Gå til innhold

VIDEO: Galaxy Tab er her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min en uke og er strålende fornøyd. iPad ble en sofaleke, ikke det verktøyet jeg hadde håpet. Jeg tok heller med meg Macbooken ut av huset, den er ikke så mye mer å dra på. Galaxyen derimot går i lomma og er med overalt. Jeg skal ikke gå inn på Android vs IOS, der

er det meste sagt adskillelige ganger. Men bruksområdene for Galaxy er mange flere enn iPad, Den har kamera så Skype og videokonferanser fungerer utmerket, den er enhånds og fungerer som ebokleser også for oss som liker og ligge på siden og lese i senga og fordelen med at den takler nesten alle lyd- og videoformatet er åpenbar. Det eneste minuset er at nettleseren ikke er like god som Safari, men det løses lett på Android Market. Alt i alt kan Samsung Galaxy Tab anbefales på det varmeste.

Endret av TeH
Lenke til kommentar

Det ryktes at det kommer en WiFi only versjon ca. tusenlappen billigere, dessuten har Multicom en 7" til rundt 3000,- og flere er på vei. Men de kommer med Android 2.1 og vesentlig dårligere skjerm. Noe av det beste med Galaxyen er at skjermen er så god at det faktisk funker å lese hele nettsider på en 7".

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min en uke og er strålende fornøyd. iPad ble en sofaleke, ikke det verktøyet jeg hadde håpet. Jeg tok heller med med Macbooken ut av huset, den er ikke så mye mer å dra på. Galaxyen derimot går i lomma og er med overalt. Jeg skal ikke gå inn på Android vs IOS, det er det meste sagt adskillelige ganger. Men bruksområdene for Galaxy er mange flere enn iPad, Den har kamera så Skype og videokonferanser fungerer utmerket, den er enhånds og fungerer som ebokleser også for oss som liker og ligge på siden og lese i senga og fordelen med at den takler nesten alle lyd- og videoformatet er åpenbar. Det eneste minuset er at nettleseren ikke er like god som Safari, men det løses lett på Android Market. Alt i alt kan Samsung Galaxy Tab anbefales på det varmeste.

Jeg går og lurer på å kjøpe mitt første nettbrett, og uten å ha sett hverken Galaxy eller iPad frykter jeg at 7" skjerm blir for lite.

TeH: det virker som du har begge. Er det greit med skjermen til Galaxy, eller savner du ofte iPad-skjermen (jeg tenker på størrelsen)?

Endret av ruhande
Lenke til kommentar

Nei, tvert i mot. Det er klart at skjermstørrelsen på iPad er bra når du ser film, men utover det er det utelukkende fordeler med 7". Og sist jeg så en film på nettbrett var på et fly fra NY i sommer. Det viktigste er at jeg bruker Galaxyen så mye MER. Størrelsen gjør at den kan brukes overalt, den kan mye mer og er i større grad et nyttig verktøy. Og i motsetning til iPad funker den som ebokleser, siden den er håndterbar med en hånd. Jeg er som sagt storfornøyd så langt, spesielt etter å ha byttet nettleser til Opera. iPaden har blitt degradert til fjernkontroll.

Endret av TeH
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...