Gå til innhold

HL2 støtter ikke Nvidia kort!


Anbefalte innlegg

Valve har nettopp sluppet en reell bombe, hva angår dagens Nvidia grafikk kort og avviklingen av Half-Life 2.

 

Det viser seg nemlig at Nvidia kortene ikke vil kunne benytte Full-Scene Anti-Aliasing (FSAA), da dette vil ødelegge teksturene i spillet og de vil slki inn i hverandre. Buggen skyldes delvis begrensninger i DirectX 9 og/eller DirectX 9 kompatibel hardware, som gjør at FSAA funkjsonen ikke kan benyttes. FSAA er et tiltak som drastisk forbedrer billedkvaliteten i spill.

 

Dog er det visstnok håp for noen av Radeon kortene (hhv. 9500-, 9600-, 9700- og 9800-seriene), som de mener vil kunne løse problemet med en oppdatering av driverne. I følge Valve vil ikke dette være mulig å gjøre med Nvidia kortene.

 

Du kan lese mer detaljert om saken hos www.xbitlabs.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det gutten som ikke hadde skrevet ett eneste ord selv! :D

 

Se Gamereactors dekning av saken.

 

Topic: Det er jo litt dumt, men noe stort problem er det ikke. Opplevde noe liknende i Empire Earth. Hvis jeg aktiverte FSAA eller AF (usikker på om det gjaldt begge, for jeg sjekket ikke) forsvant musepekeren og all tekst. Da er det ikke helt enkelt å spille. Irriterende, men jeg overlevde. Sånn blir det sikkert for nVidia-eiere med Half-Life 2 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...