Rob3rt Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Artikkel Ny brennemester Ahead er på banen igjen, og denne gang med en stor oppgradering på CD/DVD brenner programvaren Nero. Da vi testet brenner software løsninger for 3 måneder siden, var Nero den soleklare vinneren. Vi trakk kun litt på deres lite intuitive og knotete brukergrensesnitt. MANGE NYHETER Ahead har tatt seg sammen (uten at det var noe spesielt behov for det), og sydd sammen en ny og enda bedre programvare pakke for oss glade hjemme brennere. Nyhetene er mange: Nero Burning ROM 6 er selve hovedapplikasjonen. Denne har fått seg en grafisk overhaling og rommer flere funksjoner enn tidligere. Undertegnede kommer ikke på ett eneste format som ikke er dekket av den nye versjonen. Nero StartSmart er Ahead sin måte å forenkle brenne prosessen for den uerfarne. Og de har lyktes - til gagns! Enkelt, oversiktlig, rent og pent er min umiddelbare reaksjon. Dette er så greit at selv en skikkelig dataneandertaler burde fatte tegningen. Samtlige funksjoner til Ahead er lett tilgjengelig, om du synes oppsettet er litt for enkelt, så er det bare å bytte til ekspert modus. Nero Express 6.0 er allikevel kanskje den greieste fremgangsmåten for den vanlige bruker å brenne CD/DVD-er. Denne har kun fått s å endringer fra forrige versjon, men denne gangen er MPEG2 pluginen inkludert i pakken. MPEG2 gjør deg enkelt i stand til å produsere SVCD plater til DVD spilleren din. Nero BackItUp er ett integrert backup program for å brenne til CD-er direkte. Ikke en fullverdig backup, men det er da greit program for dem som ikke bare brenner ting ut på vanlig måte. Nero Wave Editor 2 er ett kraftig forbedret mulighet for å endre audio filer. Nå støtter programmet VST plugin og en rekke andre funksjoner. Nero SoundTrax er programmet for dem som vil mikse sine egne CD-er. Ett program som er kraftig nok for den glade hobbybrenner, men lite mer. Nero Cover Designer er litt utvidet i forhold til tidligere versjon, men i seg selv ikke spesielt imponerende. Det får jobben gjort, men lite mer. HE-AAC Plugin gjør det mulig å lage dine egne MP4 filer. HE-AAC (High Efficiency Advanced Audio Encoding) er ett Mpeg4, som er langt bedre enn dagens MP3, og er antatt å bli den nye standarden på digitalt audio format. MER NYTT På hjemmesiden til Ahead Nero så skrytes deg også høylytt over ytterligere funksjoner som Vision Express 2 (Videoredigering), Nero Media Player (Musikk spiller), Nero ShowTime (Filmspiller) og Nero InCD 4. Versjonen vi har fått se på har ikke disse programmene integrert, men det er uansett en solid programvare pakke. Egentlig heller jeg i retning av at Ahead burde holde seg til de kan aller best, nemlig brenner program. Men her er de på den annen side helt uovertrufne. Ahead Nero 6.0 er med eller uten alt dilldallet det klart beste brennerprogrammet på markedet i dag, og de kommer ikke til å tape markedsandeler med denne nye versjonen. Utgaven vi prøvde var litt ustabil, men Ahead er kjent for å rette opp feil, og forbedre programmet kontinuerlig. I den nye versjonen er brukervennligheten kraftig forbedret, og med dette som utgangspunkt så kan jeg vanskelig se for meg en klarere sekser enn dette. De har i tillegg lagt til masse annen programvare og senket prisen (!) i forhold til tidligere. Oppgraderingen for tidligere entusiaster koster kun rundt 300kr. Dette er tilgjengelig i butikkene allerede, og de litt billigere nedlastings versjonene er tilgjengelig fra 25. Juli. Jeg er imponert, og skulle ønske jeg kunne gi bort en syver på terningen. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...99e2629b504d8ac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå