hingsten Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Valve har nettopp sluppet en reell bombe, hva angår dagens Nvidia grafikk kort og avviklingen av Half-Life 2. Det viser seg nemlig at Nvidia kortene ikke vil kunne benytte Full-Scene Anti-Aliasing (FSAA), da dette vil ødelegge teksturene i spillet og de vil slki inn i hverandre. Buggen skyldes delvis begrensninger i DirectX 9 og/eller DirectX 9 kompatibel hardware, som gjør at FSAA funkjsonen ikke kan benyttes. FSAA er et tiltak som drastisk forbedrer billedkvaliteten i spill. Dog er det visstnok håp for noen av Radeon kortene (hhv. 9500-, 9600-, 9700- og 9800-seriene), som de mener vil kunne løse problemet med en oppdatering av driverne. I følge Valve vil ikke dette være mulig å gjøre med Nvidia kortene. Du kan lese mer detaljert om saken hos www.xbitlabs.com Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg er vel ikke på villspor hvis jeg sier at hvertfall 50% av verdens pc gamere har nvidia kort... spessielt cs-horer. Valve er bare nødt til å fikse det ellers går de glipp av mange penger. Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Men dette er noe Nvidia kan tape masse penger på også. Så de er nok desperate etter å fixe det også Lenke til kommentar
tåa Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Her var det gutten som ikke hadde skrevet ett eneste ord selv! Se Gamereactors dekning av saken. Topic: Det er jo litt dumt, men noe stort problem er det ikke. Opplevde noe liknende i Empire Earth. Hvis jeg aktiverte FSAA eller AF (usikker på om det gjaldt begge, for jeg sjekket ikke) forsvant musepekeren og all tekst. Da er det ikke helt enkelt å spille. Irriterende, men jeg overlevde. Sånn blir det sikkert for nVidia-eiere med Half-Life 2 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå