Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC fryser!

Anbefalte innlegg

Min nye PC som jeg hentet fra posten i går(!!), fryser rett som det er. Første gangen oppdaterte den Steam, samtidig som jeg surfet... Og den andre gangen var mens jeg spilte Empire: Total War.. Da hadde PC'n vært på en stund... Veit ikke hvordan man måler temp., men kjentes ikke varm ut fra utsiden - og den sto i et kjølig rom...

Dette er min PC:

• Antec Three Hundred Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, 2x USB, Audio

• Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 120mm Vifte

• Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

• AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

• MSI 870A-G54, Socket-AM3 ATX, AMD 870+SB850, DDR3, SATA 6Gb/s, USB3.0, 2xPCI-Ex(2.0)x16

• Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

• Samsung Spinpoint F3 1TB HDD

• ASUS GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, 256bit

Hva bør jeg gjøre? Kan det holde å oppdatere drivere?? Eller må jeg klokke den ned på noe vis??

Edit: Når den fryser låser altså alt seg, og når den låste seg når jeg spilte så hang også høyttalerne seg og skrek noe jækli...

Endret av oyvindms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatere drivere er et ganske greit must fra før av :p

Fryser den seg bare helt?

Eller går den til et bluescreen osv?

Hvilke drivere må oppdateres? Skjermkort og...??

Fryser bildet, ingen bluescreen...

Edit: Har nå oppdatert skjermdrivere, men det funka dårlig... Gikk fint en stund, og jeg rakk å bli happy fordi jeg trodde det var løst, men nei... Alt låste seg igjen... Lyden skurrer og alt stopper opp...

Endret av oyvindms
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatere drivere er et ganske greit must fra før av :p

Fryser den seg bare helt?

Eller går den til et bluescreen osv?

Hvilke drivere må oppdateres? Skjermkort og...??

Fryser bildet, ingen bluescreen...

Edit: Har nå oppdatert skjermdrivere, men det funka dårlig... Gikk fint en stund, og jeg rakk å bli happy fordi jeg trodde det var løst, men nei... Alt låste seg igjen... Lyden skurrer og alt stopper opp...

Jeg tror det er varme, anbefaler å sjekke kjølingen og temperaturen inni pc-en.

Eller så kan det være harddisken som er defekt og burde byttes ut.

Endret av Luv
Lenke til kommentar

Varme fører ikke til at maskinen låser seg. Heller at den slår seg av for å beskytte seg. Frysing kommer hovedsaklig av driver- eller maskinvarefeil.

Slå av maskinen og sjekk at alle komponenter er skikkelig montert. Spesielt gjelder det minnebrikker og skjermkort. Sitter alt som det skal kan du ta ut alle komponenter du ikke trenger for å starte maskinen. Tviler på at det er mange siden de fleste hovedkort har alt integrert. I så tilfelle kan du deaktivere disse i BIOS istedet. Også prøv med bare en minnebrikke, men jeg tviler på at det er årsaken. For feil der får som oftest maskinen til å gå i blåskjerm eller slå seg av.

Kan også være greit å sjekke om det finnes en oppdatering til BIOSen til hovedkortet. Disse finner du hos produsenten.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...