SoW Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Har trim potte, trim sylinder, powerfilter, større forgasser og vakumboks allerede .. det med turbo var bare en tanke... Ekstra turbo? Hva med NAFTA i oljetanken? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Har trim potte, trim sylinder, powerfilter, større forgasser og vakumboks allerede .. det med turbo var bare en tanke... Ekstra turbo? Hva med NAFTA i oljetanken? Hva er NAFTA?.. mener du at jeg skal bytte olja ut med nafta?? Lenke til kommentar
SoW Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hva er NAFTA?.. mener du at jeg skal bytte olja ut med nafta?? NAFTA er flybensin.. Ja, jeg mener du kan prøve, de jeg har hørt om som prøvde, fikk en ekstra turbo :wink: Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 hmm.. kan heller ha det på bensintanken ikke i olja... det er ikke god sort.. men så kommer det store spørsmålet: Hvor får jeg kjøpe flybensin?... er liksom ikke bare å svinge inn på Esso og spørr etter NAFTA da.. hmm.. tror jeg skal prøve disel i luftfiltret også.. gjort det en gang på en gressklipper, og fy hvor det gikk Lenke til kommentar
Bose Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Er det muligt å montere en turbo på en moped?.. .. vet det høres idiotiskt ut, men om det går, som det sikkert jør, så hadde man jo hatt den grumeste mopeden i byen... Noen som vet om en side som henviser til dette?.. Har hørt at det går på motorsykler, og det er jo NESTEN samme greia som moped.. finnes det noen som kan henvise til det?? Det er fult mulig. Du må kompresjons-senke den ganske mye, du må ha et rør fra eksosen til eksos-intaket til turbon og du må få maskinert til no fester så den passer til innsuget. Du må oxo justere opp bensinen ganske mye tror jeg. Får de som ikke vet det: En turbo blåser mer luft inn til motoren enn det motoren klarer å suge inn. Det samme gjør en kompressor,men en kompressor blir drevet av motorens veivaksel via en reim eller lign,mens turbo blir drevet av eksos. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Hmm.. da trenger jeg bare en turbo som er liten av fysisk størelse... også trenger jeg helst en tegning av en turbo, slik at jeg kan se hvordan den er bygd opp... Lenke til kommentar
Bose Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvis du ikke bor langt fra TØnsberg så kan jeg sikkert hjelpe deg. Hadde vært kult å prøve det. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Bor alt for langt unna Tønsberg.. bor i lofoten Hmm... skal se om jeg finner et sted dær det er blitt gjort.. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Når jeg tenker meg om så kan det lønne seg å lage en kompressor i stedet. Hvis du har en litt stor vifte som passer sånn ca til innsuget. Du må montere den på en aksel som du fester en plass med et lager og trekker en reim fra akselen og til motoren hvis det går å montere reimhjul. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hva med bare å ta en slik SLIK og sette på selve luftinntaket? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Hva med bare å ta en slik SLIK og sette på selve luftinntaket? Jepp det var kanskje ikke så dumt, men det er bare spørs om den klarer og lage litt trykk. Kan godt hende at den ikke vil blåse inn luft når det er blitt litt trykk :-? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Bor alt for langt unna Tønsberg.. bor i lofoten wow ja det er langt uti nowhere. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 du kan ikke ha turbo på en 2 takter nei!! du kan bruke lystgass (nos) eller flybensin (nitrometanol) forøvrig vil det siste ta livet av både deg og mopede, og det første holder kanskje sylinderen en uke! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 du kan ikke ha turbo på en 2 takter nei!! du kan bruke lystgass (nos) eller flybensin (nitrometanol) forøvrig vil det siste ta livet av både deg og mopede, og det første holder kanskje sylinderen en uke! Det med flybensin.. det kan jo sikkert blandes ut i bensin??.. Og det med nos, da bruker jeg bare orginal sylinder.. den er jeg ikke redd for.. men vet du hvor jeg kan få bestilt lystgass?.. det jo ikke bare å gå til tannlegen og spørre... Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hehe nei.. søk på nos på google du.... men flybensin er DRITFARLIG hør mine ord! vær forsiktig med dette Lenke til kommentar
SoW Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Og det med nos, da bruker jeg bare orginal sylinder.. den er jeg ikke redd for.. Er du klar over hvor dyrt det er til moped? Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 flybensin er ikke så farlig, en kompis av meg kjørte sin gamle Zundapp på 10% nitro, det kom svart røyk å smalt en del, men det funka bra. toppfarten ble litt dårlig men den dro veldig bra mot bakke Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 også var det det med trim, effektanlegg er et must så klart, men også nytt drev å trimsylinder er kjekt å ha... som de fleste vet går en ny (og orginal) RMX bare 45 km/t, det er alt for tregt, men med det ovennevnt utstyret går den 130, minst! så klart man må trimme mopeder, hvis ikke er det ikke noe vits i dem... Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 også var det det med trim, effektanlegg er et must så klart, men også nytt drev å trimsylinder er kjekt å ha...som de fleste vet går en ny (og orginal) RMX bare 45 km/t, det er alt for tregt, men med det ovennevnt utstyret går den 130, minst! så klart man må trimme mopeder, hvis ikke er det ikke noe vits i dem... har du prøvd en original rmx eller? Har en smx skjønner du (rmx med veidekk) den gikk 20 oppover når den var original 40 på flata Lenke til kommentar
Bose Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hehe nei.. søk på nos på google du.... men flybensin er DRITFARLIG hør mine ord! vær forsiktig med dette Flybensin=parafin!! Det er ikke farlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå