Gå til innhold

Sniktitt: Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for sniktitt. Selv er eg en arkade fan når det gjelder bilspill, men må nok uansett skaffe meg GT5.

 

Du sier at det blir veldig realistisk. Det eg frykter med dette, er at du knapt kan kjøre fort uten å miste veigrep. I virkeligheten, er det å kjøre 80-90 i 50 sonen faktisk veldig adrenalinpumpende, fordi du kjenner g-kreftene trekke deg i bilen, selv om kanskje farten er lav.

Dette skjer ikke i et bilspill, og då frykter eg at de gjør spillet kjedelig når de skal prøve gjøre det helt likt virkeligheten, når det ikke går an å gjøre det likt virkeligheten pga mangel på g-krefter. Da sitter vi kanskje igjen med lav fart og lite spenning.

 

Noen som også frykter dette?

Lenke til kommentar

At man må bremse ned i pinlig lave hastigheter for å klare en sving er jeg forberedt på. At det skal være så realistisk har sine klare ulemper.

 

Forøvrig: Det som sies på slutten av artikkelen er litt skremmende. Hvis de ikke får til kjørefølelsen her så blir det jo temmelig lenge til neste spill i serien :unsure:

Lenke til kommentar

Forøvrig: Det som sies på slutten av artikkelen er litt skremmende. Hvis de ikke får til kjørefølelsen her så blir det jo temmelig lenge til neste spill i serien :unsure:

 

Det her er eg enig i, men er usikker på korleis det skal tolkast. Får inntrykk av at artikkelforfatter kanskje foretrekker bilspill som haller meir mot arkade enn simulator. Då vil han kanskje ikkje få den rette kjøyrefølelsen av GT, mens ein person som foretrekker simulator foretrekker kjøyrefølelsen i GT.

 

Men eg må innrømme att ettersom tida går blir eg meir skeptisk til att dette blir den bilspillmesias som eg har forventa i ørten år no. Kan vere att alle utsettingane fører til att tida går litt ifrå spelet.

Lenke til kommentar

Takk for sniktitt. Selv er eg en arkade fan når det gjelder bilspill, men må nok uansett skaffe meg GT5.

 

Du sier at det blir veldig realistisk. Det eg frykter med dette, er at du knapt kan kjøre fort uten å miste veigrep. I virkeligheten, er det å kjøre 80-90 i 50 sonen faktisk veldig adrenalinpumpende, fordi du kjenner g-kreftene trekke deg i bilen, selv om kanskje farten er lav.

Dette skjer ikke i et bilspill, og då frykter eg at de gjør spillet kjedelig når de skal prøve gjøre det helt likt virkeligheten, når det ikke går an å gjøre det likt virkeligheten pga mangel på g-krefter. Da sitter vi kanskje igjen med lav fart og lite spenning.

 

Noen som også frykter dette?

Å kjøre i 80-90 i 50-sona er ikke annet enn idiotisk, men jeg ser poenget ditt.

Sitter selv med både Playseat og Logitech G25 (håper for Guds skyld at det er støtte for 100% manuell clutch, og ikke semi-auto clutch som slurer automatisk...), så force feedback gir veldig gode signaler på hvordan fremhjulene oppfører seg på underlaget med tanke på under/overstyring.

 

Har aldri prøvd Forza, men ta f.eks Need for Speed og andre arkaderacere; kommer man først i mål har man stort sett mestret det. Å komme først i Gran Turismo er bare en del av spillet for å tjene penger. Det er når man begynner å jage rundetider man virkelig opplever simulatordelen av spillet. Jeg gleder meg veldig til å teste bilen "min" på Nurburgring i 1080p!

Lenke til kommentar

"De har modellert, målt og testet i nærheten av 900 biler"

 

Det er vel neppe helt sant, Gran Turismo er flinke på duplikater...

Det er sant :)

Det er derfor spillet tok så lang tid å lage.

Alle bilene i spillet skal være så tett opp til de virkelige versjonene, så alt fra motorlydene til oppførsel på forskjellige baner

er testet på samtlige biler. Det er dette som gjør at spillet kommer til å få en fantastisk realisme.

Lenke til kommentar

Ser ut som spillet går i den retningen jeg fryktet, akkurat som prolougue. Det hjelper ikke at bilen oppfører seg akkurat som den skal på banen når man mangler det mest vesentlige: kjørefølelsen. Prolougue er det mest gørr kjedlige bilspillet jeg og mange bekjente har prøvd på lenge, ja det er realistisk, men nei det har aldri vært så kjedlig å kjøre bil. Å legge inn litt fartsfølelse ala det NFS shift har kunne gjort GT5 perfekt.

 

Urealistisk med slike effekter? Nei, det mest urealistiske er å ikke føle noen ting.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ser ut som spillet går i den retningen jeg fryktet, akkurat som prolougue. Det hjelper ikke at bilen oppfører seg akkurat som den skal på banen når man mangler det mest vesentlige: kjørefølelsen. Prolougue er det mest gørr kjedlige bilspillet jeg og mange bekjente har prøvd på lenge, ja det er realistisk, men nei det har aldri vært så kjedlig å kjøre bil. Å legge inn litt fartsfølelse ala det NFS shift har kunne gjort GT5 perfekt.

 

Urealistisk med slike effekter? Nei, det mest urealistiske er å ikke føle noen ting.

 

Kunne ikke vært mer enig med deg, og etter å ha lest denne artikkelen står jeg over dette spillet. NFS Hot Pursuit frister mye mer.

Lenke til kommentar

 

Kunne ikke vært mer enig med deg, og etter å ha lest denne artikkelen står jeg over dette spillet. NFS Hot Pursuit frister mye mer.

 

Haha! Det mest patetisk av alt jeg ser av kommentarer til andre meninger, anmeldelser er slike som dette. Her tar du avstand fra et spill pga én persons subjektive mening om en sniktitt. Alle andre elementer og "features" ser ut til å bli totalt glemt. Spiller er ikke en gang utgitt, og har fremdeles forbedringspotensiale, enda det kanskje ikke er særlig mye.

 

Test det selv, og stå heller over det deretter.

Lenke til kommentar

 

Kunne ikke vært mer enig med deg, og etter å ha lest denne artikkelen står jeg over dette spillet. NFS Hot Pursuit frister mye mer.

 

Haha! Det mest patetisk av alt jeg ser av kommentarer til andre meninger, anmeldelser er slike som dette. Her tar du avstand fra et spill pga én persons subjektive mening om en sniktitt. Alle andre elementer og "features" ser ut til å bli totalt glemt. Spiller er ikke en gang utgitt, og har fremdeles forbedringspotensiale, enda det kanskje ikke er særlig mye.

 

Test det selv, og stå heller over det deretter.

 

Trenger ikke å teste spillet da jeg har hatt Prologuen og testet demo'n som var for litt siden. Det ga ikke mersmak for å si det sånn. Jeg vil ha moro og action fra første stund og da passer nok NFS HP bedre for meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes NFS: Shift er akkurat "lite nok" arcade for meg, så dermed faller jeg nok godt utenfor demografien til GT5. Håper det kommer noen moduser som er mer arcadevennlige, slik at spillet blir litt mer tilgjengelig. 900 biler som oppfører seg realistisk er litt for overvelmende for en som tøyer strikken med spill som Burnout Paradise og NFS: Shift.

Lenke til kommentar

Jeg får en følelse for at en del tror at dette spillet blir direkte kjedelig om det er realistisk. Ser folk bort ifra alt det andre med spillet som gjør det mest sannsynlig veldig, veldig innholdsrikt? Det er langt mer med GT-spillene enn bare realistisk fysikk i svingene. Ikke bare får dette deg til å få en unik mestringsfølelse når det kommer til bilspill generelt, men i alle fall for mine egen del, så er realisme i bilspill noe jeg setter pris på. Overdreven realisme har jeg aldri opplevd, da det blir et SPILL, uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Dette er ikke det samme som å gå fra et F-16 flyspill fullspekket med action og krig, til Flight Simulator der bare å lette fra bakken er en kunst. Eller, det er muligens det om man synes NFS: Underground er et fantastisk spill. Personlig hater jeg den typen spill, rett og slett pga latterlig urealisme og tåpelig kjøremotor i ren generell form. Det minner mer om et gameboyspill uten skills på noen som helst måte.

 

Man kan lese sniktitter, førsteinntrykk, meninger, holdninger, antakelser, sutring, NFS-fanbois, o.s.v, men de som dømmer GT5 før dem har prøvd fullversjonen klarer i alle fall ikke jeg å ta seriøst.

Lenke til kommentar

Det har ikke vært noe demo av selve spillet enda. Prologue var Gran Turismo 4 med HD teksturer. Gran Turismo 5 time trial hadde ikke fysikk eller vær eller noe som helst enabled den gang.

 

GT5 time trail eller prolouge var basert på kodingen til gt4. derfor de utsatte det enda engang for mange år siden. måtte kode alt på nytt fra scratch siden de kasta kodingen de brukte til gt4 og prologue gt5 :D looking forward to this

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...