Gå til innhold

Hva trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du ønsker å jobbe innen spillbransjen, eventuelt lage noe eget bør du være over gjennomsnittet interessert i programmering, det krever laaaangt mye mer jobb enn de fleste er klar over. Sikter du kun mot animasjon/grafikk biten bør du kunne vise til en god portefølge av ting du har lagd. Du behøver ikke nødvendigvis være god på håndtegning, men du bør ha "kunstnerisk" talent innenfor design.

 

Gjetter på at du fortsatt har endel obligatorisk skolegang foran deg enda, beste tips er å følge denne ferdig. I tillegg bør du være over gjennomsnittet interessert i programmering/design så du kan leke/lære deg opp på egen hånd. Planer om å lage spill ville jeg i så fall lagt på hylla en stund fremover.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

har faktsik 1 år igjen som IKT lærling så tenkte hva nå , har grådig lyst å jobbe i spillbransjen, men var usikker hvor jeg sku begynne, fortiden sitter jeg i c# og xna,med et enkelt tekstbasert spill,

 

så jeg var litt usikker på om jeg ska gå fag skole programering el søke på noroff på spilldesigner el 3D design liksom, jeg vil jeg er grådig kreavtiv,men å tegne kan jeg ikke blir alltid lamt hehe.men tror jeg kunne ha fått lagd meg noe kult i 3D el noe

Lenke til kommentar

Litt mer detaljer her ja. Videre skolegang skal ikke jeg si noe på, da jeg ikke har erfaring med noen av de utdanningsprogrammene. Det å kunne vise til noe er jeg sikker på at er positivt i forhold til fremtidige jobber, så fortsett å knote både med både programmering og design, du finner sikkert selv ut hva du kan/liker best og kan da søke deretter.

Lenke til kommentar

Tro meg, det hjelper sykt i forhold til dette med formfølelse og forståelse for hvordan ting skal se ut om du kan tegne før du begynner med 3D.

Man trenger strengt tatt ikke å være dritflink, men det hjelper absolutt - og det er veldig vanlig for de som driver å lager karakterer, konsepter og sånt noe å tegne på fritiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...