungerer på alle OS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå