A_berg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 også var det det med trim, effektanlegg er et must så klart, men også nytt drev å trimsylinder er kjekt å ha...som de fleste vet går en ny (og orginal) RMX bare 45 km/t, det er alt for tregt, men med det ovennevnt utstyret går den 130, minst! så klart man må trimme mopeder, hvis ikke er det ikke noe vits i dem... har du prøvd en original rmx eller? Har en smx skjønner du (rmx med veidekk) den gikk 20 oppover når den var original 40 på flata har ikke prøvd rmx, men har flere kompiser som har det, de kjørte nesten ikke offentlig før de fikk på effektannlegg, det var så flaut å kjøre (nesten) uten lyd Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Og det med nos, da bruker jeg bare orginal sylinder.. den er jeg ikke redd for.. Er du klar over hvor dyrt det er til moped? Jeg har jo trimsylinder... har egentli tengt å kasere det gamle Torsteinen skrev: hehe nei.. søk på nos på google du.... men flybensin er DRITFARLIG hør mine ord! vær forsiktig med dette Flybensin=parafin!! Det er ikke farlig Tror det han tenker på er modellfly bensin, det er det nitro i.... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hva er NAFTA?.. mener du at jeg skal bytte olja ut med nafta??Nafta ligner egentlig mer på parafin enn bensin, du får det som tennveske til grillen (Det var 98% nafta på den forrige jeg kjøpte), å fylle opp til 30-40% nafta på en moped går sannsynligvis helt fint uten at du merker noe (du bør blande i litt ekstra olje). Skal du sprite opp bensinen kan du bruke metanol, samme stoffet du bruker på modellmotorer, litt dyrt og ukjent hva effekt du får dog. (du bør kjøre 5-6% olje og gi den litt feitere blanding også (mer bensin i forhold til luft) Det hadde vert et interessant eksperiment om ikke annet. Turbo på moped tror jeg ikke lar seg gjøre, rett og slett fordi det er tatt for lite effekt ut av en moped i utgangspunktet og du vil aldri få nok trykk på eksosen til å drive en turbo effektivt. Til og med Harley Davidson tar mer effekt ut pr kubikk enn det er i en moped. (Har kjørt moped 2 ganger, og var like overasket over hvor dårlig det gikk begge ganger) Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 har du støpejern/hardcromsylinder? vis du skal teste ut drivstoff med litt mer futt i er det kansje en idé. så ikke sylinderen stikker til et u-land. Lenke til kommentar
SoW Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 har du støpejern/hardcromsylinder? vis du skal teste ut drivstoff med litt mer futt i er det kansje en idé. så ikke sylinderen stikker til et u-land. Rives en slik sylinder blir det værre å bore opp da.. Men det er en god idè.. Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hva skal man me moped?!?? Eller som på min dialekt: Kån ska me moped??? Har da sykkel! Går fint det! Moped er sløseri... du kjøper den, men har ikke lov til og kjøre på vei før du er 16, så det er ikke vits i å kjøpe moped før du er 16 alikevell men da begynner du å øvelseskjøre til BIL! Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 en kompis av meg kjørte sin gamle Zundapp på 10% nitro Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 flybensin er ikke så farlig, en kompis av meg kjørte sin gamle Zundapp på 10% nitro, det kom svart røyk å smalt en del, men det funka bra.toppfarten ble litt dårlig men den dro veldig bra mot bakke ja husker det nå skal jo de prøve alt å da. En gang tømte de bensin over en moped og satte fyr på den , det var bare litt så flammen blusset opp og så sluknet igjen , de er ikke helt gode i hodet Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 flybensin er ikke så farlig, en kompis av meg kjørte sin gamle Zundapp på 10% nitro, det kom svart røyk å smalt en del, men det funka bra.toppfarten ble litt dårlig men den dro veldig bra mot bakke ja husker det nå skal jo de prøve alt å da. En gang tømte de bensin over en moped og satte fyr på den , det var bare litt så flammen blusset opp og så sluknet igjen , de er ikke helt gode i hodet dakar moppeeeed Lenke til kommentar
qwerty2002 Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Angående flydrivstoff: Bilene i forsvaret skal kunne å gå på det samme som flya: F34. Dette er parafinligende sak. Effektmessig skal vistnok være noe dårligere en å bruke vanlig diesel. På 2,1 tonns MB feltvogn med 72 illsinte gamp så sparker det ikke fra så veldig (Men fy flate hvor morro det er å ta den ut i skauen) . Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 flybensin er ikke så farlig, en kompis av meg kjørte sin gamle Zundapp på 10% nitro, det kom svart røyk å smalt en del, men det funka bra.toppfarten ble litt dårlig men den dro veldig bra mot bakke ja husker det nå skal jo de prøve alt å da. En gang tømte de bensin over en moped og satte fyr på den , det var bare litt så flammen blusset opp og så sluknet igjen , de er ikke helt gode i hodet dakar moppeeeed nei..... :wink: Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Viss det ikke er nevnt før så kan Nafta kjøpes i hobby butikker der det selges modellfly å slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå