peasandpeace Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei! Akkurat som i et lignende emne i denne delen, lider jeg av dårlig internettsignal. Den trådløse routeren er i første etasje, mens pc-en jeg spiller på, er i andre etasje, lengst unna routeren. Jeg har hatt en trådløs USB-dongle så lenge jeg kan huske, men den svikter meg nå. Her snakker vi dårlig forbindelse, IF ANY. Jeg har liten peiling på dette, så hvis noen kan gi meg tips på hvordan jeg kan forbedre signalet, er jeg lutter øre. Hjelper det å kjøpe en annen dongle? Eller en antenne? Jeg har hørt om noe som skal "linke" signalet videre, er det noe å investere i? Og ja, jeg er klar over at kabel er best, men forslaget om å borre i gulvet og anlegge kabler, falt ikke godt i smak hos mine foreldre. Jeg har tenkt å investere litt i dette, så jeg kan få en (nær) lag-fri spillopplevelse på nett. Takk for svar, koz og klemz Lenke til kommentar
Luv_InnleggNO Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Hei! Akkurat som i et lignende emne i denne delen, lider jeg av dårlig internettsignal. Den trådløse routeren er i første etasje, mens pc-en jeg spiller på, er i andre etasje, lengst unna routeren. Jeg har hatt en trådløs USB-dongle så lenge jeg kan huske, men den svikter meg nå. Her snakker vi dårlig forbindelse, IF ANY. Jeg har liten peiling på dette, så hvis noen kan gi meg tips på hvordan jeg kan forbedre signalet, er jeg lutter øre. Hjelper det å kjøpe en annen dongle? Eller en antenne? Jeg har hørt om noe som skal "linke" signalet videre, er det noe å investere i? Og ja, jeg er klar over at kabel er best, men forslaget om å borre i gulvet og anlegge kabler, falt ikke godt i smak hos mine foreldre. Jeg har tenkt å investere litt i dette, så jeg kan få en (nær) lag-fri spillopplevelse på nett. Takk for svar, koz og klemz Hei, det høres ut som du bruker Wireless-B eller Wireless-G trådløs standard. Hvis ikke, bare si ifra Eller det er den trådløse USB-donglen din som må skiftes ut. Uansett begynner B- og G-standarden å bli gamle og har ikke like bra rekkevidde og stabilitet som Wireless-N standarden, når det gjelder lang avstand, gulv og vegger unna routeren. Du kan prøve å skifte kanal på nettverkskortet og ruteren og se om det hjelper, eller å resette ruteren. Men ellers er det få ting man kan gjøre med stabiliteten på en gammel trådløs router, med mindre du flytter pc-en nærmere routeren. Jeg har hatt Wireless-N i flere måneder nå (oppgraderte fra Wireless-G), og har aldri opplevd bedre stabilitet og signalstyrke (er på Utmerket hele tiden). Ruteren jeg bruker er som sagt Wireless-N standarden og har MIMO teknologi (flere antenner innebygget, flere signalstrømmer, bedre signalkvalitet = mye bedre signaler til og fra routeren). Husk også at nettverkskortet eller den trådløse USB-donglen også må støtte Wireless-N standarden for å få full stabilitet, rekkevidde og hastighet. Men uansett så er Wireless-N routere bakover kompatible med både A, B og G standardene. Det avhenger av router, men som oftest støtter de fleste Wireless-N rutere både B og G, og selvfølgelig N. Så har man dual-band routere (både 2,4 GHz frekvens og 5 GHz frekvens bånd), men jeg vil IKKE anbefale deg dual-band routere. De er mer avanserte og dyrere, og jeg har hørt om folk som får alt fra migrene til søvnproblemer som de ikke hadde før de hadde dual-band routeren. Jeg tror ingen vanlige internettbrukere trenger noe bedre router, enn en vanlig single-band (2,4 GHz) Wireless-N router. Det er i alle fall det jeg bruker. Jeg kan både game, surfe på nettet, være på msn, youtube, facebook etc.. uten noe lag, slowdown eller forsinkelser. Har ikke hatt et eneste problem så langt, og signalstyrken er på Utmerket hele tiden. Så kort sagt: Anbefaler å oppgradere både nettverkskort/USB-dongle og router til Wireless-N, det tror jeg vil fikse det dårlige internettsignalet =] Er veldig trøtt, så beklager om jeg skrev feil. Skole i morgen legger meg nå god natt Endret 8. november 2010 av Luv Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Hoi, takk for langt og grundig svar! Hadde ikke forventet et såpass bra svar, (såpass seint også ) Så N-dongle og N-router er det jeg bør se etter... Vil du si at en slik router: D-Link DIR-655 og en slik dongle: Belkin USB mest sannsynlig gir et bra nett jeg (og de andre her på huset) kunne brukt aktivt? Igjen; takk for svar Lenke til kommentar
Luv_InnleggNO Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Hoi, takk for langt og grundig svar! Hadde ikke forventet et såpass bra svar, (såpass seint også ) Så N-dongle og N-router er det jeg bør se etter... Vil du si at en slik router: D-Link DIR-655 og en slik dongle: Belkin USB mest sannsynlig gir et bra nett jeg (og de andre her på huset) kunne brukt aktivt? Igjen; takk for svar Bare hyggelig Ja absolutt, den N-routeren har vunnet mange tester fordi den er pålitelig og problemfri for de fleste. USB-nettverkskortet ser ok ut, men jeg hadde en Belkin router og hadde masse problemer med den (ville ikke koble til noen ganger, dårlig signal). Vil heller anbefale dette USB-nettverkskortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336044 Den er både litt billigere og den er garantert kompatibel og problemfri med D-Link routeren og de andre i huset koblet på samtidig, fordi den også er en D-Link og Wireless-N. I tillegg ser jeg at produktanmeldelsene er topp (trykk på Produktanmeldelser under på siden til D-Link USB-nettverkskortet ) Endret 11. november 2010 av Luv Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) Et annet alternativ er denne lille duppeditten: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585815 Slik jeg har forstått det: 1. Sett den i en stikkkontakt. 2. Koble en vanlig TP kabel fra routeren til boksen. 3. Sett boks nr2 i en annen stikkontakt i huset hvor du trenger den. 3. Koble en TP kabel fra boksen til PC. Kort fortalt, strømnettet blir et slags nettverk. EDIT: Legger til en liten review denne saken: Review Endret 24. desember 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Noen trådløs routerer kommer med USB, hvorfor det? Hva er funksjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå