Gå til innhold

Hvilken type RAM skal jeg ha??

xlpuma

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2 år gammel Dell(se sign.), der jeg skal bytte ut HK, CPU, og RAM. Jeg har bestemt meg for en Abit NF7-S v2 og AMD xp2500 barton.... men hvilket minne går bra til dette HK? Har ikke råd til rolls-royce RAM, men et bra, rimelig. Kunne også tenkt meg å klokke opp dette oppsettet littegrann.

Hvor mye ram anbefales? 512, eller 1024 MB? For å si det sånn liker jeg å spille 3D spill, og har etterhvert fått dilla på videoredigering. Er det overkill eller ikke med 1GB RAM?

Tipper jeg også må bytte ut strømforsyngen, eller? Hmmm? :shrug:

Tipper dette har vært topic før, men jeg har rett og slett ikke anledning å bla gjennom flere hundre topics for å finne svar... Det er frivillig å svare, og :ingen spydigheter takk :lol:

Takker for svar :D

PS. Har også fått tak i et ASUS GF Ti 4400. Det må da vel være OK greier? Kan jeg klare å passere 10k i 3D mark 2k1?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at det går bra å sette inn et vanlig hk i dell kabbis?

Det hadde iallefall gått dårlig i min gamle Dimension 8200. Ikke mye atx-standard å oppspore der :lol:

Du bør iallefall FORSIKRE deg om at det går fint, ellers blir dette litt dyrere enn planlagt, i og med at du kanskje på ha nytt kabinett.

BTW, så er det vel et "must" med 1gb ram til videoredigering etter hva jeg har hørt ihvertfall..........det er uansett digg med 1gb, og ikke så veldig dyrt heller.

Lenke til kommentar

Kameraten min har det oppsettet, han kjører twinmos ram, som vel passer best til den beskrivelsen du gir : Ikke rolls-royce-ram, men den skal være bra. Anbefaler 2*512 mb twinmos m/winbond. koster ca 2200,- hos komplett. Kan overklokkes en del også :)

Skjermkortet du har fått tak i er også greit nok, selvom det kanskje kommer til å slite litt i tiden som kommer med doom3, HL2 o.l.

Men vent heller med å bytte skjermkort til det er nødvendig, noe det ikke er for deg nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...