Gå til innhold

Trøbbel med nettet!

mdizzle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter på en 6mbit linje fra nextgentel. Og jeg får grei nok hastighet til surfing og nedlastning (der får jeg bortimot utnyttet hele linja), men hvis jeg skal spille på nettet, så blir det litt problemer. Det hele begynte med at det ble så og si umulig å finne "gode matcher" på xbox live, jeg tenkte at dette var på grunn av next gentel, fordi jeg hadde ikke det problemet som jeg kan huske før når Tele2 eide linja. Det samme skjer når jeg skal spille counter-strike, da er det ikke håp om å finne gameservere med mindre enn 80ms ping. Det var faktisk bedre å spille på nettet før med tiscali 700k linje, så forholdene er ikke til å skryte av.

Det som jeg lurer på da, kan det være utstyret mitt som forårsaker dette? eller kan det være hos NGT? De sier selv at de ikke har noe problemer med den linja.

Utstyret mitt er:

modem: Thomson Speedtouch 510

ruter: Dlink DIR-615

bredbåndstelefon

ps! Ja, jeg har sjekket at ingen andre er på linja samtidig som meg, og at nedlasting ikke står på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg er veldig ukjent med hvordan xbox live fungerer, men hvis du har vansker med å finne games ved å søke i CS så er du ikke alene. Jeg kan bruke søkefunksjonen og finne kun dårlige servere, men hvis jeg legger til norske servere manuelt så har jeg 5-20 i ping (1500/300 telenor). Jeg regner med at xbox live finner matcher automatisk for deg siden jeg sammeligner det med MW2 til PC og hvordan PS3 fungerer. Hvis du ikke har endret noe på routeren så hadde jeg prøvd det først. www.portforward.com er en veldig bra side (bare husk at når reklamen for å kjøpe et program kommer, så trykke på "Skip this advert" oppe i høyre hjørne).

Hvis du ikke er sikker på hvilken 510 router du har så bare sammenlign din admin side med hvordan bildene på hver enkelt router er (EDIT: Så nå at du hadde en router og et modem. Er helt ærlig usikker på hvordan du kal gå fram siden det er så lenge siden jeg har hatt noe annet enn modem og router kombinert. Da med tanke på om du skal se etter router eller modem på siden jeg har referert til tidligere i posten). Etter å ha valgt router så får du beskjed om å velge hvilket spill/program du vil forwarded. Drar litt fra hukommelsen her, men mener at hvis du velger xbox (Jeg har PS3), så kan du etterpå hvelge ett spill eller xbox live generelt. I verste fall så har NGT dårlig routing til servere og du må bare leve med dårlig ping, men jeg tror vi hadde sett flere klager hvis det er tilfellet. Lykke til!

EDIT: Hvis du ikke finner fram eller har problemer med å finne ut hva du skal gjøre så bare post her. Min erfaring fra dette forumet er at det tar litt lenger tid før du får svar, men det er som regel pga at folk her heller vil prøve å finne ut hva som er riktig istedenfor å bare poste et random forslag. Ble grusomt mange edit her siden jeg ikke er direkte edru, så håper du ikke så på posten akkurat når det var feil.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...