Gå til innhold

Steike for en pris!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er en server cpu. prisen er grunnet det er ikke igjen så mange av de pluss at de er svindyre og lage, 2MB cashe sier jo også litt. ytelsen på de alene er ikke alverden. det er jo ikke noe annet en P3 700Mhz på 100Mhz bus. blir noe helt annet når det er mellom 100 og 200 slike som jobber sammen.

Lenke til kommentar
hva er egentlig slot 2??

Slot 2 er gamel cpu feste. det hvar det som ble brukt av intel før.

for normale pcer hvar det Slot 1 (Intel) Slot A (AMD)

Stemmer det. Slot x benyttet et kort (minnet om et lite pci-kort) der cpu og cache var påmontert. På Boxed-prosessorer (tror det var kun intel som gjorde det slik) var hele saken pakket inn i et plast-deksel. Sørget for at det ikke var uproblematisk å bytte kjøler... :)

Lenke til kommentar
hoho, jeg hadde pissa på meg om jeg hadde klart å knuse kjerna på den (ikke det at jeg knuser alle kjerner jeg kommer borti).. men det er ikke noe jeg ville tatt sjansen på engang å røre

Ikke så stor fare deg. AMD må du være mer forsiktig med. Intel derimot har et "heatspreder" (tror jeg det heter), som også beskytter kjernen mot mennesker med ti tommeltotter, og hjelper å fjerne varmen bort fra kjærnen.

Men alikevell, en Prosessor til 21,5k, er man forsiktig med uansett..

:)

Lenke til kommentar

Ikke så stor fare deg. AMD må du være mer forsiktig med. Intel derimot har et "heatspreder" (tror jeg det heter), som også beskytter kjernen mot mennesker med ti tommeltotter, og hjelper å fjerne varmen bort fra kjærnen.

Har Intel P3 fått Heatspreader nå? Har jeg misset noe? OG intel kjernen tåler mindre en AMD kjernen så jeg skjønner ikke hvorfor folk klager jeg.

Hjelper det og fjerne varmen vekk? Hvorfor får da mange som fjerner HSèn overklokket mer da?

Lenke til kommentar

Har Intel P3 fått Heatspreader nå? Har jeg misset noe? OG intel kjernen tåler mindre en AMD kjernen så jeg skjønner ikke hvorfor folk klager jeg.

Hjelper det og fjerne varmen vekk? Hvorfor får da mange som fjerner HSèn overklokket mer da?

P3 Tualatin har "Heat Spreader". Dvs alle P3 1,13 og oppover, noen P3 1,0Ghz, P3 med 512kb Cache og alle Celeron 1,0-1,4Ghz.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=10124&t=989&l=2&AvdID=1&CatID=4&GrpID=4&s=pl

Denne må det jo være noe spesielt med, åssen yter den i forhold til f.eks. intel 3,06 ghz?

Mye av prisen kommer også på at 2MB Cache og støtte for 8-veis kosta flesk med penger da P3 rula gata. Spesielt med den gamle produksjonsprosessen som Xeon "P3" ble laget med.

XeonMP vil idag være den korrekte å sammenligne med, ikke bare Xeon, da det er XeonMP som har tilsvarende specs i forhold til Xeon basert på P3-kjerna :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

Lenke til kommentar

P3 Tualatin har "Heat Spreader". Dvs alle P3 1,13 og oppover, noen P3 1,0Ghz, P3 med 512kb Cache og alle Celeron 1,0-1,4Ghz.

åja.. Når jeg tenker over P3 tenker jeg først på 667,733 og slike hastigheter. Er så få personer som jeg vet om som har 1ghz utgaven eller tulatin..

Lenke til kommentar

Heat Spreader = et ekstra lag varmen må gjennom ergo ikke bra for kjøling...men om varmespredningen man får av at man har større kontakt flate til kjøler veier opp vet jeg ikke...men jeg tviler på det...

Lenke til kommentar

Er akkurat dette jeg har påpekt igjen og igjen og igjen ,men det er ingen som hører. Men etter hva jeg har hørt så øker temperaturen når man bruker boxed vifte ,men hvis man bruker noe kraftigere (vannkjølingvappo) så vil den synke. Bruker man en Peltier så vil den også øke (Siden du må ha Coldplate for og unngå såkale Hotspotts)

Jeg hadde en tråd om dette ,men den ble slettet.. :(

Lenke til kommentar

Leste en test på Tom's Hardware for et år siden(finnner den ikke igjen) der de testet hva som skjedde hvis man fjernet kjølingen fra en CPU mens maskinen gikk. Tror maskinen gikk med quake eller noe...

P3 kræsjet men ble ikke svidd. Maskinen låste seg.

P4 kræsjet ikke, men klokket seg selv sinnsykt ned. Spillet fortsatte å gå med sinnsykt lav FPS, og klokket seg opp igjen når vifta+ribben ble satt på igjen.... Nice....

Amd T-bird ble svidd på 1 sek.

De hadde tilogmed lagt ut video av når amd'en ble svidd.... hehe

Husker ikke detaljene helt nøye, men dette var vel konklusjonen.

Heatspreaderen til Intel er ikke annet enn et lurenavn på et lokk. Den har ingenting med varmespredning å gjøre, effekten er vel nærmest det motsatte. Kun et markedføringstriks. Men CPU'ene fra intel har et system som beskytter mot sviing...

Lenke til kommentar

Det var i "gamle" dager. Jeg vil ikke klare og brenne min XP1700 pga hovedkortet nekter og boote hvis temp er over 85C. Dette startet på noen (Soltek SL75 DRV5 feks) KT333 kort. Jeg hadde det kortet og jeg tok en XP1900 (Som var svidd ifra allerede) og puttet den inn. Systemet slo seg av og på for og unngå at CPU ble svidd. Etterpå testet jeg med en XP1800 som virket. Ikke noe skade på den heller.

Har gjort det samme med XPCèn jeg har nå. Ikke noe skade.

Men jeg er ikke sikker på om det er slik på alle kort. Klarte og svi en XP2000 på en MSI K7N2G. Det likte jeg ikke..

Lenke til kommentar
Leste en test på Tom's Hardware for et år siden(finnner den ikke igjen) der de testet hva som skjedde hvis man fjernet kjølingen fra en CPU mens maskinen gikk. Tror maskinen gikk med quake eller noe...

P3 kræsjet men ble ikke svidd. Maskinen låste seg.

P4 kræsjet ikke, men klokket seg selv sinnsykt ned. Spillet fortsatte å gå med sinnsykt lav FPS, og klokket seg opp igjen når vifta+ribben ble satt på igjen....  Nice....

Amd T-bird ble svidd på 1 sek.

De hadde tilogmed lagt ut video av når amd'en ble svidd.... hehe

Husker ikke detaljene helt nøye, men dette var vel konklusjonen.

Heatspreaderen til Intel er ikke annet enn et lurenavn på et lokk. Den har ingenting med varmespredning å gjøre, effekten er vel nærmest det motsatte. Kun et markedføringstriks. Men CPU'ene fra intel har et system som beskytter mot sviing...

Jeg og har sitt den filmen, ganske løyen og :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...