V. Haugen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Her er avgiftene mobiloperatørene ikke vil snakke høyt om. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har ved to anledninger bestilt nytt SIM-kort fra Chess, og dette har begge ganger vært gratis. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Og jeg snakket forrige uke med Tele2, de skulle ha 100,- for nytt simkort. 200,- i butikker. Hva menes med sperring og gjenåpning? Jeg sperret kortet mitt når jeg mistet det, og åpnet det igjen dagen etter, men trur ikke det skulle koste meg noe. Jeg har tele2. Endret 24. oktober 2010 av Bebeluv Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Tele2 tar penger for nytt sim, Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Micro Sim fra Ludo Mobil er ikke gratis, jeg betalte 199 kr for det. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Netcom pleier å sende ut gratis sim kort, men du må betale 200kr hvis du skal ha det fra en Netcom forhandler. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg betalte 200 kr for nytt sim-kort fra Telenor, dette var hos Expert. Helt sprøtt at det skal koste så mye hos forhandler når man får det gratis hvis man har tid til å vente på nytt tilsendt fra Telneor... Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Er dette noe å skrike over da? Mister du SIM-kortet får du skylde deg selv. Hvis du har kontantkort hos Chess, så er simkort gratis. Dette er fordi de ikke kan fakturere deg, når du har kontantkort. Har du også forsikring hos Chess, slipper du også betale 200 kr for nytt sim. Hos Chess har du også mulighet til å slippe fakturagebyr, om du velger å få tilsendt faktura på epost eller per sms. =) Lenke til kommentar
CNE_InnleggNO Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Og jeg snakket forrige uke med Tele2, de skulle ha 100,- for nytt simkort. 200,- i butikker. Hva menes med sperring og gjenåpning? Jeg sperret kortet mitt når jeg mistet det, og åpnet det igjen dagen etter, men trur ikke det skulle koste meg noe. Jeg har tele2. Sperret i forbindelse med inkasso kanskje? Da er det kostnader for å gjenåpne det igjen. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ja det er kanskje fordi Telneor ikke eksisterer? Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Simkort koster vel egentlig ingenting. I hvertfall for butikkene. Det man betaler for er vel et gebyr for at noen må gjøre en jobb for å registrere det nye kortet på kunden. Og dette gebyret bestemmer butikkene selv. Noe skal de jo tjene penger på. Kjenner man noen i en slik butikk får man det HELT gratis.. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ja, er du så slepphendt å miste eller surre bort dette så får du vel betale for det...helt normalt det. Mister du f.eks. busskortet så får du betale for å få et nytt...slutt å syt. Dessuten så var det faktisk ikke så dyrt vel? Men det er klart hvis du har planer om å miste dette jevnlig, så flyr kronene. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kjøpte meg en ny mobil hos Netcom, da fungerte ikke det gamle SIM-kortet, så jeg fikk tilsendt et nytt uten kostnader. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Denne listen er litt feil Sperring og gjenåpning ved tap / tyveri: 550 kroner ved ekspress innen 24t, ellers 300 kroner (Tele2) 550 kroner er ekspress gjenåpning ved manglende betaling (24 timer), det samme med det på 300 kroner, det er om man gidder vente. Når man mister telefonen eller den blir stjålet så koster det selvfølgelig kr 0! Jeg har jobbet for Tele2 i 4 år, så bør vite dette. Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Denne listen er litt feil Sperring og gjenåpning ved tap / tyveri: 550 kroner ved ekspress innen 24t, ellers 300 kroner (Tele2) 550 kroner er ekspress gjenåpning ved manglende betaling (24 timer), det samme med det på 300 kroner, det er om man gidder vente. Når man mister telefonen eller den blir stjålet så koster det selvfølgelig kr 0! Jeg har jobbet for Tele2 i 4 år, så bør vite dette. Det er helt riktig, og det står det samme i underartikkelen om Tele2s gebyrer. Det var et par feil i "verstingtabellen" på første side, men det er rettet nå. Simkort koster vel egentlig ingenting. I hvertfall for butikkene. Det man betaler for er vel et gebyr for at noen må gjøre en jobb for å registrere det nye kortet på kunden. Og dette gebyret bestemmer butikkene selv. Noe skal de jo tjene penger på. Kjenner man noen i en slik butikk får man det HELT gratis.. Nettopp! Det er som regel akkurat slik det fungerer.. Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Og jeg snakket forrige uke med Tele2, de skulle ha 100,- for nytt simkort. 200,- i butikker. Hva menes med sperring og gjenåpning? Jeg sperret kortet mitt når jeg mistet det, og åpnet det igjen dagen etter, men trur ikke det skulle koste meg noe. Jeg har tele2. Du kan sperre SIM-kortet ditt frivillig (f.eks hvis du mister mobilen din), og da skal det ifølge Tele2s nettsider være gratis å åpne det igjen. Dersom du ikke har betalt mobilregningen og abonnementet sperres ufrivillig, må du imidlertid ut med et gebyr på 300 kroner (eller 550 kroner hvis du vil ha det åpnet innen 24 timer) før du kan fortsette å bruke det. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hva med kostnadene for å sjekke forbruk siden forrig faktura på sms? Vet telenor tar betalt for den tjenesten. Sånt burde vært gratis!!!! Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dette kommer kun an på hva forhandler (les: butikken )bestemmer seg for! De får nemlig simkort gratis fra operatør, men tar noen kroner for jobben. Helt ok egentlig! Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Pass godt på telefonen og alt du eier, alltid ha alt i ryggsekken på bussen, toget etc. fordi mangen glemmer å pakke alt ned når de skal av. Altså lurt å vente med mobil og utpakking av sekken til man er hjemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg