Odesseiron Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Forskning viser at spill kan være den mest effektive jobbopplæringen. Les hele saken Lenke til kommentar
Xito Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Det jeg har vist hele tiden det, bare at mamma og pappa ikke trodde på meg.... Endret 21. oktober 2010 av Xito Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Så absolutt, men man må også være klar over hvilke felt videospillene kan dra nytte av spill, og hvilke felt som ikke kan det. Forøvrig har Forsvaret en pågående satsning på bruk av såkalte "seriøse spill", her for det meste i offisersutdanning, men vet også at for eksempel at de vel omdiskuterte gutta i Telemark bataljon (hurr hurr) har brukt det i trening. Det som legges fokus på er først og fremst kommunikasjon mellom soldatene. Det rent stridstekniske får de nok av tid til ute i skytefeltet, tenker jeg. Artikkel om videospill i Hæren: http://www.mil.no/haren/start/nyheter/article.jhtml?articleID=191670 EDIT: Av det jeg vet av spill som blir brukt er blant annet Operation Flashpoint-"modden" Virtual Battlespace 2" Endret 21. oktober 2010 av Hawko Lenke til kommentar
Azper Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Fatter ikke hvordan noen kan hevde at voldelige spill gjør folk voldelige. De eneste som kjemper "for" dette er jo militæret! Gir oss skytespill som et rekrutteringsverktøy for å få oss ut og skyte etter virkelige mennesker. Er det bare jeg som syntes det høres jævlig råttent ut? Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Haha, ja dere i Gamer.no har nok visst dette i årevis :-) Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Visste det! EID SKOLE! Lenke til kommentar
RED STAR Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 "Her i Gamer.no har vi lenge brukt TV-spill som et verktøy for å gjøre en bedre jobb, og det har fungert glimrende, så vi synes dette er gammelt nytt." fantastisk humor eller er det sant? Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Begge deler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå