Bobtwrecker Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hei Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en bærbar, og titter litt på nettopp24.no - har alltid kjøpt ting derfra og har alltid vært like fornøyd. Jeg skal bruke den primært til "normal" surfing, og litt filmtitting i ny og ne. Jeg ønsker en så lett bærbar som mulig, som er enkel å dra med seg rundt omkring. Samtidig skal den være rimelig, høyeste pris rundt 6000,-. Samtidig skal ikke størrelsen gå utover hvor enkel den er å håndtere, da jeg kommer til å bruke den endel for å skrive artikler. Altså kan ikke være for smått. Jeg har svært begrenset erfaring med bærbar pc, og kan vel telle på en hånd hvor mange ganger jeg har brukt en. Nå vet ikke jeg hva som er "normal" størrelse på en bærbar, hvor mange tommer den er? I tillegg ønsker jeg en bærbar som ikke fort går varm, og med batteritid på mere enn 6 timer. Jeg titter på de billigste, og har funnet disse: ACER AS5738ZG 15.6/T4400/4/640/4650/W7HP- den billigste av dem, vil den dekke behovene mine? 1024 kb cache-minne høres lite ut, men er godt mulig jeg blander det sammen med RAM. Ellers så lurer jeg på om jeg skal legge litt mere penger i det, og evt. gå for denne, som har fått gode kritikker på TU; ACER FERRARI 200 11.6"/L310/4G/500G/BT/W7HP Tilslutt noen skikkelige nybegynnerspørsmål Hvor vanlig er det rundt omkring i byene å kunne koble seg på trådløst nettverk? Tenker ikke på å "stjele" andres nettverk, men f.eks om man sitter på en kafe - har det blitt vanlig å tilby kundene nett-tilgang? Og hvis ikke - om jeg skaffer meg et mobilabonnement for å kunne surfe igjennom, hva er prisene på sånt? Og hvordan prises det, fastpris, minuttpris eller hvor mye man laster ned? Finnes det noen gratis verktøy som kan synkronisere bærbar og stasjonær, på en enkel måte? Tenker på om jeg jobber med en fil på den bærbare, lagrer, slår den av, slår på den stasjonære og tada, der er det jeg nettopp jobbet med? Og helt tilslutt, er det noen som vet om de har ordnet opp for etter at Forbrukerrådet var på de? Synes det ville vært en fordel å vite før man kjøper mer av de. Lenke til kommentar
PC-sigurd Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg vil bare begynne med og si, Velkommen til forumet! Det ser ut som et bra valg du har kommet fram til. Til ditt behov trenger du ikke mer, 3GB ram er nokk i masse vis. Trådløs nettverk, Jeg har hørt og prøvd et abonemang fra Telenor, som var gratis bruk etter klokken 5 og i helgene. Koster vell ikke så mye tror jeg, men de ''aparatene'' er for treg for min del. Viss det er bare ett tekst dokument du har planlagt å ''linke'' mellom 2 pcer, så er det et flott program som heter ''Dropbox''. Da kan du bare legge filen i den mappen som du får på PCn, og da blir den lastet automatisk opp på internett som du kan hente enkelt ned på en annen PC som har installert dropbox. Små filer tar kortest tid. Lenke til kommentar
lazyfrog Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hei Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en bærbar, og titter litt på nettopp24.no - har alltid kjøpt ting derfra og har alltid vært like fornøyd. Jeg skal bruke den primært til "normal" surfing, og litt filmtitting i ny og ne. Jeg ønsker en så lett bærbar som mulig, som er enkel å dra med seg rundt omkring. Samtidig skal den være rimelig, høyeste pris rundt 6000,-. Samtidig skal ikke størrelsen gå utover hvor enkel den er å håndtere, da jeg kommer til å bruke den endel for å skrive artikler. Altså kan ikke være for smått. Jeg har svært begrenset erfaring med bærbar pc, og kan vel telle på en hånd hvor mange ganger jeg har brukt en. Nå vet ikke jeg hva som er "normal" størrelse på en bærbar, hvor mange tommer den er? I tillegg ønsker jeg en bærbar som ikke fort går varm, og med batteritid på mere enn 6 timer. Jeg titter på de billigste, og har funnet disse: ACER AS5738ZG 15.6/T4400/4/640/4650/W7HP- den billigste av dem, vil den dekke behovene mine? 1024 kb cache-minne høres lite ut, men er godt mulig jeg blander det sammen med RAM. Ellers så lurer jeg på om jeg skal legge litt mere penger i det, og evt. gå for denne, som har fått gode kritikker på TU; ACER FERRARI 200 11.6"/L310/4G/500G/BT/W7HP Tilslutt noen skikkelige nybegynnerspørsmål Hvor vanlig er det rundt omkring i byene å kunne koble seg på trådløst nettverk? Tenker ikke på å "stjele" andres nettverk, men f.eks om man sitter på en kafe - har det blitt vanlig å tilby kundene nett-tilgang? Og hvis ikke - om jeg skaffer meg et mobilabonnement for å kunne surfe igjennom, hva er prisene på sånt? Og hvordan prises det, fastpris, minuttpris eller hvor mye man laster ned? Finnes det noen gratis verktøy som kan synkronisere bærbar og stasjonær, på en enkel måte? Tenker på om jeg jobber med en fil på den bærbare, lagrer, slår den av, slår på den stasjonære og tada, der er det jeg nettopp jobbet med? Og helt tilslutt, er det noen som vet om de har ordnet opp for etter at Forbrukerrådet var på de? Synes det ville vært en fordel å vite før man kjøper mer av de. Hei, Jeg legger merke til at du ønsker PC og ikke Mac. Jeg tror ikke Nettopp24 tilbyr annet enn PC. Jeg var innom og sjekket nå. Har aldri hørt noe om at det finnes en aktør som tilbyr totalpakker i landet. Jeg ser at du ønsker en PC som har over 6 timer lang batterikapasitet. Jeg tviler på at de billigste versjonene holder ut så lenge. Jeg er i så stor tvil og vil si at det ikke er mulig, med mindre du kjøper Mac Ellers ser jeg at Nettopp24 har sliti med litt negativitet, hvertfall om man skal bedømme Google. Ut fra den negative omtalen jeg har lest så langt virker det som om folk misforstår. Det er utrolig mange som mener at Nettopp24 overpriser produktene sine. Jeg tviler på at disse har skjønt at Nettopp24 er en totalleverandør. Jeg har ikke sjekket enda, men jeg ser for meg at Nettopp24 faktisk er gunstigere enn de fleste dersom man legger med tilleggsprodukter hos andre aktører. Mange mener at avbetalingssløsningen til Nettopp24 er dyr. Kan noen si meg hvem som tilbyr produkter på avbetaling til en rimelig pris???? Det skulle jeg likt å vite Selv om avbetaling er ulønnsomt, finnes det nok hvertfall 1 folkegruppe som kan finne dette relevant; nemlig studentene. De har generelt ikke en krone, men kunnskap må tilegnes, koste hva det måtte koste. Den eneste som har rett er Forbrukerrådet. De mener at Nettopp24 har bedrevet villedende markedsføring, feks ikke oppgitt totalpris ved avbetaling. Dette har Nettopp24 ordnet opp i slik jeg kan se. Jeg ville ha kontaktet Forbrukerrådet og hørt med de. Men etter hva jeg kan se har Nettopp24 ordnet opp for seg. Betyr det at de som postet negativ omtale om Nettopp24 vil trekke innleggene? Haha tvilsomt Men til deg som er Kritisk75, ville jeg ha kontaktet Forbrukerrådet for sikkerhetens skyld. Men som sagt, alle bemerkninger fra Forbrukerrådet er endret hos Nettopp24, ut fra innholdet på nettsiden, så etter mitt skjønn er det trygt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå