Gå til innhold

Tubro??


Nedward

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. kan heller ha det på bensintanken :yes: ikke i olja... det er ikke god sort.. men så kommer det store spørsmålet: Hvor får jeg kjøpe flybensin?... er liksom ikke bare å svinge inn på Esso og spørr etter NAFTA da.. hmm.. tror jeg skal prøve disel i luftfiltret også.. gjort det en gang på en gressklipper, og fy hvor det gikk :D

Lenke til kommentar
Er det muligt å montere en turbo på en moped?.. :lol: .. vet det høres idiotiskt ut, men om det går, som det sikkert jør, så hadde man jo hatt den grumeste mopeden i byen... :yes:

 

Noen som vet om en side som henviser til dette?..

 

 

Har hørt at det går på motorsykler, og det er jo NESTEN samme greia som moped.. finnes det noen som kan henvise til det?? :p

 

Det er fult mulig. Du må kompresjons-senke den ganske mye, du må ha et rør fra eksosen til eksos-intaket til turbon og du må få maskinert til no fester så den passer til innsuget. Du må oxo justere opp bensinen ganske mye tror jeg. Får de som ikke vet det: En turbo blåser mer luft inn til motoren enn det motoren klarer å suge inn. Det samme gjør en kompressor,men en kompressor blir drevet av motorens veivaksel via en reim eller lign,mens turbo blir drevet av eksos.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så kan det lønne seg å lage en kompressor i stedet. Hvis du har en litt stor vifte som passer sånn ca til innsuget. Du må montere den på en aksel som du fester en plass med et lager og trekker en reim fra akselen og til motoren hvis det går å montere reimhjul.

Lenke til kommentar
du kan ikke ha turbo på en 2 takter nei!! du kan bruke lystgass (nos) eller flybensin (nitrometanol) forøvrig vil det siste ta livet av både deg og mopede, og det første holder kanskje sylinderen en uke!

 

Det med flybensin.. det kan jo sikkert blandes ut i bensin??..

 

Og det med nos, da bruker jeg bare orginal sylinder.. den er jeg ikke redd for..

 

men vet du hvor jeg kan få bestilt lystgass?.. det jo ikke bare å gå til tannlegen og spørre...

Lenke til kommentar

også var det det med trim, effektanlegg er et must så klart, men også nytt drev å trimsylinder er kjekt å ha...

som de fleste vet går en ny (og orginal) RMX bare 45 km/t, det er alt for tregt, men med det ovennevnt utstyret går den 130, minst!

så klart man må trimme mopeder, hvis ikke er det ikke noe vits i dem...

Lenke til kommentar
også var det det med trim, effektanlegg er et must så klart, men også nytt drev å trimsylinder er kjekt å ha...

som de fleste vet går en ny (og orginal) RMX bare 45 km/t, det er alt for tregt, men med det ovennevnt utstyret går den 130, minst!

så klart man må trimme mopeder, hvis ikke er det ikke noe vits i dem...

 

har du prøvd en original rmx eller? Har en smx skjønner du (rmx med veidekk) den gikk 20 oppover når den var original

 

40 på flata

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...