Gå til innhold

Mister du dette kan det bli dyrt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg snakket forrige uke med Tele2, de skulle ha 100,- for nytt simkort. 200,- i butikker.

Hva menes med sperring og gjenåpning? Jeg sperret kortet mitt når jeg mistet det, og åpnet det igjen dagen etter, men trur ikke det skulle koste meg noe. Jeg har tele2.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Er dette noe å skrike over da? Mister du SIM-kortet får du skylde deg selv.

Hvis du har kontantkort hos Chess, så er simkort gratis. Dette er fordi de ikke kan fakturere deg, når du har kontantkort.

Har du også forsikring hos Chess, slipper du også betale 200 kr for nytt sim.

Hos Chess har du også mulighet til å slippe fakturagebyr, om du velger å få tilsendt faktura på epost eller per sms. =)

Lenke til kommentar

Og jeg snakket forrige uke med Tele2, de skulle ha 100,- for nytt simkort. 200,- i butikker.

Hva menes med sperring og gjenåpning? Jeg sperret kortet mitt når jeg mistet det, og åpnet det igjen dagen etter, men trur ikke det skulle koste meg noe. Jeg har tele2.

Sperret i forbindelse med inkasso kanskje? Da er det kostnader for å gjenåpne det igjen.

Lenke til kommentar

Denne listen er litt feil

Sperring og gjenåpning ved tap / tyveri:

550 kroner ved ekspress innen 24t, ellers 300 kroner (Tele2)

550 kroner er ekspress gjenåpning ved manglende betaling (24 timer), det samme med det på 300 kroner, det er om man gidder vente.

Når man mister telefonen eller den blir stjålet så koster det selvfølgelig kr 0!

Jeg har jobbet for Tele2 i 4 år, så bør vite dette. :)

Lenke til kommentar

Denne listen er litt feil

Sperring og gjenåpning ved tap / tyveri:

550 kroner ved ekspress innen 24t, ellers 300 kroner (Tele2)

550 kroner er ekspress gjenåpning ved manglende betaling (24 timer), det samme med det på 300 kroner, det er om man gidder vente.

Når man mister telefonen eller den blir stjålet så koster det selvfølgelig kr 0!

Jeg har jobbet for Tele2 i 4 år, så bør vite dette. :)

Det er helt riktig, og det står det samme i underartikkelen om Tele2s gebyrer. Det var et par feil i "verstingtabellen" på første side, men det er rettet nå.

Simkort koster vel egentlig ingenting. I hvertfall for butikkene. Det man betaler for er vel et gebyr for at noen må gjøre en jobb for å registrere det nye kortet på kunden. Og dette gebyret bestemmer butikkene selv. Noe skal de jo tjene penger på. Kjenner man noen i en slik butikk får man det HELT gratis.. :)

Nettopp! Det er som regel akkurat slik det fungerer.. ;)

Lenke til kommentar

Du kan sperre SIM-kortet ditt frivillig (f.eks hvis du mister mobilen din), og da skal det ifølge Tele2s nettsider være gratis å åpne det igjen. Dersom du ikke har betalt mobilregningen og abonnementet sperres ufrivillig, må du imidlertid ut med et gebyr på 300 kroner (eller 550 kroner hvis du vil ha det åpnet innen 24 timer) før du kan fortsette å bruke det.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...