Gå til innhold

Nå kan du laste ned nye WiMP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når Mobilen.no lager "Apps denne uka" forslag, ville det vært kjekt også å ha fokus på sikkerhetsaspektet, noe det ser ut som dere ignorerer. Sjekk hvilke sikkerhetsrettigheter Gesture Serach krever: Personlig informasjon, Nettverkstilgang, Betaltjenester (ringe telefonnummer direkte) og Systemverktøy. Jeg styrer alltid unna apps som er for krevende.

Mvh Morten

Lenke til kommentar

Når Mobilen.no lager "Apps denne uka" forslag, ville det vært kjekt også å ha fokus på sikkerhetsaspektet, noe det ser ut som dere ignorerer. Sjekk hvilke sikkerhetsrettigheter Gesture Serach krever: Personlig informasjon, Nettverkstilgang, Betaltjenester (ringe telefonnummer direkte) og Systemverktøy. Jeg styrer alltid unna apps som er for krevende.

Mvh Morten

 

Hei Morten - dette er absolutt et godt innspill, og vi har tidligere skrevet om nettopp dette: "- Tusenvis av mistenkelige apps"

 

Det er flere hensyn å ta når det gjelder tilgangskrav. Når det gjelder Google Gesture Search vurderte vi det slik at Google er en pålitelig utgiver og at de kravene som ble oppgitt kunne forsvares. Jeg stusset også litt på det med "Betalingstjenester", og hadde det vært en ukjent utgiver ville jeg neppe tatt med denne appen i lista.

 

(Vår nye spalte om app-nyheter er for øvrig ment å være en slags "showcase" av nye tilgjengelige apps, uten at vi nødvendigvis anbefaler alle app-ene i lista. Spalten "Ukens app" er derimot en grundigere vurdering av en interessant - og som oftest anbefalt - app.)

 

 

Er det virkelig en god idé å anbefale apps som bryter tradermarks? Mario Jump er nok ikke godkjent av Nintendo...

Jeg ser poenget ditt. Samtidig har ikke Nintendo klaget på uoffisielle Mario-apps til iPhone eller Android, så vidt jeg vet. Spalten om ukens app-nyheter kan inneholde apps som ikke nødvendigvis anbefales av redaksjonen.

Endret av Vegard Haugen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...