Mrwax95 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hallo! Jeg bare lurer på Hvor mange C " Grader " Som er Normalt når man Ikke spiller og Når man spiller.... Lurer også på... Hva er GPU ? Hva er system? Skjermkort ? Hva er AUX ? Og hvor sitter CPU? Hvor sitter Corene inni pcn ? Noen Ganger og som oftest er Core4 3 - 9 C varmere en De andre corene..... Hvorfor ? Og hvordan fikser jeg dette? På bildet Nr 1 ser dU Hvordan Kjølingen er Når jeg ikke spiller på Viftemodus M ( Medium ) Bilde Nummer 2 Ser du hvordan kjølingen er når jeg nettop har startet spillet på M Bilde nummer 3 Ser du ca 1 times spilling med Battlefield bad company 2 Hvordan HETEN er på allt! WTF? Kabinettet mitt er Antec 902 Med 5 1 220 mm vifte og 4 120 mm vifter Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det som er normal temperatur for ditt system, er den temperaturen som utvikler seg når du ikke gjør noe heavy saker på dataen som å spille. Evt etter pcn har fått stått helt i fred en time eller to, dette kalles "idle temperatur". GPU = Graphics Processing Unit = Skjermkort CPU = Central Prcessing Unit = Prosessor Kjernene (core) i prosessoren er innebygd i prosessoren. Ergo, hvis du åpner opp kabinettet og tar en kikk inne i maskinen (med mindre du bruker en bærbar) og ser en stor vifte, er prosessoren plassert under denne. Viften er der nok som du skjønner for å holde prosessoren kald mens den arbeider. Hvorfor det blir varmt på spesifikt core 3, 4 og 9 (?), har jeg ikke peiling på. Når min prosessor blir varm blir alle kjernene varme samtidig, i guess En løsning på varmeproblemet ditt kan i første omgang være å fjerne støv fra innsiden av maskinen, inne i viftegriller og rundt om forbi. Støv er killer når det gjelder å hete opp hardware! Håper dette hjelper litt, eventuelt får du ta å søke litt rundt på nettet og bli kjent med en del ord og uttrykk. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Hva som er normalt avhenger av hvilket system du har. Intel prosessore har en høyere driftstemperatur enn AMD prosessore. Skjermkort har også generelt høyere driftstemperatur enn prosessor. På min AMD Phenom II X4 965 ligger temperatur på 39 grader idle og 45-50 grader load. Maks temperatur er 62 grader. Intel prosessore ligger vanligvis rundt 70-80 grader load. Endret 15. oktober 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå