PoleCat Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 sikkert et dumt spørsmål, men allikevel: Fikk min nye PC fra komplett i dag, og de hadde glemt å hive med kjølepastaen jeg bestilte. Det jeg lurer på er; MÅ jeg ha på kjølepasta, eller er det bare en ekstra sikkerhet ved OC. Jeg har en egen CPU vifte, er ikke dette nok? Jeg er litt ivrig etter å komme igang ser dere, så jeg vil helst ha et raskt svar... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Nei, skaff deg kjølepasta. Det er ikke bare de som OC som bruker det! Løp og kjøp Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 sikkert et dumt spørsmål, men allikevel: Fikk min nye PC fra komplett i dag, og de hadde glemt å hive med kjølepastaen jeg bestilte. Det jeg lurer på er; MÅ jeg ha på kjølepasta, eller er det bare en ekstra sikkerhet ved OC. Jeg har en egen CPU vifte, er ikke dette nok? Jeg er litt ivrig etter å komme igang ser dere, så jeg vil helst ha et raskt svar... Hvilken CPU er det snakk om ? P4 eller AMD ? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du må ha på kjølepasta for å ikke ødelegge cpu. Fulgte det ikke med en sånn engangsting med hvit guffe med cpu? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 amd xp 2500+ barton Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 amd xp 2500+ barton Vil ikke anbefale deg å montere UTEN kjølepasta, men i aller ytterste nød så går det greit til du får tak i kjølepasta Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du må ha på kjølepasta for å ikke ødelegge cpu. Fulgte det ikke med en sånn engangsting med hvit guffe med cpu? >>>Fikk min nye PC fra komplett i dag, og de hadde glemt å hive med kjølepastaen jeg bestilte.<<< Les nå hva han skriver FØR du poster da Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du må ha på kjølepasta for å ikke ødelegge cpu. Fulgte det ikke med en sånn engangsting med hvit guffe med cpu? >>>Fikk min nye PC fra komplett i dag, og de hadde glemt å hive med kjølepastaen jeg bestilte.<<< Les nå hva han skriver FØR du poster da Mulig han gjorde det. Kanskje trådstarteren kjøpte en kjøler i samme slengen også, og da er det ofte med enten thermal-pad, eller pasta ferdig påført under beskyttelsestape på selve kjøleren. ELLER så følger det med en liten tube kjølepasta. Vi vet ikke om trådstarter har evt oversett dette. Trenger vel ikke hakke på mannen for å prøve å hjelpe vel? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du må ha på kjølepasta for å ikke ødelegge cpu. Fulgte det ikke med en sånn engangsting med hvit guffe med cpu? man ødelegger ingenting,selv om man ikke har kjølepasta på. men man får bedre og mere stabil kjøling på cpu"en er bare og begynne og spille,men husk og ta på når du får kjølepastan. men at man ødelegger cpu"en uten kjølepasta,den kjøper ikke jeg. har brukt både med og uten pasta,fikk vel 2-3 grader mindre med pasta. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Kjøp deg kjølepasta, det koster 70-100 kr. Det er en billig sikkerhet Lenke til kommentar
Endre Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Det går nok greit å bruke pcen uten kjølepasta, men for å være på den sikre siden - følg med på temperaturen på cpuen, og evt. underklokk den litt. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 ein kompis av meg bruker ikke goop og han sin cpu ligger på 46grader idle 51 load. Eg har samme utstyret og eg ligger på 50 idle og 56load , eg bruker kjøle pasta Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du må ha på kjølepasta for å ikke ødelegge cpu. Fulgte det ikke med en sånn engangsting med hvit guffe med cpu? >>>Fikk min nye PC fra komplett i dag, og de hadde glemt å hive med kjølepastaen jeg bestilte.<<< Les nå hva han skriver FØR du poster da Jeg leser nå for pokker hva han skriver, det hender webshopper teiper på en slik uansett om man bestiller eller ikke. Har fått med slike de fleste gangene jeg har kjøpt meg ny cpu. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Fant ut at det var allerede påført kjøleren litt kjølepasta, så jeg regner med dette holder... :-? En annen ting: Da jeg skulle montere kjøleren, klarte jeg å knekke den ene utstikkeren på HK som holder kjøleren fast. Jeg klarte til slutt (etter mye om og men) å feste den på en annen måte, slik at det stod skikkelig fast. Men slik den er festet nå, finnes det muligens en liten sjanse for at den KAN falle av.. Da er mitt spørsmål: Når jeg har valgt i BIOS at maskinen skal slå seg av om det er noe galt med CPUFAN og satt begrensninger for max temp, VIL virkelig da maskinen slå seg av om noe galt ville skje? En annen ting: Hva er "normal" temperatur på en CPU? Hvor høy bør temperaturen IKKE være? I BIOS står det at CPU-tempen min er 27ºc. Er det andre måter jeg kan finne tempearuren på, f.eks i Windows? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Cpuen bør ikke ligge på noe særlig mer enn 60 grader men er den stabil er det ikke noe problem om den ligger rundt dette. Sånn strengt tatt skal den ikke ta skade før den når 90 grader ++. Dataen skal egentlig skru seg av hvis kjøleren detter av og du har foretatt de rette instillingene i bios, men det er ikke alltid den rekker det før cpuen tar skade så 100% sikker kan du ikke være. Det finnes programmer til de fleste av hovedkorta for å lese av temp i windows. Disse følger som oftest med i bundelen til hovedkortet, på drivercden. Eller du kan laste de ned fra produktsidene. Ellers så finnes det helt sikkert noen uavhengige prgrammer, men jeg har ikke navnet på noen akkurat nå. Håper dette hjalp deg litt. Mvh smope. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå