tarantell Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hallo! Jeg lurer egentlig på åssen jeg kan koble meg ti intrnett ettersom jeg ikke har USB eller vanlig "isdn-plugg". Jeg har en skriverplugg og to andre koblinger. Vet noen andre måter å koble seg inn på internett utenom trådløs kobling eller "vanlig ISDN-plugg!?? Jeg har en merket med |(firkant)| , og en annen merket med "serial". Går det ann å koble seg inn på internett med noen av disse? (da tenker jeg på at den ene pluggen er vanlig isdn-plugg og den andre en slags "serial" eller |(firkant)|) kan noen si meg om det finnes slik kabel i (internett)butikker eller andre steder? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du kan bruke den porten som er merket serial. Dette er høyst sannsynlig en 25-pins eller en 9-pins D-kontakt. Det du trenger da er et modem, og en analog telefonlinje (eller ISDN med analog-adapter). I tilegg trenger du en ISP, men dette kan sikkert noe andre fortelle om, da jeg ikke vet hva som er billigst på analogsiden. Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Takker for hjelpen, men alt er klart. Det eneste jeg nå trenger er en kabel hvor den ene sien er en ISDN-plugg mens den andre er Serial-plugg. Vet noen hvor jeg kan kjøpe det?? Takker for den hjelpen jeg (har) får(tt) Takk!!!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Takker for hjelpen, men alt er klart. Det eneste jeg nå trenger er en kabel hvor den ene sien er en ISDN-plugg mens den andre er Serial-plugg. Vet noen hvor jeg kan kjøpe det?? Takker for den hjelpen jeg (har) får(tt) Takk!!!! Du må nok ha en extern ISDN-TA, de for serielle er dyre så jeg ville satset på en USB-løsning. Det går ikke og plugge linja rett i den porten uten videre. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg lurer egentlig på åssen jeg kan koble meg ti intrnett ettersom jeg ikke har USB eller vanlig "isdn-plugg".Jeg har en skriverplugg og to andre koblinger. Vet noen andre måter å koble seg inn på internett utenom trådløs kobling eller "vanlig ISDN-plugg!?? Jeg har en merket med |(firkant)| , og en annen merket med "serial". Går det ann å koble seg inn på internett med noen av disse? (da tenker jeg på at den ene pluggen er vanlig isdn-plugg og den andre en slags "serial" eller |(firkant)|) kan noen si meg om det finnes slik kabel i (internett)butikker eller andre steder? Har du ADSL-plugg på datamaskinen din, da ? Hvis du kobler til internett via denne pluggen, får du tilgang til den raskeste delen av nettet. lol Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ADSL plugg.. den var ny. tarantell, den kabelen du spør etter finnes ikke. Du må nok kjøpe deg et ISDN kort å putte inn i maskinen, evt. et USB kort og koble til en ekstern ISDN boks. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hvor langt tid kan det ta når jeg endrer Telenor Internett ADSL fra 384 kbps til 704 kbps,Altså, hvor langt tid vil det ta før jeg legger merke til at den har blitt raskere? (eller opptil hvor mange timer/dager/måneder?) Hilsen tarantell - Har du ikke ADSL fremdeles, da ? Dersom det er nettverkskort i PC'en, er det vel bare å koble den til ADSL-modemet ? Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 ja, ikke sant!!!!! At det går ann å forstå så lite, JEG HAR IKKE VANLIG isdnplugg, men bare en merket med serial, og jeg spurte om det fantes en kabel med den ene tuppen som serial, og den andre med vanlig isdnplugg!!!!! IQ er noe dritt!!!! :o Jeg har en skriverplugg og to andre koblinger. Vet noen andre måter å koble seg inn på internett utenom trådløs kobling eller "vanlig ISDN-plugg!?? Jeg har en merket med |(firkant)| , og en annen merket med "serial". Går det ann å koble seg inn på internett med noen av disse? (da tenker jeg på at den ene pluggen er vanlig isdn-plugg og den andre en slags "serial" eller |(firkant)|) kan noen si meg om det finnes slik kabel i (internett)butikker eller andre steder? Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 IQ er noe dritt!!!! :o Ja ikke sant.. Om du hadde tatt deg bryet med å se på svarene du har fått så kanskje du hadde skjønt litt mer av mitt forrige svar. :wink: Men for at det ikke skal være noen som helst tvil, DU KAN IKKE KOBLE TIL EN ISDN LINJE UTEN Å HA ET ISDN "MODEM". For øvrig burde alle bortskjemte drittunger som har vært så heldig å få ADSL holde kjeft en gang i blant.. Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Men om det derimot er så at du faktisk har ADSL så må du ha et nettverkskort i PC'en din, gjerne med det du kaller "ISDN plugg" som faktisk heter RJ-45 (en ganske vanlig nettverkskontakt). Ikke rart at du ikke får de svarene du ønsker, når du er så uklar i dine formuleringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå