sLR Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hallais. Altså, kjører Windows 7 på min stasjonære pc. For en stund siden så begynte den å henge seg noe fryktelig mye, så jeg formaterte, og den begynte med en gang etterpå igjen. Jeg har Linux - Ubuntu på en annen harddisk, som aldri fryser eller noe, så jeg vil vel ikke si at det har noe med komponentene, eller? Har tenkt at det kan muligens være mangel på ram, med tanke på at jeg faktisk bare har 2gb ddr2 ram. Kjører regelmessig defrag, scanner med AVG og spybot search & destroy. Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Snakker vi at den fryser fullstendig, og intet annet enn hardboot funker? Ikke over tid, men plutselig. I så fall er det neppe pga. lite RAM. Da ville det først gått merkbart tregere pga av den måtte bruke disk som RAM. Sist jeg hadde problem med at Windows frøs, var det pga. defekt HDD og HK. Er sjelden et bra tegn om det fortsetter etter at du har installert Windows på nytt. MEN: Det kan være drivere. Henger den seg i sikkerhetsmodus også? Det hadde vært greit å sjekke. Utelukke driverproblematikk før man evt. ser på defekt HW (HDD f. eks) Lenke til kommentar
sLR Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan ta et eksempel nå, startet pc'n, gikk for å ta en dusj og lage frokost. Så når jeg kommer tilbake så har alt startet opp og går fint, så jeg opner firefox, legger ut noen tabs og går inn på de vanelige sidene ( blant annet Innlegg.no ) så allerede her, så fryser det, nå var det bare i typ 2min, men fortsatt. Er stunder hvor jeg randomly surfer, og musikken stopper og jeg får ikke gjort noe, utenom å røre på musa. Jeg skal prøve etterpå, å kjøre i sikkerhetsmodus så skal jeg se om det samme skjer da. Takker for fremtidige svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå