shaniboy Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei Jeg har møtt på et problem, jeg har ikke mye peiling derfor strekker jeg meg til dere og spør, jeg har koblet til alt, og får bare feil meldinger, jeg har byttet det meste utenom prossesor Den starter opp får 1 lang bip og 3 korte, den sier at det er mem, har nye ram brikker og stokker jeg litt om og reseter gpu, så starter den opp og kommer til win, og restarter igjen, prøver jeg å restarte for å legge inn win på nytt kommer disse bipene igjen har prøvd å nullstille alt og starte maskina på nytt, men den bare trøbler, jeg forstår rett og slett ikke en dritt...! bruker win 7 64, kan noen fikse maskina mi? den som fikser får belønning! følgene utstyr Maskinvare (PC): *Tagan TG800-U25 800W SLI/CrossFire Power Supply *Intel Core 2 Q6600 @ 3,6Ghz Watercooled ( nullstilt) kun 2,4 grunnet nytt hovedkort) *ATI Radeon HD 5970 2GB GDDR5 *ASUS Rampage Extreme Intel X48 LGA775, DDR3 Motherboard *8GB OCZ DDR3 Platinum Dual Channel *OCZ XTC Cooler rev 2 *Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM *2 Hitachi 500GB 0A33437 SATA2 U300 7200rpm 16MB RoHS Hard Drives, RAID 0 Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Er datamaskinen ferdigbygd hos komplett eller lignende? Lenke til kommentar
shaniboy Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) nei denne har jeg bygd selv med hjelp av en kompis eller om noen har noen forslag på hva jeg kan gjøre, har prøvd å starte opp med 1 memory om gangen, noen ganger virker det, men da kommer jeg ikke lenger enn in til win og da restarter pc'n seg og da mister jeg skjerm,mus og tastatur når jeg starter pc'n opp uten skjerkort og ram, og kobler dem på igjen starter den normalt og kommer inn i bios, men som sagt prøver jeg å legge in win på nytt el så skjer det samme problemet på nytt... Endret 27. oktober 2010 av EnSykFaen Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Har du kjøpt W7? Det er jo tydeligvis noe som gjør at den rebooter, kanskje at instalasjonen av operativsystemet er bugga? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Om du har byttet harddisk og problemet fortsatt er der, er det stor sansynlighet for at hovedkortet har tatt kveld. Noe lignende skjedde med meg, jeg byttet og testet alt ved å bruke elimineringsmetoden, og fant ut at hovedkortet hadde blitt ødelagt over natta. Etter lit skumlesing på nettet fant jeg ut at dette er et normalt fenomen. I mitt tilfelle fikk jeg oppstart av og til, men for det meste forble skjermen svart, i i tillegg til at maskina restarta seg hele tiden etter et par minutter. De på pc-klinikken (AR-Data) konkluderte med at det var harddisk og hovedkort som måtte byttes. Harddisk var altså helt feilfri. Stol derfor kun på deg selv, les på nettet, og bruk elimineringsmetoden. Det er de beste rådene jeg kan gi. Endret 12. november 2010 av Pinng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå