Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke tanken...

Jeg har blitt veldig glad i landsbyfølelsen dette forumet gir kontra storby-forumet Diskusjon.no. Jeg føler rett og slett at man vet litt mer om alle her inne og slipper grovt sett de aller fleste tulleposter.

Summerer det meste opp. Jeg holder meg forholdsvis til å poste i "Diskuter artikler" og enkelte "den store *navn på spill* tråden", så det er lett å se/forholde seg til de brukerne som er der. Syns også generelt diskusjon.no er vanskelig å bruke. Bruker faktisk kun Anime/Manga seksjonen når jeg tenker meg om, så "landsbyfølelse" er en god sammenligning.

Men hvis dette skjer, må en kunne sammenslå sin diskusjon.no bruker med brukeren man har her på en sømløs måte.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal være helt realistiske så er det vel sannsynlig at en "sammenslåing" egentlig bare vil bety at Spillverket legges ned og gjøres om til Gamer.no, mens Innlegg.no pent får beskjed om å pakke sakene sine fordi diskusjon.no i relativt uforandret form blir fellesforumet for det nyfusjonerte mediehuset. De av oss som alt har en bruker på diskusjon.no begynner å bruke den på fulltid, de som ikke har det får vel beskjed om å registrere seg, og håpe på det beste i forhold til ledige navn.

Jeg har ingen tro på at det vil gjøres betydelige anstrengelser fra noen av partene, fagre løfter til tross. Forumplattformene er heller ikke magiske, å "slå dem sammen" er sannsynligvis teknisk umulig, eller vil medføre så mye arbeid at de som eventuelt kunne fått det til ikke tar seg bryet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Media-Norge slutter aldri å overraske, ser jeg! Er jo ikke lenge siden gamer.no forlot Tek-nettverket (Edda Media?) grunnet "uenigheter om driften av Gamer.no". Den gang da trodde jeg det var på bakgrunn av den redaksjonelle retningen Tek-nettverket tok (les: Ad undas) - men dette var kanskje ikke tilfelle, for nå knappe ett og et halv år senere er alt i orden.

Da var det kanskje heller økonomi og eierskap som var tvisten i 2009? Gjesp, så kjedelig - men kvaliteten på gamer.no tok seg ihvertfall opp som resultat læll. Vi får håpe denne ikke forsvinner nå!

Uansett, har ingen spesielt sterk "forumtilknytning" selv, men har lurket nok begge steder til at jeg syntes det er trist at diskusjon.no's enorme skare av idioter må blandes med den mer respektable tonen på innlegg.no.

Uansett, ønsker begge parter lykke til med sammenslåingen!

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

Så lenge vi kun snakker om fora og ikke det redaksjonelle innholdet på Gamer.no (har lite til overs for en del flåsete artikler og silikon-overskrifter på Spillverket.no), er jeg for sammenslåing.

Jeg vektlegger aktivitet, og der er diskusjon.no langt over innlegg.no.

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Har ingenting imot litt mer akivitet på forumet, men jeg er redd det blir litt mye off-topic, tulleposter og sånt. Noen skikkelig kvalitetsposter er bedre enn masse random man aldri får lest gjennom uansett.

Jeg liker dette forumet mye bedre enn diskusjon.no også, er ikke sikker på hvorfor. Jeg har ikke vært på diskusjon på en stund heller, har det fint her ^_^ Tilpasser meg nok uansett hva som måtte skje.

Lenke til kommentar

Kjemper Innlegg for å bli størst og best? Jeg har alltid sett på oss som en "underdog" i forhold til Diskusjon; et alternativ til monopolet. Et monopol som blir et faktum (VG sitt forum teller ikke!). Her på forumet opplever jeg at de fleste er trygge på hverandre. Vi har et flott samfunn som ønsker nye velkommen, men at vi skal tilbake til samfunnet som vi gikk ut av grunnet uenigheter i mellom to parter som nå slår seg sammen igjen mener jeg er for dumt. Som tidligere skrevet, det er å komme tilbake med halen i mellom beina, og det hele legger opp til at det ikke funker å danne noe nytt - du blir revet tilbake. Rent praktisk ser jeg helt klart mange fordeler, men prinsippielt og emosjonelt synes jeg ingenting om det. Aktivitet, større brukerbase og mer kunnskap er vel og bra, men Innlegg har i løpet av to år blitt et fora med aktivitet over alt, og å gi slipp på det er veldig, veldig kjedelig.

Hva skal man ellers jobbe mot? Hvis det er slik at pengene ligger i reklame, vil man jo tjene mer jo større forumet blir. Dessuten vil nytteverdien i forumet sannsynligvis øke i takt med størrelsen. Jo flere hjelpsomme og interessante innlegg man finner, og desto fortere man får god hjelp, desto bedre er forumet spør du meg. Skal alt handle om hygge og småprat er det vel til slutt like greit å bruke MSN eller Facebook? (Sier ikke at ikke det også er viktige, men man må nesten ha flere tanker i hodet samtidig) :)

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Og jeg som trodde spill var kultur. Kultur betegnes som menneskenes aktivitet i samfunnet. Er det ikke akkurat Kultur som står i høysetet i forumene her, så vet ikke jeg. Men det er visst bare tøv alt sammen. Alt handler om penger. Spill er ikke kultur, det er penger. Grådig er vell passende ord. Handler det mer om penger enn menneskene i samfunnet så er det veldig dårlig prioritering og tankegang, syntes nå jeg.

Jeg kan gjerne da gå med på å betale selv en sum i året for å opprettholde det vi har nå, som er ren, ekte kultur.

Vi trenger ikke at seriøse poster blir nedoset i 1000 ganger flere useriøse poster og et slapt moderatorteam, der til og med ulovlige ting diskuteres hyppig. Når det ble splittelse følgte de mest trofaste med. Men nå blir man dolket i ryggen. Håper Gamer.no river seg løs da, og blir helt selvstendig. :) Så kan vi gi pengestøtte :). Redd Gamer og Inlegg!

Lenke til kommentar

Jeg ser mye heller at Gamer.no forblir slikt det er noe, har ikke noe sans for dette egentlig.

Jeg har vært aktiv bruker på gamer.no sin forum del i lang tid, selvom det blir mye lurking føler jeg at jeg "kjenner" veldig mange av brukerene som poster her på forumet noe som jeg vet mange andre føler også, dette er i mine øyne mye mye bedre enn et stort forum med haugevis av brukere hvor man ikke vet hvem som er hvem.

Forbli som dere er Gamer! :)

Lenke til kommentar

Snublet over denne i dag. Jeg mener fortsatt det jeg har sagt tidligere, men nå som jeg igjen husker det som ble gjort av edda media tidligere så blinker plutselig varsellampene enda litt sterkere.

Meeen, jeg har nå i alle fall begynt å gjøre meg klar til fusjonering (utsletting). Har nå fått karret til meg visningsnavnet Error på diskusjon (takk til TSP) og jeg har så smått begynt å poste der.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg Diskusjon.no fremfor Innlegg.no, jeg syntes det rett og slett fungerer bedre med en langt større brukerbase enn her på Innlegg.no.

Begge kjører jo i bunn og grunn på det samme IP.Board systemet så bortsett fra skallet så er det jo stort sett akkurat det samme det går i, men må si jeg liker den større brukerbasen på Diskusjon.no bedre enn Innlegg.no.. Du får raskere svar og det blir lengre diskusjoner og det er vell nettopp det diskusjonsforum handler om?

Hva spillseksjonen på Diskusjon.no angår så syntes jeg ikke den er allverden, men det skyldes jo at siden Gamer.no løste seg fra Tek.no nettverket for vell ca 2år siden så forlot også hele den gode brukermassen siden og tilsynelatende også spilldelen av forumet.

At Gamer.no skal tilbake innunder Tek.no nettverket betyr vell at de endelig har innsett at Spillverket er og blir helt lavmål og at det å krangle med Gamer.no i utgangspunktet var helt idiotisk? Forhåpentligvis kan vi få tilbake gode gamle Gamer.no med de samme gode anmeldelsene som alltid bare kombinert med et større og mer aktivt brukerforumet igjennom Diskusjon.no! Jeg sier ja takk!

Lenke til kommentar

Nå er denne tråden på forsiden av Gamer.no. Ser det står "Hva bør skje med forumene når eierne slår seg sammen?". Nå tar jeg det for gitt at det er bestemt av A-pressen og Edda Media slår seg sammen. Jeg vet ikke hvor mye nettsidene til A-pressen kan påvirke dette, men jeg liker det ikke det spor. Særlig etter at TST ikke lenger fikk bruke Diskusjon.no (ref: Errors post) er det for meg uforståelig at dette skjer. Slik barnslig og tåpelig oppførsel fra Diskusjon/Edda Media gjør meg alene veldig, veldig skeptisk til en sammenslåing av forumene. Er tross alt en grunn til at jeg ikke lenger er like mye på Diskusjon.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...