lars_q Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hei. Jeg har en bærbar maskin som jeg skal utvide lagringskapasiteten på. Skal derfor kjøpe meg ekstern harddisk. Spørsmål 1: Bør jeg kjøpe en ekstern harddisk eller et eksternt kabinett til interne harddisker?? Hva er de praktiske forskjellene?? Kan jeg eventuelt overføre min harddisk fra den stasjonære og bruke den på den bærbare ved en kabinettløsning? Kan jeg bruke flere samtidig?? Spørsmål to: Hvilket merke bør jeg eventuelt kjøpe? Syns jeg har lest mye om utbrente maxtor-disker. På forhånd takk. Lars_q Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 1. Til en bærbar er nok en ekstern HDD helt kurant, da kan du ta den med deg over alt, så slipper du å drasse rundt med et kabinett ekstra 2. Seagate har noe gromme disker, prøv en av de. OT: Morsom formulering på topicen... "Ekstern harddisk ELLER ekstern harddisk. Jeg er ikke kar om å forstå forskjellen iaf Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Om du kjøper et kabinett og setter inn disk eller et kabinett med disk blir vel akkurat det samme. Sitter helt vanlige disker inni de ferdige pakkene du får kjøpt. (du snakker ikke om å sette disk(er) i en vanlig PC og koble denne til laptop'en?) Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 hva med en ekstern harddisk? det hadde vært no' det. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Eksernt kabninett til å sette "vanlige" harddisker i blir noe svære greier. Heller en smekker "ferdig ekstern" en. Lenke til kommentar
lars_q Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Takk for alle svar. Da er jeg betydelig nærmere målet. Da går jeg for en ekstern harddisk. Er maxtor helt greit. 200gb 8 mb cache. Lars_q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå