V. Haugen Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 - Ikke plass til flere operativsystemer, sier mobilselskapene. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Ikke plass? Er danskene redde for konkurranse? Det finnes da mange mobiler med egne os både fra lg, samsung og andre. Bada har mye potensiale. Det er et godt alternativ til Android. Jo flere os, jo bedre konkurranse uansett størrelse. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jo flere jo bedre er ikke altid riktig i mine øyne. Blir litt som at alle telefonene når en standar ladekontakt (microusb) fremfor at alle har egene typer. Mobilverden virker bedre om ikke alle har helt forskjellige systemer.. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Helt enig i at mobilverdenen funker bedre om ikke alle har helt forskjellige systemer. IOS, WP7, S^3, Bada, Android, MeeGo - det er jommen mange plattformer mindre norske innholdsleverandører skal lage apps for! Konkurranse er bra det, men mettede markeder med for mange aktører vil gjøre det vanskelig å navigere i. Syns det er rart at S^3 trekkes frem av journalisten. WP7 ser ut til å ha en langt bedre fremtid så mye penger som MS står klar til å spytte i det. S^3 fremstår mer som et tranist-OS som Nokia kan ha på markedet frem til MeeGo for ikke å bli skvist helt. La oss bare håpe at vi i fremtiden hvertfall kommer til å ha et åpent alternativ på OS-fronten. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Ha ha, noen som virkelig vi ha telefoner med Samsung OS? Jeg kjøpte for en tid siden Samsung Jet, basert på en test her på Mobilen, for en latterlig telefon, med et latterlig OS. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 "Ikke plass? Er danskene redde for konkurranse? Det finnes da mange mobiler med egne os både fra lg, samsung og andre. Bada har mye potensiale. Det er et godt alternativ til Android. Jo flere os, jo bedre konkurranse uansett størrelse. " Hva er det du snakker om? Hvorfor skulle operatørene være redde for konkurranse mellom ulike operativsystem? Vennligst forklar. Mobiltelefoner kjøpes inn i store kvantum fra produsentene. Det er åpenbart at operatørene ikke ønsker å påta seg risikoen ved å sitte med fult, eller halvfult, lager av nye Wave som følge av at kundene kan nedprioritere telefonen - nettopp på grunn av et OSet ikke har fått gjennomslag hva angår apps. Dette synes jeg også er fornuftig, og jeg støtter operatørene 100 %. Samsung kan ikke forvente at operatører skal selge ut telefonene sine på kommando. Skal Bada selges av operatører får Samsung gjøre jobben sin skikkelig, eller å satse på at aktører i detaljhandel tar inn telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg