Gå til innhold

Hva er denne kontakten til?


LoS

Anbefalte innlegg

Image001.jpg

 

Den hvite kontakten immellom ramportene og kondensatorene,

hva er den til?

hjelper det noe mot noenting å plugge i kontakten der?

den med 4 poler.

har lurt hele livet mitt på hva den kontakten er til, for jeg har sett den på alle psu'er, men så det for første gang på et hk istad :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er p4-kontakten, alle p4-maskiner trenger den i tillegg til atx-standard kontakt. De jeg kjenner kjører med p4kontakten på selvom de har amd for å få mer ytelse. Jeg vet ikke om det hjelper noe, men de jeg kjenner (som har amd hk som støtter p4-kontakt) kjører med den på.

Lenke til kommentar
har du pentium 4 cpu må du putte på en ekstra strømkontakt der for at maskina skal virke

 

tull. må ikke sette på den. kjører uten jeg. og jeg vet hva jeg snakker om for jog finn koe helvetes kjeft når jeg jobba på verkstedet til merkantil fordi jeg hadde satt på de. var ikke nødvendig sa de.

Lenke til kommentar

Det har da ingenting med p4 å gjøre? Det gir ekstra strømtilførsel til hovedkortet.. 12V? er det ikke? Har min kobla i på amd hovedkortet (Abit nfs 2.0), og det gir mer stabilt driftsmiljø enn om du ikke har den på.

(Ok den kom opprinnelig på P4 hovedkort da så den har litt med P4 å gjøre)

 

På med den, er anbefalt av alle PSU og HK produsenter om du har det.

Lenke til kommentar

Den er der i hovedsak for å gjøre transport av tilstrekkelig mengde strøm til cpu lettere og i noen tilfeller mulig i det hele tatt. Da den vanlige atx strømkontakten ikke klarer nok eller hovedkortet ikke klarer å føre en slik mengde strøm fra atx kontakten til cpu.

 

Du må ikke putte den i, men det vil hjelpe på stabiliteten, og i noen tilfeller er det som i invictus sitt tilfelle, nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...