Makiavelli Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hei. Har et ganske så kjedelig problem med laptopen min. Hver gang jeg starter et spill går alt fint i 1-5 minutter før pc'en plutselig går i svart og har skrudd seg av, uten forvarsel. Dette skjer med spill som Civilization 5, Dead Rising 2, Sims 3 og Minecraft(!!). Eneste spillet det ikke skjer med er Football Manager 2009. Har ikke hatt noe problem med dette før og selv en reinstall av windows løste ikke problemet så tror ikke det er driver-relatert. Virker heller ikke som om den går varm. Hadde vært fint om dere har noen forslag til hva som er galt og/eller hvordan jeg kan finne ut hva som er galt. Tror det kan bli kjedelig å kun spille FM 2009 til jeg kjøper ny pc Specs: Windows 7 Home premium. 64-bit Intel Core2duo P9700 2,8GHz 4 gb ddr3 ATI Mobility Radeon HD4650 512mb Lenke til kommentar
psyched Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Helt sikker på at den ikke går varm? Når fikk du dette problemet? Lenke til kommentar
Makiavelli Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Tror som sagt ikke at den går varm for den skrur seg ikke av under andre anstrengende oppgaver. Kan godt spille FM09 i flere timer samtidig som jeg driver med noe annet. Og da vil temp. stige betraktelig over tid, men den kan skru seg av etter 1 minutt i Minecraft/Sims3 direkte fra oppstart. Har åpnet den opp og det ser ikke ut som om det er noe nevneverdig med støv inni. Lurte på om det kanskje kunne være vifta på grafikk-kortet? Det ligger slik til i "kabinettet" at jeg ikke får sjekket, men finnes det et diagnoseverktøy som kan sjekke det meste av hardwaren? Er ikke helt sikker på når problemet oppstod, for spiller ikke så ofte på pcn, men oppdaget det for ca. 2 mnd siden. Det merkelige er at pcn fungerer helt stabilt utenfor spill og ligger på rundt 40 grader idle, noe som ikke er uvanlig for en laptop. EDIT: Løste problemet selv. Var en liten hardpakket støvbit som lå inni grafikkkortvifta og bremset. Endret 15. november 2010 av Makiavelli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå